De waarde van data binnen recruitment
De meest geschikte kandidaat voor een vacature mislopen, omdat ingezonden cv’s na de sluitingsdatum niet meer gelezen worden. Beslissingen nemen […]
De meest geschikte kandidaat voor een vacature mislopen, omdat ingezonden cv’s na de sluitingsdatum niet meer gelezen worden. Beslissingen nemen […]
Uit een verkenning ‘Van asielzoeker naar zorgverlener’ van de Adviesraad Migratie in mei 2021 blijkt dat het potentieel onder nieuwkomers […]
Door zelf zichtbaar te zijn op tik tok en op social media merk ik dat mensen makkelijker contact met mij […]
De arbeidsmarkt is krap. Talent kan overal aan de slag. Hierdoor moet je jouw groeidoelstellingen bijstellen. Maar er is ook […]
Inhoudelijk gaan we het hebben over Generatie-Z op de werkvloer. In de sessie wordt inhoudelijk de diepte ingegaan over de […]
Vacatures zoals wij ze kennen zijn niet minder dan een transactioneel document. Vaste vragen, vaste tekst, vaste aanbieding, maar ja […]
In mijn deel van de sessie breng ik inzichten mee vanuit mijn promotieonderzoek naar de toepassing van AI in recruitment. […]
Beveiliger Proofpoint heeft eind mei 2023 een campagne ontdekt waarbij een reeks e-mails met vacatures als thema werden gebruikt om universiteitsstudenten op te lichten. De valse berichten waren zogenaamd afkomstig van biowetenschappelijke, zorg- en biotechnologische organisaties.
Naar aanleiding van de Re:publica-conferentie in Berlijn een blik op de rol van AI op in arbeidswereld, zowel nu als in de nabije toekomst.
Werknemers met neurodiverse eigenschappen beschikken over unieke vaardigheden omdat hun hersenen net iets anders werken.
Talentwervingsplatform Recruitee, onderdeel van Tellent, lanceert per direct een AI-schrijftool voor vacatureteksten. Met deze tool bevordert het wervingsplatform voor talent naar eigen zeggen de zoektocht naar geschikte kandidaten voor klanten.
De opkomst van AI betekent dat mensen nieuwe vaardigheden moeten ontwikkelen, zowel om goed met AI te kunnen werken als om zich te richten op wat AI niet kan.
Bij employer branding spelen vaak twee problemen: te weinig doen (‘we hebben toch al een merk?’) of juist te veel doen (‘hier moeten we echt iets mee!’).
Bij LinkedIn verdwijnen 700 banen. Daarnaast wordt de app voor de Chinese markt opgeheven.
Waar plaats je ‘werken-bij’-informatie? Op de bedrijfswebsite zelf of op een aparte ‘werken-bij’-website? Verschillende elementen bepalen wat het beste is.