More stories

Thuiswinkel e-Academy (her)certificeert twaalf nieuwe opleidingen

Donderdag heeft Thuiswinkel e-Academy de twaalf nieuw gecertificeerde opleiders bekendgemaakt. Deze twaalf hbo- en bedrijfsopleiders hebben hun curriculum in lijn gebracht met de competenties die in de praktijk worden gevraagd door e-commercebedrijven.

Recruitment

Vinden én behouden personeel creatieve teams blijkt lastig

Bedrijven hebben moeite om de juiste mensen aan te trekken voor creatieve teams. Die samenwerkingsverbanden van onder meer designers spelen binnen bedrijven een steeds grotere rol, maar het blijkt lastig daarvoor geschikte personen te vinden én te behouden.

Recruitment

Hogeschool Utrecht zet vloggers in voor werving

Hogeschool Utrecht gaat als eerste onderwijsinstelling in Nederland techniekstudenten werven via influencer marketing. Daarmee worden bekendheden uit de online wereld ingezet om jongeren te interesseren voor techniekopleidingen. Deze maand start er een pilot bij de HU.

Recruitment

LinkedIn lanceert lichte versie voor India

LinkedIn, tegenwoordig onderdeel van Microsoft, introduceert een lichtgewicht versie van zijn dienst in India. Het gaat om een mobiele variant die beter werkt op goedkopere toestellen.

Recruitment

Design Thinking: de nieuwe bedrijfsmentaliteit als sleutel tot innovatie

General Electric (GE) is nu nog één van ’s werelds grootste bouwers van industriële producten. In 2020 wil GE een top tien softwarebedrijf zijn. Die ontwikkeling zegt een hoop over de rol van designers.

Service Design

Monster Worldwide kapittelt lastige aandeelhouder

Aandeelhouder MediaNews ligt opnieuw dwars bij de overname van Monster Worldwide door het Nederlandse Randstad. MediaNews roept aandeelhouders op om niet akkoord te gaan met het bod van 3,40 dollar per aandeel.

Recruitment

Millennial zoekt vooral online naar baan

Millennials (18 – 35 jarigen) zoeken vooral online naar een baan. Dat doen ze via vacaturesites, bedrijfswebsites of zakelijke sociale media als LinkedIn, Xing en Glassdoor. Dat blijkt uit het World of Work onderzoek van Monsterboard onder 4114 werknemers in Europa.

Recruitment

Randstad zet bod op Monster Worldwide door

Randstad zet het bod op zijn Amerikaanse branchegenoot Monster Worldwide toch door, ondanks het feit dat de grootste aandeelhouder Media News Group (MNG) de verkoopprijs te laag vindt.

Recruitment

Google en Nederlandse onderwijs starten leertraject voor digitale vaardigheden

Na Digitale Werkplaatsen voor ondernemingen en de introductie van een online werkplaats, begint Google nu samen met onderwijsinstellingen een speciaal programma voor digitale vaardigheden.

Recruitment

Laurens Waling (Part Up): ‘Wij zijn de marktplaats voor team work’

Hoewel de wereld er in heel veel opzichten heel anders uitziet dan 50 jaar geleden, is de manier waarop werk wordt georganiseerd in veel gevallen nog nauwelijks veranderd. Nog heel vaak zijn een vaste baan, hiërarchische verhoudingen en een baas de norm. Ondanks de groeiende groep zelfstandigen. Part Up wil daar verandering in brengen.

Recruitment

Overname Monster door Randstad onzeker, aandeelhouder ligt dwars

De overname van vacaturesite Monster Worldwide (hier beter bekend als Monsterboard.nl) is onzeker geworden nu een van de aandeelhouders dwarsligt.

Recruitment

‘Monster zocht al jaren een koper’

Monster Worldwide, binnenkort in handen van Randstad, zocht al geruime tijd naar een koper, zo schrijven Amerikaanse media. De gisteren gepresenteerde kwartaalcijfers vertellen waarom: die waren opnieuw slecht.

Recruitment

Randstad neemt digitale recruiter Monster over

Uitzendorganisatie Randstad betaalt 429 miljoen dollar voor zijn Amerikaanse branchegenoot Monster Worldwide. Dat is inclusief de bekende vacaturesite Monsterboard.

Recruitment

Op jacht naar de freelancer: ieder bedrijf een eigen online netwerk?

Bedrijven grijpen in toenemende mate naar externe – al dan niet tijdelijke – krachten. Omdat vaste specialisten soms moeilijk te vinden zijn, maar vaker nog omdat tijdelijk gelijkstaat aan flexibel en (kosten)efficiënt. Maar hoe trek je die tijdelijke krachten aan en manage je al die ‘losse’ contacten?

Recruitment

Foodora en Deliveroo goed voor duizend bezorgers

Foodora en Deliveroo, bedrijven die maaltijden bezorgen voor kwaliteitsrestaurants, hebben een jaar na de oprichting al ruim duizend bezorgers aan een parttime baan geholpen. Dat melden de bedrijven aan De Telegraaf.

Logistics