More stories

Starred en Talenthub gaan verder als Starred.com

Na de fusie in september 2023 kondigen Starred en Talenthub nu aan dat ze verder gaan als Starred.com. “We gaan het LinkedIn en Indeed moeilijk maken”, zegt Lars van Wieren.

Recruitment

Think Yellow: emotie en eerlijkheid belangrijk als je tegenwoordig talent in huis wilt halen

Het behouden en binden van personeel aan je bedrijf is vandaag de dag een grote uitdaging. Deze uitdaging raakt meer […]

Recruitment

Diepgaande marktdata rond skills maakt van recruiters coaches voor hun opdrachtgevers

Hoe weet je exact wat de huidige vraag in de markt is? Waar vind je op een efficiënte manier opdrachtgevers […]

Recruitment

Werknemers vallen niet meer voor perfecte plaatjes

Wanneer kies je voor een TVP (target value proposition) of een JVP (job value proposition). En wanneer gebruik je ze naast elkaar?

Recruitment

Zo maak je van je Hiring Managers rebellen

In deze video geeft Sacha Martina tips, adviezen en voorbeelden van hoe je Hiring Managers uit hun comfortzone krijgt.

Recruitment

De waarde van een tweede kans

In hoeverre zijn we in staat waarden te identificeren die zich anders presenteren dan hoe wij dat gewoonlijk zouden doen? […]

Recruitment

Waardecreatie uit generatieve AI voor Recruiters

In deze video focust Philip Gast van Odyss (voorheen Baise) op het praktisch toepassen van generatieve AI in de recruitmentsector. […]

Recruitment

Mentaal welzijn op de werkvloer als sleutel tot succes

In deze video zal Gijs Coppens (OpenUp) spreken over mentaal welzijn in relatie tot recruitment en personeelsbeleid. Daarbij zal hij […]

Recruitment

(Emerce TV): ‘Aan ieder persoon zit een stout randje’

De gemiddelde Hiring Manager heeft eigenlijk het liefst dat kandidaten gewoon de vacature volgen. Maar in deze krappe arbeidsmarkt werkt de ouderwetse manier van werving en selectie niet meer. We moeten rebelser worden en creatiever. Zegt Sacha Martina (House of Inclusion) in de videocollectie Recruitment 2024.

Recruitment

(Emerce TV): ‘AI niet geschikt voor matchen bij werving’

Generatieve AI kan processen binnen recruitment zeer beslist versnellen, maar is niet geschikt voor het matchen bij werving. Dat stelt Philip Gast, medeoprichter van Odyss, een genAI-adviesbureau, in de videocollectie Recruitment 2024.

Recruitment

(Emerce TV) Werknemers vallen niet meer voor perfecte plaatjes

Organisaties zijn vaak druk bezig met hun employer value proposition, zeg maar de merkwaarde voor potentiële werknemers. Waarom proberen we altijd de hele organisatie te vermarkten met één EVP? Of moet je juist gaan voor een JVP (job value proposition). En wanneer gebruik je ze naast elkaar? Arjen Elbers (Stichting Guruz) en Emma Grobben (Achmea) lichten hun voorkeuren toe in de videocollectie Recruitment 2024.

Recruitment

(Emerce TV) Is AI een bom onder de huidige arbeidsmarkt?

Het gebeurt nog steeds dat LinkedIn een verkeerde baan aanbeveelt. Zoals de schilder werd gewezen op een baan als kapper omdat beide beroepen met lak werken. De inzet van AI kan dit soort foute interpretaties voorkomen, belooft Kasper Kok van Textkernel in de videocollectie Recruitment 2024.

Recruitment

De transformatie van personeel voor een AI-gedreven toekomst

Een derde van de Europese bedrijven is overgestapt op AI. Een groei van 32 procent sinds vorig jaar. Maar hoe zit het met de werknemers?

Recruitment

Wat als het belang van al je werknemers echt in je organisatie verankerd was?

Werken en samenwerken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Voor banen en ondernemingen heb je tenminste één ander mens nodig, links […]

Recruitment
Premium

Emerce Recruitment: ‘AI gaat rol van recruiter veranderen’

AI gaat de traditionele taak van recruiters definitief veranderen. Dat vertelde Laurens Waling, Chief Evangelist bij 8vance, gisteren op Emerce Recruitment in Amsterdam. “Het deepmatchen wordt volledig geautomatiseerd.”

Recruitment