Merkschizofrenie door Employer Branding? Voorkomen is beter dan genezen
Bij employer branding spelen vaak twee problemen: te weinig doen (‘we hebben toch al een merk?’) of juist te veel doen (‘hier moeten we echt iets mee!’).
Bij employer branding spelen vaak twee problemen: te weinig doen (‘we hebben toch al een merk?’) of juist te veel doen (‘hier moeten we echt iets mee!’).
Bij LinkedIn verdwijnen 700 banen. Daarnaast wordt de app voor de Chinese markt opgeheven.
Waar plaats je ‘werken-bij’-informatie? Op de bedrijfswebsite zelf of op een aparte ‘werken-bij’-website? Verschillende elementen bepalen wat het beste is.
KLM meldde zich vorig jaar op de arbeidsmarkt met een nieuw sublabel voor alle IT’ers: Tech & Data. En een campagne met filmtrailers vol spannende scenario’s die de IT uitdaging nog eens moesten onderstrepen. Met een vleugje Lara Crof en een snufje Indiana Jones. Noodzakelijk, want KLM was niet echt in trek bij IT’ers, vertelden Ronald van Schaik van Kaliber Interactive en Klaas Jan Gouka van KLM gisteren bij Emerce Recruitment in Amsterdam.
Op basis van arbeidsmarktparameters lijkt de Nederlandse arbeidsmarkt uitstekend te werken. Met een record aan banen, vacatures, lage werkloosheid, arbeidsmarktparticipatie, en baanwisselingen staat de arbeidsmarkt er zeer goed voor. Tegelijkertijd is de krapte problematisch evenals het ziekteverzuim, het verloop en een steeds grotere afhankelijkheid van externe (flex)partijen. De balans is daarmee zoek en die balans is wel nodig voor een blijvend goed functionerende arbeidsmarkt in de komende jaren, zo stelt de Intelligence Group. Donderdag begint in Amsterdam Emerce Recruitment, het congres met inzichtgevende case studies op het gebied van de arbeidsmarkt.
Aaron Hurst signaleerde in zijn boek Purpose Economy als eerste hoe er een economische evolutie gaande is met een hoofdrol voor de arbeidsmarkt. Hurst constateerde de opkomst van een nieuwe behoefte – zingeving – en hoe deze steeds bepalender aan het worden is bij het maken van loopbaan-beslissingen. En Hurst krijgt met de dag meer gelijk, stelt zelfbenoemd uneconomist Kees Klomp.
Schrijven we straks nog onze eigen sollicitatiebrieven, of laten we dat over aan een AI bot? Want laten we stoppen met bullshit banen, angst om je baan te verliezen of überhaupt niet mee te mogen doen. We kunnen veel beter gebruik maken van de toegevoegde waarde van menselijk potentieel, geholpen door technologie. Zegt Saskia Nijs, die binnenkort spreekt op Emerce Recruitment.
De arbeidsparticipatie van mensen op het autismespectrum is laag. Spectrum Intelligence biedt deze mensen werk op het gebied van data-annotatie voor AI.
Colourful People, het eerste en oudste executive search bureau met een focus op divers en inclusief werven, lanceert een nieuwe vacaturesite rond het thema diversiteit en inclusie: Colourful jobs. Deze vacaturesite én kennisbank ineen brengt werkgevers en kandidaten op WO/HBO niveau die diversiteit belangrijk vinden bij elkaar.
‘Anders denken, gewoon doen’ zit opgesloten in het DNA van het familiebedrijf Van Doren Engineers. Het marketing en recruitment team is op een eigen wijze georganiseerd met verbluffende resultaten. Hoe? Dat hoor je van Jos van Doren zelf op Emerce Recruitment. Op 6 april keert dit evenement terug op in de vertrouwde omgeving van Pakhuis de Zwijger.
Recruitmentplatform Hireport trekt een miljoen euro groeigeld aan bij een VC-fonds en particuliere investeerders.
Drie deskundigen over een actuele digitale campagne. Dit keer de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Doel: IT’ers werven.
Drie kwart van de softwareontwikkelaars zeggen, in een peiling van Stack Overflow, dat ze open staan voor een nieuwe baan. De jongste generatie het meest.
Simpel idee: in Europa is er een tekort aan tech-talent, terwijl er in Afrika juist een overschot is. Scale-up Propel brengt vraag en aanbod bij elkaar.
Uniqueverse, zo heet de eerste vestiging van een uitzendorganisatie in de metaverse. Verantwoordelijk hiervoor is het Nederlandse uitzendbureau Unique. Door gebruik te maken van avatars maakt Unique onbevooroordeeld solliciteren mogelijk. Kandidaten brengen in de anonimiteit van een avatar hun talenten en competenties in kaart.