Retail

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Retail

Drie tips om je artikelen op het juiste prijsniveau te houden

Als omnichannel- of online retailer neem je ieder jaar tegen wil en dank afscheid van overtollige, uitlopende artikelen via een finale uitverkoop, een outlet of in het ergste geval een opkoper. Artikelen die aan het einde van hun levenscyclus zitten of die simpelweg een te lage rotatie hebben, leggen immers beslag op kostbare ruimte in het distributiecentrum en brengen steeds minder op. Tijd voor doordacht dynamisch prijzen.


Voetbalmerk Balr, PLUS en Hudson’s Bay op Emerce Retail

Voetbalmerk en retailketen Balr creëerde zijn eigen afzetmarkt door een eigen voetbalportal op te zetten. Het zorgde voor enorme groeicijfers. Het merk waarin voetballers Gregory van der Wiel en Eljero Elia investeren, wordt overal ter wereld verkocht. Oprichter Juul Manders, ook bekend van Wannahaves, zet tijdens Emerce Retail in Bussum de succesfactoren op een rij, en verklapt wat Balr doet met 26 miljoen Instagramvolgers.


Alles-in-éénapp retailer onderweg: integratie winkelen, betalen, sparen

De verwachte alles-in-éénapps van retailers blijven uit. Pas een handjevol bedrijven combineert de belangrijkste winkelfuncties met een spaarsysteem en mobiele portemonnee in één applicatie. Na Walmart volgde Target recent het voorbeeld van Starbucks. En in eigen land zet Albert Heijn een eerste voorzichtige stap. Maar waar blijven de anderen?


De verwachtingseconomie dwingt tot meer wendbaarheid

Het lijkt tegenwoordig misschien soms alsof onze klanten nooit meer echt tevreden zijn. Terwijl we toch echt het beste met ze voor hebben. Ze eisen iedere dag meer en eigenlijk is het beste niet goed genoeg. Daarbij komt dat wanneer ze even niet tevreden zijn, makkelijk kunnen overstappen op een groeiende groep concurrenten. Dit vraagt van organisaties veel flexibiliteit en wendbaarheid. Flexibel en wendbaar om snel te veranderen, omdat stilstaan geen optie meer is.


DiamondsByMe: ‘In 2017 met 40 procent gegroeid’

Waar de consument bij de traditionele juwelier uitsluitend kan kiezen uit het geboden assortiment, kan de klant bij DiamondsByMe zelf bepalen hoe het sieraad eruit komt te zien. Hiermee speelt eigenaar Remco Broekhuis in op de trend dat consumenten snakken naar items met een persoonlijk tintje. Een eigen merk opstarten vergt wel flink wat SEO- en SEA-inspanningen.


Moet ik Amazon Pay aanbieden in mijn webshop?

Dat Amazon steeds meer voet op Nederlandse bodem krijgt is wel duidelijk. Ondanks dat Amazon.nl tot nu toe enkel ebooks aanbiedt, heeft Amazon via de Duitse site al een behoorlijk Nederlands marktaandeel weten te veroveren. Veel productnamen zijn daar al vertaald naar het Nederlands, iDeal is toegevoegd als betaalmethode, de klantenservice antwoordt al in het Nederlands en bestellingen worden met Amazon Prime binnen één dag bezorgd. Is het al tijd om Amazon Pay te gebruiken?


Grootste retailbeurs NRF ziet opkomst voice en machine learning

Met 35.000 deelnemers, 18.000 retailers, meer dan 600 stands en veel ‘store tours’, events buiten de beurs, is NRF veruit het grootste retail event ter wereld. Wat er speelt in retail? AI, machinelearning en gebruik van voicegestuurde oplossingen. Nu wordt al 25 procent van de Googlezoekopdrachten in de VS met behulp van voice gerealiseerd.


Meer artikelen in Retail

Channel Retail

Tips, tricks, achtergronden, cases, best practices en opinie rondom retail. Wat werkt en wat niet? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail bij interesse naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels