More stories

Amazon opent NYC-winkel met bestsellers

Een experiment of een eerste stap in een reeks? Dat is niet duidelijk bij Amazons nieuwe fysieke winkel 4-Star. Zoals de naam al doet vermoeden zijn er enkel bestsellers te koop.

E-commerce

Omzetdaling HEMA door warme weer

HEMA boekt over het tweede kwartaal een omzet van 287 miljoen euro, een daling van 0,2 procent die door het warm weer in Noord-Europa wordt veroorzaakt. Over het derde kwartaal zegt het niets, maar Zalando gaf al een omzetwaarschuwing af.

E-commerce

Testcultuur bij vidaXL basis voor succes in concurrerende markt

vidaXL, een online warenhuis voor huis-, tuin- en doe-het-zelfartikelen, blijft snel groeien in een uiterst concurrerende markt. Door deze felle concurrentie is een klantgerichte en gegevensgestuurde optimalisatie onontbeerlijk voor alle e-commercesites van het bedrijf, waarmee zij elk jaar zo’n drie miljoen klanten bedienen.

Customer Engagement

JD.com opent duizend ‘slimme winkels’

De Chinese e-commercepartij JD.com opent komende vijf jaar duizend fysieke retailzaken onder de naam 7Fresh. Dat worden locaties waarin technologie de online en offline wereld naadloos versmelt.

Retail

AH To Go eerste met pin- en kassaloos shoppen

Albert Heijn claimt een Europese primeur met pin- en kassaloos winkelen bij AH To Go. Meer supermarkten in Europa zullen volgen.

Payment

E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie

E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Strategy

Wat je moet weten over Google CSS partners

Als paddenstoelen schieten ze uit de grond, de Google CSS (Comparison Shopping Service) partners. En logisch, want het lijkt erop dat iedere Google Shopping adverteerder die geen dief van eigen portemonnee wil zijn, op zoek zal moeten naar zo’n partner. Dit is de belangrijkste informatie over deze nieuwe ontwikkeling, aan de hand van 13 veelgehoorde vragen. 

E-commerce platforms

‘Amazon wil 3000 kassaloze winkels’

Amazon zou van plan zijn om 3000 filialen te openen van zijn kassaloze Amazon Go supermarkten. Dat meldt Bloomberg op basis van anonieme bronnen.

Retail

Order fulfillment: doe wat je belooft of bied het beste alternatief

Bij order fulfillment is het nakomen van de belofte cruciaal. Maar hoe doe je dat? En wat als het niet lukt? Dan moet je zo flexibel zijn dat je direct het beste alternatief voor jou en de klant kunt bieden.

Fulfillment

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty

Eerste Amazon Go in Chicago geopend

De eerste Amazon Go buiten Seattle is opengegaan. Maandag werd een vestiging van de kassaloze winkel in Chicago in gebruik genomen. Ook San Francisco komt dit jaar nog aan de beurt.

Retail

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

Krassen voor kwalitatieve e-mailadressen – de CoolCat-case

CoolCat communiceert met drie doelgroepen: kinderen, tieners en hun ouders. Dat gebeurt vooral via e-mailmarketing. Om de database uit te bouwen gebruikt CoolCat een even simpele als doeltreffende methode: kraskaartjes waarmee klanten een prijs kunnen winnen.

E-mailmarketing

Online omzet in juli 22 procent hoger

De online omzet lag in juli bijna 22 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben ruim 13 procent meer omgezet, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail

Omzet Amazon.de blijft onverslaanbaar allergrootste

Amazon blijft in Duitsland met afstand de allergrootste webwinkel van het land. Het ziet er niet naar uit dat dat in de komende jaren gaat veranderen.

E-commerce