More stories

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Prijs en bezorgingopties zijn belangrijkste factoren voor online kopers

Online klanten kijken eerst naar de prijs en daarna naar de verzendkosten. Als mensen online gaan shoppen, is in de US en UK Amazon.com meestal de eerste site die wordt bezocht. Dit blijkt uit het The future Shopper 2018 report van digital consultancy Salmon en Wunderman Commerce.

Marketplaces

Leapp gered door Nobel Capital, maar buitenlandse expansie van de baan

Leapp, de winkelketen voor opgeknapte tweedehands Apple-producten, maakt een doorstart. Minstens 100 van de 170 arbeidsplaatsen zijn hierdoor gered. Dat […]

Retail

Jmango360 partnert met PrestaShop

Ontwikkelaar van mobiele software voor webwinkels Jmango360 sluit een samenwerkingsverband met PrestaShops. Hierdoor kunnen 270.000 webwinkels wereldwijd, 10.000 in de Benelux, met een druk op de knop een mobiele app genereren.

E-commerce platforms

Online omzet 13,5 procent hoger

De online omzet lag in mei 13,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 10 procent meer omgezet, meldt CBS.

E-commerce

Tommy Hilfiger lanceert mobile based loyaltyprogramma

Tommy Hilfiger heeft met MYTOMMY een nieuw loyaltyprogramma gelanceerd. Extra bijzonder is dat het er veel van weg heeft dat Nederland als pilotland wordt gebruikt. In het programma staat de MYTOMMY app centraal. Er wordt geen gebruik gemaakt van een fysieke pas, zoals veel retailers doen.  

Customer Loyalty

Pilotwinkel Albert Heijn Hoofddorp krijgt vervolg

De pilotwinkel van Albert Heijn in Hoofddorp krijgt een vervolg. Na de zomer worden nog eens 24 van dergelijke winkels geopend, twaalf door zelfstandige ondernemers.

Food

Tweede Amazon Go in Seattle

Amazon opent een tweede Amazon Go-winkel in Seattle en wel in het onlangs geopende Madison Center. De winkel wordt veel groter dan de eerste.

Food

Criteo in retailmedia bij Otto Group

Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.

Online advertising

5 tips voor een effectieve programmatic e-commerce-campagne

Consumeren doen we al veel online. Wellicht dat we dit in de toekomst via een Google of Amazon assistent in huis doen, maar voorlopig gaat dit nog via de vele schermen waarmee we ons omgeven. En het gaat snel, vorig jaar was er een omzetstijging van webwinkels van 19.5% waarbij zelfs de bedrijven zonder fysiek pand relatief harder in omzet stegen. Het is de bekende switch van fysiek naar online met een trend die jaar op jaar doorzet (CBS, 2018).

Programmatic

Ook H&M begint met marktplaatsconcept voor outlet

H&M Group waagt zich voor het eerst aan een marktplaatsconcept. Het moederbedrijf van de bekende kledingwinkels is afgelopen maand zowel online als in de winkelstraat een outlet gestart waar niet alleen eigen producten, maar ook die van anderen worden verkocht.

Marketplaces

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Nieuwe aandeelhouder MediaMarkt

Het Duitse telecombedrijf freenet verwerft voor ongeveer een kwart miljard euro een belang van tien procent in CECONOMY, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn.

Retail

Vraagexplosie e-inkdisplay in retail

Het bedrijf E-Ink uit Taiwan verkoopt dit jaar voor het eerst meer displays voor de retail dan voor e-bookreaders. Een teken van grote verandering in de winkels, denkt topman Johnson Lee.

Retail

Robert Kuiper (Brandnew): ‘Online is een keihard spel van euro’s’

“De winkel en de online-ervaring moeten naadloos op elkaar aansluiten,” zegt Robert Kuijper, eigenaar van branddesignbureau Brandnew, tegen 7 Ditches. Brandnew werkt vooral voor A-merken en retailers. “Online gaat over prijs en gemak, terwijl offline over experience gaat. Online is echt een andere business, vraagt een ander business- en verdienmodel én het is echt complex. Zorg dat je winkel terugkomt in je onlinepropositie. Dat kan in uitstraling of de manier van afleveren. Online is een keihard spel van euro’s: zo snel mogelijk voor zo min mogelijk kosten.”

Retail