More stories

Doorloop deze stappen om een veerkrachtige omnichannel retailer te worden

Er zijn weinig industrieën in de afgelopen jaren zo radicaal veranderd als de retail industrie. V&D was nog niet failliet of Coolcat legd het loodje.

Customer Engagement

Waarom betalingen het fundament van concurrentievoordeel en je groeistrategie zijn

Er is veel om over na te denken wanneer je jouw bedrijf laat groeien: distributie en logistiek, marketingcommunicatie en klantenservice. En terwijl je uitbreidt naar nieuwe markten, neemt de complexiteit alleen maar toe met taalbarrières, culturele nuances, lokale voorschriften en lokale partners. Het kan gemakkelijk zijn om betalingen over het hoofd te zien en ze tot het laatste moment over te laten. Maar als je dit doet, mis je een enorme kans.

E-commerce

Tokenization voor online betalingen – wat kun je ermee?

Doordat er steeds meer verkoopkanalen en -modellen bijkomen, wordt het belangrijker om veilig en snel betalingen te faciliteren. Tokenization biedt uitkomst, als de volgende stap in online betalen.

Payment

Mediabureaus: De nieuwe KPI’s voor koopgedrag

Koopgedrag is meer dan ooit een morele en zelfs ‘politieke’ daad die uitspreekt hoe consumenten denken over merken. Dit zijn dé nieuwe KPI’s.

Customer Engagement

Webshop Pets Place van start in Vlaanderen

Met bijna twee jaar aan Vlaamse activiteiten in de benen via bol.com besluit Pets Place nu ook zelf een webshop te openen voor de Nederlandstalige markt in België.

Retail

Strategieën voor circulariteit en drie consumententrends

In een circulaire economie worden grondstoffen steeds opnieuw ingezet, zonder hierbij restafval te creëren. Dit zijn de trends op dat vlak.

Customer Engagement

Meer inzicht in je resultaten met conversieoptimalisatie

Tijdens Shopping Today ging Loef Kleinmeijer, CRO Consultant bij ISM eCompany, in op het belang van conversieoptimalisatie en hoe je dit gedegen doet.

Conversie

Waarom stenen winkels winnen (en webwinkels verliezen)

Recent verscheen het boek ‘Waarom Stenen Winkels Winnen (en webwinkels verliezen)’. De belangrijkste les: de stenen winkel heeft nog steeds toekomst.

Retail

Bol.com uitgeroepen tot ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2019-2020

Bol.com is gisteravond uitgeroepen tot ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands 2019-2020. Pearle Opticiens sleepte de eretitel ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ 2019-2020 in de wacht. Zooplus nam de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ 2019-2020 in ontvangst.

E-commerce

Inzet van AI voor meer relevante gebruikerservaringen

Van het gebruik van data tot nepnieuws, als marketeers ervaren we een dalend consumentenvertrouwen. Terwijl opkomende technologieën juist kunnen helpen […]

Artificial Intelligence

De drie sleutelfactoren voor succesvolle e-commerce

Tien bekende Nederlandse retailers bespraken tijdens de Retail Connect sessie op Emerce eDay hun belangrijkste e-commerce-uitdagingen. Geïnspireerd door die sessie […]

E-commerce

Porsche begint online autoverkoop in Duitsland

Porsche gaat nieuwe en tweedehands auto’s verkopen via het web en een app om de 88 Porsche Centres in Duitsland te digitaliseren.

Duitsland

HEMA test e-commerceabonnement

HEMA bereidt een proef voor waarbij jonge ouders via de webshop een abonnement kunnen nemen de ‘schone billen box’.

E-commerce

Hoog ranken in Google? Zo voldoet je content aan de richtlijnen

Hoe meet Google nou kwaliteit? En hoe zorg jij ervoor dat Google jouw content waardevol vindt, zodat het hoog rankt?

Search

Slim toilet: ‘Meer dan een stunt’

Een slimme wc die je adviseert wat je moet eten. Zet hem neer op Lowlands en je hebt gegarandeerd aandacht. Voor Rabobank was het een test met een knipoog, maar ook met een serieus doel.

Health