More stories

Helft van de Nederlanders koopt Sint-cadeaus nog in fysieke winkel

Van de Sinterklaas-vierders kocht 51 procent dit jaar de cadeautjes vooral in fysieke winkels. 26 procent kocht de pakjes vooral online. Dat blijkt uit een enquête van NUpanel onder 4.817 lezers.

Retail

Black Friday en e-mail: Dit viel op in de inbox

De grootste en meest succesvolle Black Friday ooit. Als consument kon je offline en online niet om Black Friday heen. Het aantal iDEAL betalingen lag 72 procent hoger dan normaal, terwijl met pinpassen zestien procent meer werd afgerekend. Wat kunnen e-mailmarketeers leren van Black Friday?

E-mailmarketing

Magento lanceert versie 2.3, gebouwd met de community

Magento introduceert de product launch van haar nieuwste versie, Magento 2.3. We hebben er wat langer op moeten wachten dan we eigenlijk hadden gewild, toch kan de markt nu verder met een kwalitatief hoogstaande release van Magento. Hiermee kan Magento en de community weer verder bouwen aan het succes van de merchants die op Magento 2 zitten. Veel van de nieuwe functionaliteiten zijn door en in samenwerking met de community en partners ontwikkeld en uitgebouwd.

Magento

Twee miljoen gebruikers voor Stocard in Nederland

De mobiele app Stocard, een portefeuille om klantenkaarten van retailers in op te slaan, claimt dat het bijna twee miljoen gebruikers heeft in Nederland en 1,1 miljoen in België.

Customer Loyalty

E-commerce: Is zelf starten lucratiever dan webshop overnemen?

Veel van de huidige onlineondernemers zijn gestart met niets en bouwden zelf in de loop der jaren stapje voor stapje hun webshop uit tot een bloeiende onderneming. Omdat e-commerce een relatief nieuwe branche is, was dat tot voor kort misschien wel de enige mogelijkheid. Maar nu? 

Strategy

Zo wordt couponing de gepersonaliseerde vervanger van de fysieke folder

Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.

Customer Loyalty

Minder omzet voor fysieke winkels tijdens Black Friday in VS

Evenals vorig jaar trok Black Friday in de VS minder publiek naar fysieke winkels. De eerste indicaties van RetailNext is dat nettobestedingen met 4 tot 7 procent terugliepen. Het bezoek aan de winkels nam zelfs met 5 tot 9 procent af.

E-commerce

Black Friday in Duitsland: waarom een merk daar niet omheen kan

Black Friday vindt natuurlijk niet alleen plaats in Nederland. De kortingsdag, die bij sommige merken zorgt voor vijf keer zoveel omzet en een incrementele omzetstijging op de langere termijn, is ook in Duitsland interessant voor merken. Waarom daar? 

Customer Engagement

AO.com experimenteert met aflevering meubilair

AO.com doet in Engeland een proef met de aflevering van meubilair voor een derde retailer. Uitbreiding naar andere branches behoort tot de mogelijkheden.

Logistics

Popupwinkel Amazon in De Pijp nog experiment

Communicatiemanager Nick Caplin van Amazon ziet het louter als een experiment. De popup winkel onder de noemer House of Holidays in de Eerste van der Helststraat in De Pijp in Amsterdam die woensdag alvast voor de pers werd geopend.

Retail

64 procent meer omzet voor Apple Reseller Amac

Amac, de grootste Apple Premium Reseller van Nederland, heeft het afgelopen boekjaar 154 miljoen euro omzet geboekt, 64 procent meer dan een jaar geleden. iPhones en iPads vormden het leeuwendeel van de omzet.

Retail

Case: De Google CSS-lessen van Conrad.nl

Tijdens het zoeken naar een Google CSS partner stuit je op termen als kortingen en cashbacks. Het gaat dan meestal over de Zelfservice van de Google CSS partner, waarmee direct bespaard wordt op de Google Shopping-uitgaven van de adverteerder.

Online advertising

Supermarkt Picnic: 200 miljoen omzet in 2018

Online supermarkt Picnic ligt op koers om het jaar 2018 af te sluiten met een omzet van tweehonderd miljoen euro. Directeur Michiel Muller claimt een bruto winstmarge van twintig procent.

Venture

Marktplaats: ‘Wie zijn klanten gemak en tijdbesparing biedt, heeft goud in handen’

Olivier van Duijn, scheidend CEO van Marktplaats, vraagt zich af of het menselijk brein de snelheid van technologische verandering wel kan bijhouden. Blockchain, AI en VR zijn mooi, maar tijd wordt de nieuwe valuta, verwacht hij. En dat zorgt voor een trendbreuk in retail.

Marketplaces

Is de precisiemarketing van wallets zoals Apple Pay wel zo’n walhalla?

De integratie van de betaling en loyaliteitsmarketing in ‘digital wallets’ klinkt als een oplossing die een wereld aan mogelijkheden opent. Toch is het slim ook kritisch te kijken naar de werking van zulke portemonnees. Spring niet zonder nadenken op de trein. Want waar gaat deze naartoe en is dat de bestemming die je voor ogen hebt?

Customer Loyalty