More stories

Meer vestigingen Albert Heijn krijgen Tap to go

Albert Heijn gaat de test met Tap to go dit najaar uitbreiden naar nog eens drie filialen van AH to go. Dat meldt Retailtrends.

Payment

Online omzet in april 15,9 procent hoger

De online omzet was in april 15,9 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 12,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 20,3 procent, zo blijkt uit nieuwe cijfers van CBS.

E-commerce

ING: Nederlandse webshops vergroten hun marktaandeel

Met een verwachte omzetgroei van 10 procent in 2019 vergroten de Nederlandse webshops hun marktaandeel verder. In non-food ligt het marktaandeel van online naar schatting op 25 procent. E-commerce is volwassen geworden en een nieuwe fase breekt aan, schrijft het ING Economisch Bureau.

Retail

Experimenteren met productcontent bevrijdt retail van retourpakketjes

Met retourpercentages tot wel tientallen procenten heeft de online retailer er een hoofdpijndossier bij. De vraag is of en op welke manier ze het tij nog kunnen keren. Opvallend is hoe weinig hiervoor wordt ‘gespeeld’ met de productcontent en -kenmerken. Daarmee is – in ieder geval deels – te voorkomen dat na Zalando ook anderen gebukt gaan onder hun eigen logistieke strategie.

PIM

‘Niemand kent je merk in Duitsland, maar hier ligt voor iedereen een kans’

Hoe beïnvloedt crossborder e-commerce de bedrijfsvoering en het ondernemerschap als je vanuit Nederland in Duitsland onderneemt? In 2021 wordt meer dan honderd miljard euro uitgegeven op de Duitse e-commercemarkt. Dit is ten opzichte van 2018 een stijging van meer dan vijftig procent. Het leeuwendeel van deze groei zal voortkomen uit mobile shopping. 

Cross Border

Rochdi Darrazi, Boldking: ‘Google doet het goed, maar tv is de aanjager’

Hoe boks je als nieuwkomer op tegen Gillette en Wilkinson die samen 85 procent van de scheermarkt in handen hebben? Hoe verleid je consumenten zonder zichtbaar te zijn in de winkelschappen? CEO Rochdi Darrazi legt uit hoe Boldking met messcherpe marketing en de juiste mensen een merk bouwt dat de traditionele scheermarkt in beweging brengt.

Online advertising

Google shopping actions: de nieuwe marketplace die concurreert met Amazon

Consumenten verwachten dat hun online ervaringen eenvoudiger, sneller en intuïtiever zijn en Google speelt daar op in met de nieuwe Shopping Action functionaliteit. De consument kan nu rechtstreeks aankopen doen bij Google op elk device, en ook stemgestuurd via de Google assistant. Wat betekent dit voor retailers?

E-commerce platforms

Hunkemöller: ‘Nul buzz around the brand’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij Hunkemöller de eerste stapjes zet met podcasting.

Contentmarketing

Amazon financiert programma met popupwinkels

Amazon financiert een programma met popupwinkels in Engeland, oftewel ‘Clicks and Mortar’-shops van webwinkels die geen fysieke winkel hebben.

Retail

Onlinekanaal remt omzetgroei fysieke retail

De omzetgroei van fysieke winkels in Nederland is in 2018 vrijwel stilgevallen en ook dit jaar komt er geen beweging in. Nederland blijft daarmee in 2019 onder de gemiddelde omzetgroei in Europa, die door het GfK op 2 procent wordt voorspeld. Reden is volgens GfK het dominante onlinekanaal in Nederland.

Retail

Internetomzet in het eerste kwartaal 16,6 procent hoger

Deverkopenviainternetnameninheteerstekwartaalwederomveelsterkertoedandewinkelverkopen.Deinternetomzetwasinheteerstekwartaal16,6procenthogerdaneenjaareerder.

E-commerce

Vergeet Amazon, zet je eigen marktplaats op

Volgens Gartner zal in 2020 meer dan de helft van online verkopers hun producten op marketplaces zetten óf producten van derden in hun eigen webwinkels verkopen. In het laatste geval worden ze dus zelf een marktplaats. Wie denkt dat daar geen ruimte voor is, gezien dominante partijen als Amazon, Alibaba en bol.com, heeft het mis.

Marketplaces

Klanten Decathlon hoeven niet meer langs de kassa

Decathlon gaat technologie van het Engelse Mishipay inzetten waarmee klanten via hun telefoon kunnen betalen en de NFC-tag van hun aankoop verwijderen.

Payment

Microsoft opent in juli flagship store in Londen

Microsoft gaat zijn eerste Microsoft Store in Londen op 11 juli openen aan Oxford Circus.

Retail

9 online consumententrends voor 2019, het jaar van de normering

Technologische ontwikkelingen vormen onze maatschappij. Kijk je naar een willekeurige bushalte, woonkamer of wachtkamer, dan zie je dat de smartphone het weerpraatje heeft vervangen. Maar omgekeerd gebeurt hetzelfde: onze cultuur en geschiedenis beïnvloeden technologie. Zo kiest een vergrijzende bevolking eerder voor automatisering en heeft een begrip zoals privacy een hele andere betekenis in een volksrepubliek met een eenpartijstelsel. De online consumententrends gaan in 2019 over hoe we een nieuwe norm vinden in onze relatie met technologie.

Cross Border