More stories

Drie lessen die retailers kunnen leren van publishers

Het was 25 oktober, 1994. De dag dat publishing veranderde. AT&T plaatste de eerste betaalde banner op HotWired.com. Een digitale revolutie.

Retail

Hoe je met escrow zorgt voor veiligheid voor online koper en verkoper 

Een online marktplaats of platform moet een veilige omgeving zijn om te handelen. Levert de handel een positieve ervaring op, dan keren kopers terug.

E-commerce

Onderscheidende e-commerce strategie door gebruik van Google Cloud als marketing data warehouse

Het resultaat van een toekomstbestendige e-commerce strategie is dat je klanten weet te boeien en te binden aan je merk.

E-commerce platforms

E-commerce is plotseling in een hyperacceleratie beland

Spraken we eerder nog van een digitale transformatie, hyperacceleratie is sinds de coronacrisis een betere omschrijving.

Digital Transformation
Premium

Bart Voorn (Ahold Delhaize): ‘Crisis zorgt voor impuls AI en robotica’

Met het AI for Retail (AIR) Lab wil Ahold Delhaize de vaardigheden in kunstmatige intelligentie en robotica uitbreiden. “We zoeken altijd naar waarde voor het businessmodel”, aldus Bart Voorn, Director Data, AI en Robotics.

Tech

Vijf vragen voor het optimaal inrichten van betalingen op je platform of marktplaats

Als eigenaar van een platform of marktplaats wil je dat de drempel voor een transactie zo laag mogelijk is.

E-commerce

Hoe kies je een betaaldienstverlener? 

Het is één van de belangrijkste vraagstukken bij het opzetten van je platform of marktplaats: hoe bepaal je met welke betaaldienstverlener je in zee wilt gaan?

E-commerce platforms

Selecteer de juiste PIM-partner met dit RFP-template

Door het opstellen en versturen van een kwalitatieve ‘Request for Proposal (RFP)’ vind je de juiste partners die helpen aan de beste oplossing voor je bedrijf. Een RFP beschrijft de kaders van het selectieproces en tegelijkertijd met de reacties ontvang je ook de antwoorden op de belangrijkste vragen die je hebt. Op deze manier verkrijg je een volledig beeld van de potentieel partners en hun aanpak, hierdoor kun je een goed onderbouwde beslissing maken.

E-commerce
Premium

Rituals sluit enkele Amerikaanse winkels, nadruk op online

Cosmeticamerk Rituals legt zijn focus in de Verenigde Staten meer op onlineverkoop en sluit een aantal winkels. Dat zegt CEO en oprichter Raymond Cloosterman in gesprek met RetailTrends.

Retail

Google Shopping Organic: de strijd der titanen duurt voort

Wist je al dat Google momenteel bezig is om terug te vechten op e-commerce vlak? Het is een battle of the giants.

E-commerce platforms

Er is meer dan alleen Amazon en Bol.com

Veel merken uit Nederland of Duitsland verkopen hun producten via hun eigen webshop of gebruiken online marktplaatsen zoals Bol.com of Amazon om meer omzet te genereren.

Marketplaces

Marketplaces & Search: Hoe zet je marketplaces in voor de branding van je merk?

Marketplaces vormen een uitstekend extra afzetkanaal binnen grotere omnichannel marketingstrategieën. Hoe zet je dat in voor je organisatie?

Marketplaces

Is headless commerce écht waardevol of een zoveelste buzzword?

Wie de vele artikelen over headless commerce leest, kan bijna niet om de voordelen heen. Het roept de vraag op of er sprake is van een zoveelste buzzword of niet.

E-commerce platforms

Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland

Consumenten krijgen steeds meer vertrouwen in buitenlandse aanbieders en Nederlandse webshops breiden uit naar grote buitenlandse e-commerce markten zoals in Duitsland.

Duitsland
Premium

Merk Saturn verdwijnt in Oostenrijk

Het merk Saturn verdwijnt in Oostenrijk, de winkels krijgen Mediamarkt als naam. In Duitsland blijft alles zoals het is.

Retail