Drie lessen die retailers kunnen leren van publishers
Het was 25 oktober, 1994. De dag dat publishing veranderde. AT&T plaatste de eerste betaalde banner op HotWired.com. Een digitale revolutie.
Het was 25 oktober, 1994. De dag dat publishing veranderde. AT&T plaatste de eerste betaalde banner op HotWired.com. Een digitale revolutie.
Een online marktplaats of platform moet een veilige omgeving zijn om te handelen. Levert de handel een positieve ervaring op, dan keren kopers terug.
Het resultaat van een toekomstbestendige e-commerce strategie is dat je klanten weet te boeien en te binden aan je merk.
Spraken we eerder nog van een digitale transformatie, hyperacceleratie is sinds de coronacrisis een betere omschrijving.
Met het AI for Retail (AIR) Lab wil Ahold Delhaize de vaardigheden in kunstmatige intelligentie en robotica uitbreiden. “We zoeken altijd naar waarde voor het businessmodel”, aldus Bart Voorn, Director Data, AI en Robotics.
Als eigenaar van een platform of marktplaats wil je dat de drempel voor een transactie zo laag mogelijk is.
Het is één van de belangrijkste vraagstukken bij het opzetten van je platform of marktplaats: hoe bepaal je met welke betaaldienstverlener je in zee wilt gaan?
Door het opstellen en versturen van een kwalitatieve ‘Request for Proposal (RFP)’ vind je de juiste partners die helpen aan de beste oplossing voor je bedrijf. Een RFP beschrijft de kaders van het selectieproces en tegelijkertijd met de reacties ontvang je ook de antwoorden op de belangrijkste vragen die je hebt. Op deze manier verkrijg je een volledig beeld van de potentieel partners en hun aanpak, hierdoor kun je een goed onderbouwde beslissing maken.
Cosmeticamerk Rituals legt zijn focus in de Verenigde Staten meer op onlineverkoop en sluit een aantal winkels. Dat zegt CEO en oprichter Raymond Cloosterman in gesprek met RetailTrends.
Wist je al dat Google momenteel bezig is om terug te vechten op e-commerce vlak? Het is een battle of the giants.
Veel merken uit Nederland of Duitsland verkopen hun producten via hun eigen webshop of gebruiken online marktplaatsen zoals Bol.com of Amazon om meer omzet te genereren.
Marketplaces vormen een uitstekend extra afzetkanaal binnen grotere omnichannel marketingstrategieën. Hoe zet je dat in voor je organisatie?
Wie de vele artikelen over headless commerce leest, kan bijna niet om de voordelen heen. Het roept de vraag op of er sprake is van een zoveelste buzzword of niet.
Consumenten krijgen steeds meer vertrouwen in buitenlandse aanbieders en Nederlandse webshops breiden uit naar grote buitenlandse e-commerce markten zoals in Duitsland.
Het merk Saturn verdwijnt in Oostenrijk, de winkels krijgen Mediamarkt als naam. In Duitsland blijft alles zoals het is.