More stories

Emesa in handen van Talpa – wat heeft De Mol gekocht?

Talpa Networks heeft Emesa gekocht, het moederbedrijf van VakantieVeilingen, ActievandeDag, TicketScout en VavaBid. Wat krijgt De Mol nu precies in handen?

Strategy

Hoe maak je de verwachtingen van de klant waar? Take control

Intern kun je een ingewikkeld bestelproces, onduidelijke voorraadinformatie of prijsverschillen in kanalen misschien vergoelijken door naar legacy systemen of de silo’s in de organisatiestructuur te wijzen. Maar je klanten hebben hier geen boodschap aan. Hoe voorkom je dat ze overstappen naar een andere leverancier? Take control.

Marketing

Amazon Prime groeit: succesfactoren van het klantprogramma

Amazon lanceerde begin deze maand zijn abonneedienst Prime in Nederland. Het wordt al jaren gezien als schoolvoorbeeld van een goed klantenprogramma. Wat zorgt voor de aantrekkingskracht? En hoeveel gratis diensten moet Amazon nog blijven toevoegen om het programma interessant te houden?

Customer Loyalty

Retouren: aan welke knoppen kun je draaien?

Hoe kunnen webwinkels het terugsturen van producten beheersen en beïnvloeden? De eerste stap is om retouren niet als margekiller maar als strategische kans te beschouwen, zegt dr. Alec Minnema. Hij promoveerde begin dit jaar op het onderwerp en is inmiddels werkzaam als data scientist bij Ordina.

Customer Service

Eindelijk schot in kassaloze supermarkt Amazon

Deze zomer zag het er nog even slecht uit voor Amazon Go, de kassaloze winkel die de retailer eind vorig jaar met veel tamtam had aangekondigd. Een van de initiatiefnemers had het bedrijf verlaten. Maar nu lijkt het concept alsnog van de grond te komen.

Food

Walmart brengt winkel- en betaalapp aan de man met offline retourservice

Walmart doet nog eens een poging klanten te laten wennen aan de app en ingebouwde mobiele portemonnee. Nieuwste toevoeging: een service waarmee producten gemakkelijker – ‘binnen dertig seconden’ – in de winkel zijn te retourneren.

Digital Wallets

Dit zijn de 12 e-commercetrends voor 2018

E-commerce is anno 2018 een volwassen business. Eigenlijk spreek je niet meer van e-commerce als we eerlijk zijn. Maar gewoon van commerce. Want alles komt samen. Online en offline smelten samen tot een omnichannel klantervaring. Lees snel deze uitgebreide vooruitblik op wat ons in 2018 op het gebied van e-commerce te wachten staat.

E-commerce platforms

Google vaagt prijsvergelijkers weg

Zo, die kopt er even lekker in. Toch is het niet ondenkbaar dat Google bekende prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl, Vergelijk.nl en al die andere (prijs)vergelijkingssites het leven nog wat zuurder gaat maken.

E-commerce platforms

Alibaba neemt belang in Chinese hypermarktketen

Alibaba Group betaalt 2,4 miljard euro voor een belang van 36 procent in Sun Art Retail Group, een Chinese exploitant van hypermarkten. De e-commercegigant wil de online en offline winkelervaring dichter bij elkaar brengen met technologie en data.

E-commerce platforms

Miljardenuitdaging: Hoe betreed je de Chinese markt?

China is een markt met bijna anderhalf miljard consumenten. die vorig jaar 750 miljard dollar online besteedden, in binnen- en buitenland. Ook de uitgaven van Chinezen in het buitenland groeien sterk. Zo’n gigantische markt wil iedereen wel op, natuurlijk. Alleen: de Chinese markt is bijzonder complex en kostbare misstappen zijn erg snel gemaakt. Wat zijn de valkuilen in logistiek en wet- en regelgeving, en hoe tackel je culturele verschillen?  

Cross Border

Amazon Prime wordt de ‘bonuskaart’ van Whole Foods

Amazon Prime wordt het officiële klantentrouwprogramma van de Amerikaanse supermarkt Whole Foods. In de aanloop naar Thanksgiving krijgen Prime-leden bijvoorbeeld extra korting op de kalkoen die ze er kopen.

Customer Loyalty

Ook detailhandel rekent op enorme drukte tijdens Black Friday

De detailhandel verwacht enorme drukte tijdens Black Friday. Detailhandel Nederland houdt serieus rekening met 7 procent extra omzet ten opzichte van vorig jaar.

Retail

Effectief met technologie in de winkel: Zet het aankoopproces centraal

Een overvloed aan technologieën doet haar intrede in de fysieke retail. Digitale displays, interactieve schermen, beacons, apps, virtual reality en augmented reality; allen beloven ze de retailer succes. Maar hoe bepaal je of deze technologische innovaties echt van toegevoegde waarde zijn? Het aankoopproces van de klant lijkt handvatten te bieden.

Customer Loyalty

Online retail 2018: ‘Dáár verkopen waar de klant wil’

Een recordomzet van 22,5 miljard euro en een continue groei van het aantal online shoppers en webwinkels neemt de concurrentie in de retail toe. Ondanks alle positieve verwachtingen zal 2018 een uitdagend jaar worden, waarin online platforms een onmisbare rol gaan spelen. Online retailers blijven in tweestrijd: hoe haal ik dagelijks voldoende omzet en focus ik tegelijkertijd op langetermijngroei? Vier Nederlandse online marketing experts geven hun advies voor 2018.

Customer Service

‘Traditionele winkels favoriet voor Sint- en kerstcadeaus’

Nederlanders hechten drie keer meer waarde aan de kerstsfeer in de winkels dan in andere Europese landen. Dit blijkt uit het Europese onderzoek van Deloitte naar de decemberaankopen door consumenten.

Retail