More stories

Verkoop online mode met 15 procent gestegen

Het aantal bedrijven dat online kleding verkoopt stijgt snel. En de verschuiving naar op internet kleding kopen valt samen met een daling van het aantal werkende personen in de kledingwinkelbranche. Dat meldt het CBS op basis van een nieuwe analyse.

Fashion

My Jewellery wil shop-in-shops ontwikkelen

My Jewellery is een online sieraden- en kledingplatform dat zes jaar geleden vanuit liefhebberij werd gestart door Sharon Hilgers. Inmiddels telt het bedrijf meer dan honderd medewerkers. Het managen van de groei is de grootste uitdaging, vertelt Hilgers tijdens eFashion.

Fashion

‘Concurrentie Whole Foods kan ook gunstig uitpakken voor Ahold Delhaize’

De online verkoop van boodschappen zou als geheel een impuls kunnen krijgen van de ontwikkeling die Amazon in gang zet met de overname van Whole Foods. Dat stelt beleggersvereniging VEB.

E-commerce

Global Savings Group schermt met zwarte cijfers

Het internationale bedrijf achter Kortingscode.nl heeft het jaar 2016 operationeel winstgevend afgesloten. De aanhoudende groei komt vooral vooruit het de geografische expansie naar nieuwe markten.

E-commerce

Nieuwe investering voor inRiver

Het Zweedse technologiebedrijf inRiver, internationaal toeleverancier aan e-commercebedrijven, haalt in een nieuwe investeringsronde 10,5 miljoen euro groeigeld op.

PIM

HelloFresh in september naar de beurs

HelloFresh wil volgende maand al naar de beurs, zegt algemeen directeur Dominik Richter in een interview. Liever snel een notering dan wachten voor de hoogste prijs, lijkt zijn uitgangspunt.

Food

Stockbase wil voorraadbeheer innoveren

Retailers toegang geven tot een grotere voorraad zonder dat daar inkoop voor nodig is, dat is in een notendop het idee achter Stockbase. “Met dit concept willen we de traditionele samenwerking tussen retailer en leverancier innoveren,” vertelt Stephan Bliek tijdens eFashion.

Fulfillment

Webwinkel Witteveen binnenkort weer open

De webwinkel van modezaak Witteveen wordt weer in gebruik genomen. Vandaag werd bekend dat een groep Nederlandse investeerders met de curator van Witteveen overeenstemming heeft bereikt over een doorstart van de damesmodeketen.

Retail

DHL bouwt megamagazijn vlakbij Nederland

Pakketverzender DHL investeert tientallen miljoen euro’s om op een uur afstand van Nederland, in Bochum, een van Europa’s grootste en modernste distributiecentra te bouwen.

Logistics

H&M lanceert nieuwe multichannel formule

H&M Group zet morgen een nieuwe winkelformule in de markt: Arket. De webwinkel gaat met een beperkt assortiment op 23 augustus open, de eerste flagshipstore gaat vrijdag in Londen open. Daarna worden assortiment en winkelnetwerk uitgebreid.

E-commerce

Alipay integreert bedrijfsinformatie Yelp in Amerika

De aan Alibaba Group gelieerde mobiele betaaldienst Alipay integreert bedrijfsinformatie van Yelp over de Amerikaanse markt. Dat moet Chinese toeristen in de V.S. helpen nieuwe bestemmingen te ontdekken en reserveringen te maken.

Marketing

George Steur (Phone House) nieuwe directeur Bruna

George Steur (Phone House) wordt algemeen directeur van Bruna. Hij volgt per 1 september Rob Schuyt op, die sinds eind vorig jaar ad interim die functie bekleedde.

E-commerce

‘Nederland shopt deze zomer overwegend mobiel’

Nederlandse consumenten shoppen sinds deze zomer zowel ’s weekends als door de week overwegend met de mobiele telefoon, zo laten cijfers van Beslist.nl zien.

E-commerce

Omzet Alibaba Group groeit 53 procent

Veel meer Chinezen zijn veel meer verschillende artikelen via internet gaan kopen, overwegend via de mobiele telefoon. Dat is in het kort de simpele verklaring voor de robuuste omzetgroei die Alibaba Group. De verkopen stegen met 53 procent 6,4 miljard euro.

E-commerce

Foodora integreert in POS-systeem restaurants

Restauranthouders kunnen de bezorgdiensten van Foodora direct gaan integreren in hun kassasysteem. Technologieleverancier Cashdesk werkt ook aan de integratie van Uber Eats en, zodra de techniek het toelaat, ook Deliveroo.

E-commerce