More stories

eRetail 2015: Nog meer zwaar weer op komst?

Na de problemen met Blokker en V&D is de vraag hoe je kunt overleven op de retailmarkt. Moet de knop nu echt om? Aan die vraag wordt op Emerce eRetail in ’t Spant in Bussum op 19 maart een debat gewijd. Op het podium delen een curator, business developer en zeer ervaren retailer hun ervaringen.

E-commerce

Na Blokker en V&D: Is er nog toekomst voor de winkelstraat?

Winkeliers hebben jarenlang hun kop in het zand gestoken. Met als gevolg dat al tientallen ketens failliet zijn gegaan of er slecht voor staan. Het veranderend (online) klantgedrag kan domweg niet meer worden genegeerd, vinden Cor Molenaar en ABN Amro. Beiden kwamen deze week met aanbevelingen.

E-commerce

Online brillenwinkel Mister Spex boekt eerste winst

De Europees werkende online brillenwinkel Mister Spex heeft 2014 afgesloten met een omzet van 65 miljoen euro en een nettowinst. De eerste.

E-commerce

Blokker pakt fysieke winkels aan, versterkt e-commerce

Blokker ontslaat 440 medewerkers, maar zal dit jaar 25 miljoen euro blijven investeren in e-commerce, IT, logistiek en uitrol van de nieuwe winkelformule in enkele tientallen winkels. Dat heeft de retailer zojuist laten weten.

E-commerce

Motorola Solutions in de etalage

Motorola Solutions, onder meer bekend van retailtechnologie, zoekt een koper na enkele tegenvallende kwartalen. Raytheon, Honeywell en General Dynamics zouden geïnteresseerd zijn, weet Bloomberg.

E-commerce

Nieuwe app Hunkemöller: reserveren om te passen

Een handig nieuwigheidje in de nieuwe app van Hunkemöller: met een druk op de knop reserveren de klanten lingerie om die daags erna in de winkel te passen.

Customer Experience

Zalando test Premium-abonnement voor klanten

Zalando onderzoekt in Duitsland of klanten prijsstellen op een abonnement voor snellere leveringen en grotere betaaltermijnen.

E-commerce

HelloFresh krijgt investering van 150 miljoen euro

HelloFresh heeft voor 150 miljoen euro aan aandelen verkocht, overwegend aan Rocket Internet en een plukje Insight Venture Partners.

E-commerce

Strategisch belang Rocket Internet in Delivery Hero

De internationale markt voor thuisbezorgrestaurants staat een opschudding te wachten nu Rocket Internet dertig procent van de aandelen Delivery Hero koopt. Daarvoor betalen de Duitsers een half miljard euro.

E-commerce

Ralph Lauren verwacht e-commerce omzet van 1 miljard dollar

Modehuis Ralph Lauren heeft zijn e-commerce activiteiten in het afgelopen kwartaal met 17 procent zien stijgen. De retailer houdt rekening met een e-commerce omzet van 1 miljard dollar.

E-commerce

Wouter Blok nieuwe marketingbaas bij Coolblue

Wouter Blok verlaat Google in Nederland om de marketingdirecteur bij Coolblue te worden.

E-commerce

Investeerders steken miljoen in Tiqets.com

Een groep investeerders steekt een miljoen euro in het Nederlandse travel entertainment-bedrijf Tiqets.com.

E-commerce

Albert Heijn opent digitaal luilekkerland

Albert Heijn heeft aan de Limburglaan in Eindhoven vanmiddag zijn nieuwste aanwinst geopend: een vernieuwde Albert Heijn XL. Hier worden veel nieuwe digitale technieken uitgeprobeerd die mogelijk ook elders navolging krijgen. Zo experimenteert de grootgrutter er met zelfscannen op de smartphone.

E-commerce

‘Amazon heeft belangstelling voor winkels RadioShack’

Amazon wil volgens Bloomberg mogelijk enkele winkels overnemen van de Amerikaanse elektronicaretailer RadioShack. De winkelketen heeft uitstel van betaling aangevraagd.

E-commerce

Marc O’Polo breidt RFID-programma uit

De Duitse modezaak Marc O’Polo rolt een RFID-oplossing uit voor zijn complete aanvoerlijnen en zijn winkels door heel Europa. Op die manier kan het zijn voorraden volledig traceren.

E-commerce