More stories

Bol.com betrekt nieuw hoofdkantoor in Utrecht

Het hoofdkantoor van bol.com is na vier jaar al weer te klein geworden. De webwinkel verhuist rond de jaarwisseling van het noordwesten naar het zuidwesten van Utrecht.

E-commerce

SEOshop lanceert premiumpakket

Webwinkelplatform SEOshop lanceerde zojuist zijn premiumproduct, speciaal voor grote webwinkels en merken met online shops. Klanten krijgen hierbij voorrang bij hulpvragen en verzoeken om technische nieuwigheden te bouwen.

E-commerce

Promotie app MyShopi werkt met iBeacon

De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.

Conversie

TU/e-campus krijgt Spar-supermarkt met checkoutbalies

De TU/e-campus in Eindhoven krijgt vanaf april 2015 een kleine supermarkt: Spar University. De superette, met enkele duizenden artikelen, krijgt geen traditionele kassa, maar self-checkout-balies. Daar kan onder meer met pin worden betaald, en contant via een machine.

Payment

Ralph Remkes marketingbaas bij Beslist.nl

Ralph Remkes is sinds begin deze maand chief digital marketing bij vergelijkingssite Beslist.nl.

Marketing

Supermarkt Jumbo bouwt Tilburgs pickup point

Online bestellen en offline afhalen, dat wordt een van de opties in de nieuwe e-commercestrategie. Behalve in Son en Breugel komt er ook een pickup point, een grote, in Tilburg.

E-commerce

Sanoma neemt belang in LocalsUnited.nl

De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Locals United, een bedrijf dat fysieke modewinkels een online commerce- en marketingplatform biedt.

Retail

Essent: Nest deelt geen informatie met ons

Essent brengt de online thermostaat Nest later deze maand in Nederland op de markt. Hoewel deze Googledochter veel informatie verzamelt en slim in huis toepast, krijgt het energiebedrijf daar niets van mee.

Internet of Things

Media Markt in omnichannel, start belevingswinkel ‘Man Cave’

Media Markt gaat de volledige online catalogus naar de winkelvloer brengen. Alle winkelverkopers krijgen tablets waarmee ze klanten kunnen wijzen op alternatieve producten of modellen. Ook wordt de beleving verder versterkt. In Utrecht opent Media Markt over enkele weken een eerste Man Cave. Daar worden nieuwe producten geïntroduceerd en gedemonstreerd, maar niet verkocht.

E-commerce

HEMA gaat reizen van Travelbird verkopen

Travelbird sluit een distributieovereenkomst met HEMA waarbij de winkelketen de reizen van het online reisbureau gaat verkopen.

E-commerce

Bol.com: 5 procent orders afgehaald bij AH

Rond de 5 à 6 procent van de bestellingen bij bol.com wordt afgehaald bij een lokale Albert Heijn van de klant.

E-commerce

Hoe gaan AH en Bol.com samenwerken? Ropers legt uit

Zo’n vijf á zes procent van de klanten van Bol.com halen hun leveringen al op in de Albert Heijn, en dat zonder promotie, vertelt Daniel Ropers in een interview tijdens de Loey Awards van 3 september 2014. Ropers is hier juryvoorzitter.

E-commerce

Albert Heijn wijzigt afhaaltarief Pick Up Point

Het afhalen van via internet bestelde boodschappen bij Albert Heijn wordt duurder. De tarieven bij de Pick Up Points stijgen […]

E-commerce

Amazon opent winkel vol domotica

Amazon opent een winkel waarin louter spulletjes liggen om huishoudens te automatiseren. Alleen de centrale deurvergrendeling ontbreekt nog in de schappen.

E-commerce

Amerikaanse retailer nog niet overtuigd van iBeacon

Nog maar 1 procent van de 3,6 miljoen Amerikaanse retailwinkels maakt gebruik van iBeacon. Dat zegt Gartner. De implementatie van deze technologie valt met andere woorden erg tegen.

E-commerce