Bol.com betrekt nieuw hoofdkantoor in Utrecht
Het hoofdkantoor van bol.com is na vier jaar al weer te klein geworden. De webwinkel verhuist rond de jaarwisseling van het noordwesten naar het zuidwesten van Utrecht.
Het hoofdkantoor van bol.com is na vier jaar al weer te klein geworden. De webwinkel verhuist rond de jaarwisseling van het noordwesten naar het zuidwesten van Utrecht.
Webwinkelplatform SEOshop lanceerde zojuist zijn premiumproduct, speciaal voor grote webwinkels en merken met online shops. Klanten krijgen hierbij voorrang bij hulpvragen en verzoeken om technische nieuwigheden te bouwen.
De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.
De TU/e-campus in Eindhoven krijgt vanaf april 2015 een kleine supermarkt: Spar University. De superette, met enkele duizenden artikelen, krijgt geen traditionele kassa, maar self-checkout-balies. Daar kan onder meer met pin worden betaald, en contant via een machine.
Ralph Remkes is sinds begin deze maand chief digital marketing bij vergelijkingssite Beslist.nl.
Online bestellen en offline afhalen, dat wordt een van de opties in de nieuwe e-commercestrategie. Behalve in Son en Breugel komt er ook een pickup point, een grote, in Tilburg.
De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Locals United, een bedrijf dat fysieke modewinkels een online commerce- en marketingplatform biedt.
Essent brengt de online thermostaat Nest later deze maand in Nederland op de markt. Hoewel deze Googledochter veel informatie verzamelt en slim in huis toepast, krijgt het energiebedrijf daar niets van mee.
Media Markt gaat de volledige online catalogus naar de winkelvloer brengen. Alle winkelverkopers krijgen tablets waarmee ze klanten kunnen wijzen op alternatieve producten of modellen. Ook wordt de beleving verder versterkt. In Utrecht opent Media Markt over enkele weken een eerste Man Cave. Daar worden nieuwe producten geïntroduceerd en gedemonstreerd, maar niet verkocht.
Travelbird sluit een distributieovereenkomst met HEMA waarbij de winkelketen de reizen van het online reisbureau gaat verkopen.
Rond de 5 à 6 procent van de bestellingen bij bol.com wordt afgehaald bij een lokale Albert Heijn van de klant.
Zo’n vijf á zes procent van de klanten van Bol.com halen hun leveringen al op in de Albert Heijn, en dat zonder promotie, vertelt Daniel Ropers in een interview tijdens de Loey Awards van 3 september 2014. Ropers is hier juryvoorzitter.
Het afhalen van via internet bestelde boodschappen bij Albert Heijn wordt duurder. De tarieven bij de Pick Up Points stijgen […]
Amazon opent een winkel waarin louter spulletjes liggen om huishoudens te automatiseren. Alleen de centrale deurvergrendeling ontbreekt nog in de schappen.
Nog maar 1 procent van de 3,6 miljoen Amerikaanse retailwinkels maakt gebruik van iBeacon. Dat zegt Gartner. De implementatie van deze technologie valt met andere woorden erg tegen.