Zalando stelt site open voor adverteerders
Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.
Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.
België is een van de negen landen waar kledingwinkel H&M dit jaar een webwinkel opent. De Zweden blijven investeren in uitbreiding van zowel het digitale als het fysieke bereik.
Vergelijk.nl breidt zijn online aanbod uit door producten, prijzen en beschikbaarheid van assortiment uit offline winkels op te nemen. “Veel winkeliers hebben hier behoefte aan”, zegt directeur Ben Kerkhof.
Lang zag Aldi e-commerce als kostenpost en niet als manier om geld te verdienen, maar dat idee begint te veranderen. Het bedrijf gaat experimenteren met online verkoop in Engeland en mogelijk in Duitsland, Spanje en Portugal.
De Nederlandse online consument mag zich dan graag online oriënteren, iets minder dan de helft is nog altijd bereid om in de winkel te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van vervoerder UPS dat gisteren op Emerce eRetail in Bussum werd gepresenteerd.
Vortex Capital Partners neemt een belang in online marketingbedrijf Iceleads voor drie miljoen euro.
Haastige doorstarts van retailformules gaan zelden goed. Dat vertelde curator Marcel Groenewegen vanochtend tijdens een paneldiscussie over crisis in de winkelstraat op Emerce eRetail in Bussum. “Men denkt dat iedereen in Nederland recht heeft op een doorstart.”
Klanten van deBijenkorf.nl die voor zaterdagavond een bestelling plaatsen, kunnen hun order begin zondagmiddag al thuis hebben. De retailer neemt daartoe een nieuwe bezorgoptie van PostNL af.
Maaltijdbezorger Just-Eat meldt dat 2014 een ‘uitstekend jaar’ was met een omzet van 219 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat verdubbelde ruim.
Adidas gaat honderden miljoenen van zijn producten in de fabriek voorzien van NFC-tags. Het bedrijf wil klanten kunnen identificeren na een aankoop met hem in contact blijven per mail, app en andere digitale kanalen.
Drie op de tien webwinkels die in 2013 van start gingen, zijn nu al weer dicht. De startende digitale ondernemers verkijken zich op de kosten en moeite die het vergen om geld te verdienen aan een webshop.
De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 13,96 miljard euro uit bij webwinkels. De verhouding tussen producten en diensten is fifty-fifty en drie procent van de uitgaven kwam in het buitenland terecht, overwegend in China.
Online kledingwinkel ASOS boekt in het eerste kwartaal een omzetgroei van dertig procent op thuismarkt Engeland en twaalf procent daarbuiten. Buitenlandse groei moet komen uit geplande prijsconcurrentie.
De omzet van webwinkel Spreadshirt in 2014 is gelijk aan die van 2013. Bijna de helft van de orders gaat naar Noord-Amerika.
Modewinkelplatform Miinto opent zijn site voor merken die hun kleding direct aan de eindconsument willen verkopen. Het gaat vooral op kleine maar populaire merken uit Scandinavië.