Snelste groeiers e-commerce: speelgoed en nagellak
E-commerce vertoont internationaal zulke atypische ontwikkelingen dat het digitale kanaal duidelijk volwassen wordt.
E-commerce vertoont internationaal zulke atypische ontwikkelingen dat het digitale kanaal duidelijk volwassen wordt.
Zalando wil zich komende jaren meer tot platform ontwikkelen. Grote kledingmerken moeten de winkel gaan gebruiken als een soort brand store.
Betalingsverkeerspecialst Enigma Consulting neemt een belang in iBeacon-bedrijf inBeacon.
Ruim twee jaar geleden begon Google in de Verenigde Staten met haar eigen betrouwbaarheidskeurmerk Google Trusted Stores. Het keurmerk dat je als consument uiteindelijk allemaal kan tegenkomen binnen AdWords advertenties, organische zoekresultaten en in Google Shopping. Het enige wat Google in ruil voor dit ‘super’ keurmerk wilde hebben was een boel informatie over de bestellingen van de webshop. Sinds vorige week doet Google hier plotseling water bij de wijn. Profiteren hier zowel webshops als consumenten van?
Europese beleggers in e-commercebedrijven hebben er een nieuwe lieveling bij: dierenwinkel Zooplus. Het aandeel verdubbelde halfjaar, de jaaromzet overtreft de eigen voorspelling.
Drie grote online feestwinkels komen door een fusie onder een dak. Feestkleding 365, Feestwinkel XL en Fancydress claimen de grootste van de Benelux te zijn.
Zelfs met actief bereik in 25 landen blijkt het moeilijk om een e-bookbedrijf in Europa op te zetten. Dat ondervindt […]
Klussensite Werkspot.nl is vorig jaar met dertig procent gegroeid en bevat nu een miljoen openstaande klussen.
De webwinkel en fysieke winkels van Schoenenreus zijn vandaag dicht. Het bedrijf heeft uitstel van betaling aangevraagd.
Media Markt verwacht deze week 1 miljoen bezoekers voor zijn webshop naar aanleiding van de actieweek BTW Weg Ermee. In deze actieperiode betaalt Media Markt de BTW voor de consument.
Amazon is helemaal niet zo’n fijne site om te winkelen, zeggen de Duitsers. Het Amerikaanse winkelplatform staat niet eens meer in de top 10 van ‘prettige winkels’, blijkt uit een groot gebruikersonderzoek.
E-boekplatform Tom Kabinet biedt vanaf eind dit jaar een maandabonnement om voor vijf euro onbeperkt e-boeken te kunnen lezen.
Het lijstje artikelen dat je niet online kan kopen, wordt ieder jaar kleiner. De vraag is dan ook niet of consumenten online gaan, maar in hoeverre ze dat nog meer gaan doen en wat voor impact dat precies heeft op retailers. De consument is namelijk veel sneller veranderd dan de retailer. Waarom hebben retailers zo veel moeite met omnichannel? En is het einde van fysieke winkels in zicht?
Zakenbank Goldman Sachs is een van de nieuwe investeerders in de groep die 45 miljoen euro in Windeln.de steekt, een online winkel voor luiers en ander jeugdig toebehoren.
Het onderzoeksprogramma Shopping2020 gaat door onder een nieuwe naam ShoppingTomorrow. Dat zal vanavond bekend worden gemaakt op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht. Dan ook overhandigt het onderzoeksprogramma het boek ShoppingTomorrow aan Tweede Kamerlid Kees Verhoeven, bol.com directeur Daniel Ropers en Miša Džoljić, CEO van Nyenrode Business Universiteit.