More stories

Zalando stelt site open voor adverteerders

Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.

E-commerce

H&M opent webshop in België

België is een van de negen landen waar kledingwinkel H&M dit jaar een webwinkel opent. De Zweden blijven investeren in uitbreiding van zowel het digitale als het fysieke bereik.

E-commerce

Vergelijk.nl voegt aanbod offline winkels toe

Vergelijk.nl breidt zijn online aanbod uit door producten, prijzen en beschikbaarheid van assortiment uit offline winkels op te nemen. “Veel winkeliers hebben hier behoefte aan”, zegt directeur Ben Kerkhof.

E-commerce

Aldi gaat toch e-commerce uitproberen

Lang zag Aldi e-commerce als kostenpost en niet als manier om geld te verdienen, maar dat idee begint te veranderen. Het bedrijf gaat experimenteren met online verkoop in Engeland en mogelijk in Duitsland, Spanje en Portugal.

E-commerce

Flexshopper niet uitgekeken op winkelstraat

De Nederlandse online consument mag zich dan graag online oriënteren, iets minder dan de helft is nog altijd bereid om in de winkel te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van vervoerder UPS dat gisteren op Emerce eRetail in Bussum werd gepresenteerd.

E-commerce

Investeerder Vortex neemt belang in Iceleads

Vortex Capital Partners neemt een belang in online marketingbedrijf Iceleads voor drie miljoen euro.

E-commerce

Het beste wapen tegen faillissementen: snel ondernemerschap

Haastige doorstarts van retailformules gaan zelden goed. Dat vertelde curator Marcel Groenewegen vanochtend tijdens een paneldiscussie over crisis in de winkelstraat op Emerce eRetail in Bussum. “Men denkt dat iedereen in Nederland recht heeft op een doorstart.”

E-commerce

deBijenkorf.nl gaat ook op zondag bezorgen

Klanten van deBijenkorf.nl die voor zaterdagavond een bestelling plaatsen, kunnen hun order begin zondagmiddag al thuis hebben. De retailer neemt daartoe een nieuwe bezorgoptie van PostNL af.

E-commerce
Premium

Omzet Just-Eat: +62 procent

Maaltijdbezorger Just-Eat meldt dat 2014 een ‘uitstekend jaar’ was met een omzet van 219 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat verdubbelde ruim.

E-commerce

Adidas naait NFC-chips in schoenen en ballen

Adidas gaat honderden miljoenen van zijn producten in de fabriek voorzien van NFC-tags. Het bedrijf wil klanten kunnen identificeren na een aankoop met hem in contact blijven per mail, app en andere digitale kanalen.

E-commerce
Premium

Dertig procent webwinkels binnen twee jaar dicht

Drie op de tien webwinkels die in 2013 van start gingen, zijn nu al weer dicht. De startende digitale ondernemers verkijken zich op de kosten en moeite die het vergen om geld te verdienen aan een webshop.

E-commerce

Nederlander geeft 14 miljard uit aan e-commerce

De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 13,96 miljard euro uit bij webwinkels. De verhouding tussen producten en diensten is fifty-fifty en drie procent van de uitgaven kwam in het buitenland terecht, overwegend in China.

E-commerce
Premium

ASOS groeit 20 procent, maar vooral in Engeland

Online kledingwinkel ASOS boekt in het eerste kwartaal een omzetgroei van dertig procent op thuismarkt Engeland en twaalf procent daarbuiten. Buitenlandse groei moet komen uit geplande prijsconcurrentie.

E-commerce

Geen groei voor Spreadshirt

De omzet van webwinkel Spreadshirt in 2014 is gelijk aan die van 2013. Bijna de helft van de orders gaat naar Noord-Amerika.

E-commerce

Miinto opent site voor directe verkoop modemerken

Modewinkelplatform Miinto opent zijn site voor merken die hun kleding direct aan de eindconsument willen verkopen. Het gaat vooral op kleine maar populaire merken uit Scandinavië.

E-commerce