More stories

Bol.com: 5 procent orders afgehaald bij AH

Rond de 5 à 6 procent van de bestellingen bij bol.com wordt afgehaald bij een lokale Albert Heijn van de klant.

E-commerce

Hoe gaan AH en Bol.com samenwerken? Ropers legt uit

Zo’n vijf á zes procent van de klanten van Bol.com halen hun leveringen al op in de Albert Heijn, en dat zonder promotie, vertelt Daniel Ropers in een interview tijdens de Loey Awards van 3 september 2014. Ropers is hier juryvoorzitter.

E-commerce

Albert Heijn wijzigt afhaaltarief Pick Up Point

Het afhalen van via internet bestelde boodschappen bij Albert Heijn wordt duurder. De tarieven bij de Pick Up Points stijgen […]

E-commerce

Amazon opent winkel vol domotica

Amazon opent een winkel waarin louter spulletjes liggen om huishoudens te automatiseren. Alleen de centrale deurvergrendeling ontbreekt nog in de schappen.

E-commerce

Amerikaanse retailer nog niet overtuigd van iBeacon

Nog maar 1 procent van de 3,6 miljoen Amerikaanse retailwinkels maakt gebruik van iBeacon. Dat zegt Gartner. De implementatie van deze technologie valt met andere woorden erg tegen.

E-commerce

Exotische zusjes Zalando verenigd in Global Fashion Group

De verschillende grote investeerders achter de niet-Europese zusterbedrijven van Zalando brengen hun belangen bij elkaar en smelten de bedrijven samen tot de Global Fashion Group.

E-commerce

EMTÉ Supermarkten introduceert loyalty-app

Supermarktketen EMTÉ lanceert een mobiele app met daarin een spaarprogramma voor zijn vaste klanten. Die kunnen daarmee korting krijgen op aankopen in de winkel en bij onderhoudende gelegenheden bij ondernemers in de buurt.

E-commerce

Grote Europese modewinkels makkelijke overnameprooi

De aandeelkoersen van Europese webwinkels als ASOS, Boohoo en Yoox zijn zo laag dat de bedrijven makkelijke overnameprooien zijn.

Retail

Grote retailers lanceren samen app PLUX

Paradigit is de launching partner voor de nieuwe mobiele app PLUX. Consumenten kunnen er in kopen, aanbiedingen krijgen, hun klantenkaarten in opslaan en folders lezen. “Dit is een platform waarmee de Nederlandse retail direct contact met de consument heeft”, zegt Arjen de Koning van het computerbedrijf.

E-commerce

Verdere uitbreiding Outfittery in Noord-Europa

De kledingwinkel voor mannen Outfittery gaat van start in België, Luxemburg, Denemarken en Zweden.

E-commerce

Eerste winst voor Zalando internationaal

Voor het eerst schrijft Zalando op groepsniveau zwarte cijfers: 12 miljoen euro voor rente en belasting. Niet veel, maar een hele vooruitgang ten opzichte van vorig jaar.

E-commerce

Webshop Jeans & Fashion failliet

Paganini spin-off Jeansandfashion.com is, net als het moederbedrijf, voor de rechtbank van Oost-Brabant failliet verklaard.

E-commerce

Dinner kits: de toekomst voor food online?

Wordt Hellofresh in Nederland binnenkort groter dan AH-online Bedrijven als Hellofresh en Blue Apron groeien als kool en voorzien blijkbaar in een serieuze “kookgemak”-behoefte: Niet nadenken over “wat gaan we eten vanavond ?”, niet ingewikkeld shoppen om alle ingrediënten bij elkaar te krijgen. Alles wat je nodig hebt, verse groenten, vlees, vis, kruiden, compleet met recept: wekelijks in één “kit”, in één doos thuis afgeleverd. Is dit de toekomst voor food online?

E-commerce

Nieuw mobiel loyaltyprogramma winkeliers Hengelo

Meer dan vijftig winkeliers uit Hengelo hebben sinds kort een laagdrempelig loyaltysysteem in gebruik. Dat werkt via een app op smartphones. Gespaarde punten kunnen worden ingeruild bij cultuur en sportief georiënteerde gelegenheden in de omgeving.

Customer Loyalty

Marc Koster (Create2Fit) naar Beate Uhse

Erotiekconcern Beate Uhse heeft Marc Koster aangesteld als directeur omnichannel. Koster gaat de onderneming in de huidige omnichannel strategie begeleiden en op een hoger niveau brengen. Samen met Tom Coronel richtte Marc Koster Create2Fit op, dat vijf jaar geleden verkocht werd aan Wehkamp.nl.

E-commerce