Supermarkt Jumbo bouwt Tilburgs pickup point
Online bestellen en offline afhalen, dat wordt een van de opties in de nieuwe e-commercestrategie. Behalve in Son en Breugel komt er ook een pickup point, een grote, in Tilburg.
Online bestellen en offline afhalen, dat wordt een van de opties in de nieuwe e-commercestrategie. Behalve in Son en Breugel komt er ook een pickup point, een grote, in Tilburg.
De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Locals United, een bedrijf dat fysieke modewinkels een online commerce- en marketingplatform biedt.
Essent brengt de online thermostaat Nest later deze maand in Nederland op de markt. Hoewel deze Googledochter veel informatie verzamelt en slim in huis toepast, krijgt het energiebedrijf daar niets van mee.
Media Markt gaat de volledige online catalogus naar de winkelvloer brengen. Alle winkelverkopers krijgen tablets waarmee ze klanten kunnen wijzen op alternatieve producten of modellen. Ook wordt de beleving verder versterkt. In Utrecht opent Media Markt over enkele weken een eerste Man Cave. Daar worden nieuwe producten geïntroduceerd en gedemonstreerd, maar niet verkocht.
Travelbird sluit een distributieovereenkomst met HEMA waarbij de winkelketen de reizen van het online reisbureau gaat verkopen.
Rond de 5 à 6 procent van de bestellingen bij bol.com wordt afgehaald bij een lokale Albert Heijn van de klant.
Zo’n vijf á zes procent van de klanten van Bol.com halen hun leveringen al op in de Albert Heijn, en dat zonder promotie, vertelt Daniel Ropers in een interview tijdens de Loey Awards van 3 september 2014. Ropers is hier juryvoorzitter.
Het afhalen van via internet bestelde boodschappen bij Albert Heijn wordt duurder. De tarieven bij de Pick Up Points stijgen […]
Amazon opent een winkel waarin louter spulletjes liggen om huishoudens te automatiseren. Alleen de centrale deurvergrendeling ontbreekt nog in de schappen.
Nog maar 1 procent van de 3,6 miljoen Amerikaanse retailwinkels maakt gebruik van iBeacon. Dat zegt Gartner. De implementatie van deze technologie valt met andere woorden erg tegen.
De verschillende grote investeerders achter de niet-Europese zusterbedrijven van Zalando brengen hun belangen bij elkaar en smelten de bedrijven samen tot de Global Fashion Group.
Supermarktketen EMTÉ lanceert een mobiele app met daarin een spaarprogramma voor zijn vaste klanten. Die kunnen daarmee korting krijgen op aankopen in de winkel en bij onderhoudende gelegenheden bij ondernemers in de buurt.
De aandeelkoersen van Europese webwinkels als ASOS, Boohoo en Yoox zijn zo laag dat de bedrijven makkelijke overnameprooien zijn.
Paradigit is de launching partner voor de nieuwe mobiele app PLUX. Consumenten kunnen er in kopen, aanbiedingen krijgen, hun klantenkaarten in opslaan en folders lezen. “Dit is een platform waarmee de Nederlandse retail direct contact met de consument heeft”, zegt Arjen de Koning van het computerbedrijf.
De kledingwinkel voor mannen Outfittery gaat van start in België, Luxemburg, Denemarken en Zweden.