Kunnen we inventaris op maat maken voor hyperlokaal winkelen?
Hoe preciezer je voorraden aansluiten op de vraag, des te beter. En nog beter als het hyperlokaal kan. Hoe je dat bereikt? Met technologie als RFID en AI.
Hoe preciezer je voorraden aansluiten op de vraag, des te beter. En nog beter als het hyperlokaal kan. Hoe je dat bereikt? Met technologie als RFID en AI.
Wat als je kunt programmeren zonder code te schrijven? Wat als je eenvoudig kunt experimenteren en valideren? Veel ‘wat als’ is er al of komt eraan.
Inefficiënt werken brengt veel onzichtbare kosten met zich mee. Veel managers zeggen in het duister te tasten over wat er precies gaande is in hun bedrijf.
Black Week is in Nederland dit jaar weer groter dan het voorgaande jaar. Klarna, dat betalingen voor shops verwerkt, noteert een plus van bijna veertig procent in afgelopen dagen.
Social Commerce: we hebben het over de groeiende mogelijkheden voor merken. Hoe werkt het, waar gebeurt het, en waarom heeft het zo veel potentie?
Freelancers kunnen tijdelijk voor je ‘vechten’. Maar om echt toekomstbestendig te zijn moet je dieper na denken over de behoeftes van je organisatie.
A/B-testen is de beste methodiek om causaliteit aan te tonen. Het onderbouwt een bepaalde keuze . Mits de betrouwbaarheid van de A/B-tests goed op orde is.
Internetvergelijker Breedbandwinkel.nl opent maar liefst negentig servicepunten in winkelstraten door het hele land. In samenwerking met telecomwinkels Welcom en Telecombinatie zijn klanten sinds deze maand welkom voor persoonlijk internet en tv advies op maat.
Mensen zoeken steeds meer rechtstreeks op websites van marketplaces en supermarkten. Adverteren op retailplatforms wordt daarom belangrijker.
In het derde kwartaal van 2022 nam de online omzet van de detailhandel met 3 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. In het eerste halfjaar van 2022 was deze omzet juist lager dan een jaar eerder, zo meldt het CBS.
De voordelen van personalisatie: naadloze klantervaring, goede ‘first-party’ data en mogelijkheden om de digitale en fysieke winkelervaring te mengen.
Ook ‘gewone’ retailers moeten digitaliseren: Denk aan: hyperautomation, je applicaties integreren en voorsprong dankzij goede bezorging of een eigen app.
Veel organisaties lijken overtuigd dat meer data verzamelen altijd beter is. Dat noemen we data-geobsedeerde dataverzameling en vaak werkt het averechts.
Getir lijkt nog steeds van plan om de financieel geplaagde concurrent Gorillas te kopen. Er lopen nog steeds overnamegesprekken.
De logistieke vastgoedsector speelt een sleutelrol in de e-commerce. Maar er zijn een aantal trends waar e-commercebedrijven rekening mee moeten houden.