More stories

Kiezen voor Retail

Hoe behaal je als relatief onbekende speler toch hoge conversies? Computerfabrikant Lenovo deelt haar ervaringen.

Strategy

Groei, groei, groei! De groei-ambitie van een luxury-retailer

Hoe wil juweliersketen Lucardi haar omnichannel ambities in Nederland, maar ook daarbuiten, gaan waarborgen?

Cross Border

Alex Wolfswinkel van Sleepfast ligt niet te slapen

Hoe disrupt je als traditionele retailer op het gebied van bedden en matrassen succesvol de markt door bestaande retailwetten online door te vertalen?

Disruptie

Hoe creativiteit zakelijk ontelbare kansen kan ontsluiten

Hoe kan marketing de groeimotor worden van e-commerce-bedrijven? Met behulp van een flinke portie creativiteit.

Marketing automation

Hoe maak je een goede landingspagina?

Hoe maak je een goed converterende landingspagina? Hoe schrijf je je landingspagina schrijven voor het beste resultaat? Volg dit stappenplan!

Web-design
Premium

‘Contextual advertising’ werkt alleen als je de context vollédig begrijpt

Begrijpen we de context echt? Vaak niet, en dan wordt ‘contextual advertising’ iets op basis van een gok over de betekenis van een paar woorden.

Online advertising

E-commerce in België voor Nederlandse verkopers

Amazon.be staat eindelijk live, maar e-commerce in België kan toch net even anders verlopen dan in Nederland. Wees dus voorbereid.

Marketplaces

Nederlandse wijkwinkelcentra veranderen van karakter en samenstelling

Door de snelle ontwikkelingen en dreigende recessie staat de retailsector nog meer onder druk. Niet alleen in negatieve zin, zoals leegstand en verdwijnen van zelfstandige winkels, maar ook in positieve zin met (grote) omzetstijgingen in de supermarkten en foodspeciaalzaken. De verwachting is dat er ook veel permanente gevolgen zijn, zoals de toegenomen online participatie van de oudere generaties en aandacht voor duurzame producten, constateert Locatus.

Retail

Retail Report: bepalende trends en inzichten voor de industrie

Het gedrag van consumenten is veranderd; lees in Adyens nieuwe Retail Report hoe je loyale klanten verwelkomt met een winkelervaring op maat.

Retail
Premium

Online omzet groeit door hogere prijzen

De online omzet is in september weer gestegen en was zelfs 5,7 procent hoger dan in september 2021. Webwinkels hebben 0,7 procent meer omgezet. Multi-channelers groeide met 12,2 procent.

E-commerce

Personaliseren van de retourervaring: kans om consumentengedrag positief te beïnvloeden  

Ook rond retouren kun je met personalisatie een ervaring op maat bieden. Niet alleen kun je zo trouwe klanten belonen maar ook duurzaam gedrag stimuleren.

Customer Engagement

Google-Ads-accountstructuren: de afweging tussen Single Intent Ad Groups en Hagakure

Je Google-Ads-account: single Intent Ad Groups,het bredere Hagakure, of iets ertussenin: wat komt als beste uit de bus? Alles op een rij en een eindoordeel.

Online advertising

Belangrijke technologieën om toe te passen op nieuwe retail

Vrijwel ieder retail- of e-commerce-bedrijf heeft tegenwoordig te maken met zowel offline als online business. Wat kunnen we leren van de aanpak van Alibaba?

Retail

Winkelen in 2030: de toekomst van retail in Nederland

Hoe ga je als retailer om met de wensen van de online klant die vaak tegengesteld zijn en hoe bereid je jezelf voor op de consument van 2030?

Retail

Hoe je met moderne technologie de last mile-levering kan optimaliseren

Investeren in moderne technologie helpt marktspelers om hun last mile processen eenvoudiger en kostenefficiënter te maken.

Logistics