More stories

Steeds meer ‘Same-day delivery’. En niet alleen omdat de klant het vraagt

Vandaag bestellen en ook vandaag nog geleverd: bedrijven bieden het niet alleen als optie aan voor de consument maar ook voor de eigen ‘cut-off’-tijden.

Logistics

Podcast ‘Shaping the Future’: Sanne van Mourik-Linsen (Feyenoord) over de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]

Data

Het geheim van een succesvolle Black Friday

In deze whitepaper lees je heel veel tips & tricks van vier toonaangevende spelers: Tweakwise, PostNL, Mollie en DutchDrops.

Retail
Premium

‘Native advertising’: alternatief voor gebruikers die zich van sociale media afkeren

Gebruikers keren zich af van sociale media en vinden ads daar opdringerig. Vertrouwen in redactionele content maakt ‘native advertising’ belangrijker.

Native advertising

Slimmer voorraden plannen met AI en ‘machine learning’

Retailers merken het: het wordt steeds lastiger voorraden te plannen. In plaats van statische regels voor voorraadbeheer kan AI veel meer factoren meenemen.

Fulfillment
Premium

Klanten AH en Lidl zijn digitale koopjesjagers

De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.

Marketing
Premium

Dichte deuren Ochama in Rotterdam en Diemen

Waarom, dat is nog gissen. Maar de afhaalpunten van Ochama, een one-stop (web)shop, in Rotterdam en Diemen zijn dicht. De lokale directie is vertrokken.

Retail

Ferhat Topuz (Valyuu): ‘Circulariteit van consumentenelektronica nog in de kinderschoenen’

Valyuu is een marktplaats voor elektronica. Je koopt er bijvoorbeeld een gebruikte smartphone van een andere particulier. Investeerders toonden vertrouwen.

Start-ups

Langdurige klantrelaties overhouden aan de feestdagen: zo doe je dat

Om de feestmaanden tot een succes te maken richt je je op het ontwikkelen van manieren om data te verzamelen. Zo werk je aan langdurige klantrelaties. 

Customer Engagement

Echt innoveren? Ga voor waardevolle problemen

Niet elke vernieuwing leidt tot verbetering. Je moet eerst de juiste vraagstukken vinden. Maar hoe vind je de problemen die het waard zijn om op te lossen?

Strategy

Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan? 

Voor welke vormen of bedrijfsmodellen van duurzaamheid staan Nederlanders het meeste open? En wat zien ze nog niet zo zitten? Uitkomst van een onderzoek.

Sustainability

Je eigen weg naar omnichannelmarketing: data- en kanaalintegratie zonder megaproject

Wil je verder richting omnichannel? Denk na over wat je op wilt lossen en denk niet dat je per se een groot IT-project of een nieuw CDP nodig hebt.

Research and development

Bouw aan vertrouwen: houd ook ná de aankoop aandacht voor de klant

Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.

Customer Engagement

Hoe de online en offline wereld ‘blended spaces’ worden

Online en offline retail raken steeds meer geïntegreerd: dat brengt de behoefte aan ‘blended spaces’ en een intuïtieve relatie tussen merken en consumenten.

Customer Experience

Vijf tips om de backoffice op orde te hebben voor Black Friday  

Deze periode kan voor druk op je bedrijf zorgen. Een goede voorbereiding is het halve werk en zorgt ervoor dat je geen omzet misloopt.

E-commerce