More stories

Marketing Mix Modeling nieuwe stijl: effectiever door meer data en ‘machine learning’

Marketing Mix Modeling is al jaren een goed instrument, maar was ook traag en duur. MMM nieuwe stijl is effectiever dankzij meer data en ‘machine learning’.

Analytics

Klantdata zijn dé brandstof voor personalisatie

Uit cijfers blijkt dat personalisatie door Nederlandse consumenten belangrijk wordt gevonden. Klantgegevens maken echt persoonlijke communicatie mogelijk.

Customer Engagement
Premium

Geldhonger Gorillas nog niet gestild

Flitsbezorger Gorillas is nog steeds op zoek naar geld om zijn operaties te financieren, maar fietst daarbij tegen de wind in. Mogelijk niet als enige in de sector.

E-commerce

Wanneer is content succesvol?

Iedereen kent het belang van succesvolle content. Maar wat ‘succesvol’ precies is hangt af van de doelen die je wilt bereiken. Denk daar dus vooraf over na.

Contentmarketing
Premium

‘Nederlandse retail sluit onvoldoende aan bij vergrijzing’

De Nederlandse retailsector sluit onvoldoende aan op de vergrijzing. Dat blijkt uit onderzoek dat Q&A Insights & Consultancy in opdracht van ABN AMRO heeft verricht.

Retail

Gentse Click & Connect-winkel van Decathlon alweer gesloten

De Click & Connect-winkel van Decathlon in Gent sluit al na anderhalf jaar de deuren, meldt Retaildetail. Het proefproject trok te weinig klanten.

Retail

Voorwaarden voor een goede copy briefing

Als er één ding geldt voor het briefen van een tekstschrijver is het wel: rommel erin = rommel eruit. Zo werkt een goede briefing.

Contentmarketing

Hoe bepaal je je prijzen op Amazon?

Amazon: veel gebruikers, groot bereik, moordende concurrentie. Hoe ontwikkel je een prijsstrategie waarmee je de concurrentie voorblijft én winst maakt?

Marketplaces

Waarom merken een mening moeten hebben

Wat klanten van merken verwachten is de afgelopen decennia flink veranderd. Je positioneert je als merk niet alleen op de markt maar ook in de maatschappij.

Customer Loyalty

Klantbeleving: breng de menselijke maat in ‘customer experience’ terug

Een soepele omnichannel-ervaring is een goed begin, maar écht klantvriendelijk zijn is steeds belangrijkere om klanten te behouden.

Customer Experience
Premium

HEMA test mobiele, ambulante kassa’s

Klanten van de HEMA hoeven niet meer per se naar de balie om hun aankopen bij de kassa te betalen. De winkelketen experimenteert met ambulante kassa’s: software op Android-telefoons van personeel dat door de winkel loopt.

Retail

Hoe ontwikkel je een preciezer en persoonlijker beeld van je bezoekers?

Verschillende software tools kunnen, in combinatie met GA4, tot diepgaande inzichten over het gedrag van je doelgroep leiden.

Data
Premium

Multichannelers doen het beter dan pure webwinkels

Voor het eerst sinds lange tijd was de online omzet in Nederland weer wat hoger, 5 procent hoger dan in juli 2021.

Retail

Klantbeleving: een model naar aanleiding van veertig jaar wetenschappelijk onderzoek

Naar aanleiding van een overzichtsartikel over veertig jaar onderzoek naar klantbeleving: een model met de factoren die klantervaringen vormgeven.

Customer Experience
Premium

Coolblue opent tweede winkel in Duitsland

Nog geen jaar na de eerste zaak in Düsseldorf opent Coolblue tweede zijn eerste winkel in Duitsland, in het centrum van Essen.

Retail