IAB Europe publiceert 1.0-meetstandaard retailmedia
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de basis voor meetstandaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de basis voor meetstandaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.
Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.
De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast...
De nieuwe digitale reclamevorm retailmedia mag zich verheugen in veel aandacht van de markt. Om het gebied echt volwassen te laten worden, moeten er meer marketeers en mediaspecialisten gaan...
De laatste paar maanden worden we overspoeld door positieve verhalen over retailmedia. Wat is waar, wat is nog voorbarig en wat staat de groei in de weg?
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.
De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.
Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.
Het exploiteren van reclameruimte in zijn winkels is een nieuwe groeimotor van Amazon. Clouddiensten onder AWS zien de omzetgroei in een jaar tijd halveren tot slechts dertien procent.
Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.
Op Emerce Retail, donderdag 21 maart in Pakhuis de Zwijger, zal dit jaar aandacht worden besteed aan retailmedia. Oftewel adverteren op schermen in de retailomgeving.