More stories

Premium

‘Retailmedia nog te duur om echt te concurreren’

Digitale retailmedia hebben een groot bereik, maar zijn nog te duur om te concurreren met andere performancekanalen in het marketingportfolio.

Retailmedia
Premium

Mirakl breidt met overname uit naar retailmedia

Het Franse Mirakl, dat retailers software levert voor marketplaces, koopt de Duitse start-up in adtech AdSpert.

Retailmedia

IAB Europe publiceert 1.0-standaard in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de eerste versie van standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia

Retailmedia netwerken verkleinen CO2-voetafdruk advertenties

Als digitale marketeers worden we ons steeds bewuster van de impact van onze campagnes op het milieu. Retailmedia netwerken zijn […]

Retailmedia

Het juiste retailmediaplatform voor je merk

Het grote aanbod aan retailmediaplatformen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Hoe kies je het platform dat past bij je merk en aansluit op je doelen op de lange termijn?

Retailmedia

PLUS Retail Media start met Self-Service Platform voor Sponsored Products

PLUS Retail Media introduceert haar nieuwe self-service platform voor gesponsorde producten waarbij de supermarkt gebruik maakt van de technologie van CitrusAds. Dit platform stelt adverteerders en mediabureaus in staat om eenvoudig en zelfstandig advertenties te beheren en campagnes te optimaliseren binnen de web en app PLUS omgeving.

Retailmedia

IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia
Premium

‘Retailmedia onvolwassen, mist standaarden en attributie’

Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.

Online advertising
Premium

CEO Criteo stapt op

Megan Clarken heeft de raad van commissarissen aangegeven dat ze binnen nu en twaalf maanden haar functie van CEO bij Criteo wil neerleggen.

Online advertising
Premium

Amazon Duitsland: 2,9 miljard euro omzet uit retailmedia

De reclamebusiness op Amazon in Duitsland is booming. Adverteerders investeerden er in 2023 voor 2,92 miljard euro aan reclame-euro’s om winkelend publiek naar hun platformshop te lokken.

Retailmedia

Winst retailmedia verdubbeld bij MediaMarkt

Het moederbedrijf van MediaMarkt heeft de winst uit retailmedia afgelopen jaar zien verdubbelen.

Retailmedia

RTL Nieuws op digitale abri’s Clear Channel

RTL Nederland sluit een samenwerking met schermenexploitant Clear Channel. Het mediabedrijf gaat nieuws en entertainment uitzenden op honderden digitale abri’s.

Media

Global breidt Retail Media netwerk uit met digitale schermen van HEMA

Global Media & Entertainment breidt zijn Digital Out-of-Home portfolio uit met het HEMA-netwerk van meer dan 300 digitale schermen. Hiermee heeft Global in totaal 1700 schermen.

Retailmedia

De stand van retailmedia halverwege 2024

Terwijl we de eerste helft van 2024 zijn gepasseerd, is het belangrijk om de balans op te maken. Wat is de huidige staat van retailmedia?

Retailmedia
Premium

Voortaan video-advertenties mogelijk op ah.nl

Vanaf nu zijn video-advertenties mogelijk op ah.nl en in de ah app en is er een offsite display-propositie met targeting mogelijkheden gelanceerd, gebaseerd op relevante klantinzichten. Daarnaast rijdt binnenkort de eerste AH bezorgbus met advertentie door Nederland. Deze vernieuwingen en meer werden vandaag aangekondigd tijdens het jaarlijkse AH Retail Media evenement van Albert Heijn.

Retailmedia