‘Retailmedia nog te duur om echt te concurreren’
Digitale retailmedia hebben een groot bereik, maar zijn nog te duur om te concurreren met andere performancekanalen in het marketingportfolio.
Digitale retailmedia hebben een groot bereik, maar zijn nog te duur om te concurreren met andere performancekanalen in het marketingportfolio.
Het Franse Mirakl, dat retailers software levert voor marketplaces, koopt de Duitse start-up in adtech AdSpert.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de eerste versie van standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
Als digitale marketeers worden we ons steeds bewuster van de impact van onze campagnes op het milieu. Retailmedia netwerken zijn […]
Het grote aanbod aan retailmediaplatformen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Hoe kies je het platform dat past bij je merk en aansluit op je doelen op de lange termijn?
PLUS Retail Media introduceert haar nieuwe self-service platform voor gesponsorde producten waarbij de supermarkt gebruik maakt van de technologie van CitrusAds. Dit platform stelt adverteerders en mediabureaus in staat om eenvoudig en zelfstandig advertenties te beheren en campagnes te optimaliseren binnen de web en app PLUS omgeving.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.
Megan Clarken heeft de raad van commissarissen aangegeven dat ze binnen nu en twaalf maanden haar functie van CEO bij Criteo wil neerleggen.
De reclamebusiness op Amazon in Duitsland is booming. Adverteerders investeerden er in 2023 voor 2,92 miljard euro aan reclame-euro’s om winkelend publiek naar hun platformshop te lokken.
Het moederbedrijf van MediaMarkt heeft de winst uit retailmedia afgelopen jaar zien verdubbelen.
RTL Nederland sluit een samenwerking met schermenexploitant Clear Channel. Het mediabedrijf gaat nieuws en entertainment uitzenden op honderden digitale abri’s.
Global Media & Entertainment breidt zijn Digital Out-of-Home portfolio uit met het HEMA-netwerk van meer dan 300 digitale schermen. Hiermee heeft Global in totaal 1700 schermen.
Terwijl we de eerste helft van 2024 zijn gepasseerd, is het belangrijk om de balans op te maken. Wat is de huidige staat van retailmedia?
Vanaf nu zijn video-advertenties mogelijk op ah.nl en in de ah app en is er een offsite display-propositie met targeting mogelijkheden gelanceerd, gebaseerd op relevante klantinzichten. Daarnaast rijdt binnenkort de eerste AH bezorgbus met advertentie door Nederland. Deze vernieuwingen en meer werden vandaag aangekondigd tijdens het jaarlijkse AH Retail Media evenement van Albert Heijn.