Waarom je ondanks SEO-erosie toch moet blijven investeren in SEO
Heeft het nog wel zin te investeren in SEO? Ik zie een aantal redenen waarom het juist van belang is om topposities in zoekmachines na te blijven streven.
Heeft het nog wel zin te investeren in SEO? Ik zie een aantal redenen waarom het juist van belang is om topposities in zoekmachines na te blijven streven.
De veranderingen in hoe Google content beoordeelt vragen om een andere SEO-aanpak: niet álles afdekken, maar ingaan op specifieke (sub)onderwerpen.
De nieuwe generatie browsers en zoekmachines is powered by AI. Dat vraagt om een radicaal nieuwe strategie, met focus op AI-assistenten in plaats van SEO.
Met elke pagina wil je presteren. Voor zichtbaarheid en in de organische zoekresultaten. Soms wil je daarvoor juist url’s verwijderen uit de zoekresultaten.
Pagina's die ooit zijn gemaakt, maar die vergeten zijn of waarnaar niet gelinkt wordt zijn slechter voor je website dan je misschien denkt.
Er komt steeds meer aandacht voor de negatieve kant van SEO. Wereldwijd is de SEO-wereld geïrriteerd, maar moeten de hand niet in eigen boezem steken?
Google's Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.
AI gaat veranderen hoe zoekmachines werken. Behalve de interne algoritmes verandert ook de presentatie van de resultaten: snippets worden belangrijker.
TikTok wordt steeds belangrijker. Jongeren gebruiken het steeds meer ook als zoekmachine. TikTok SEO is daarmee een onderwerp geworden.
Websites van de Nederlandse en Belgische retailers zijn niet of nauwelijks geoptimaliseerd op het gebied van local SEO. Hoewel de optimalisatiescores wel zijn toegenomen is er voor retail-ketens in...
Hoe zit het met AI-content en je positie in Google's zoekresultaten? Google straft AI-gebruik niet zonder meer af, maar let goed op hoe je het gebruikt.