AI Search: zo blijf je als merk zichtbaar
Waar we jarenlang vertrouwden op Google en traditionele SEO-tactieken, staat er nu een nieuwe standaard op: AI Search. Tools zoals ChatGPT en andere LLM’s herdefiniëren hoe mensen zoeken én...
Waar we jarenlang vertrouwden op Google en traditionele SEO-tactieken, staat er nu een nieuwe standaard op: AI Search. Tools zoals ChatGPT en andere LLM’s herdefiniëren hoe mensen zoeken én...
Welke factoren beïnvloeden zichtbaarheid in chatbots? En hoe speel je daar als marketeer op in? Op deze vragen en meer geeft Emerce antwoord in een onderzoeksrapport dat vandaag is...
Welke gevolgen heeft de toename van zoeken via chatbots? Dit rapport schetst een concreet en genuanceerd beeld van marktontwikkelingen, factoren
AI verandert ons zoekgedrag fundamenteel. Is organisch verkeer belangrijk voor je merk? Dan moet je begrijpen hoe conversational search werkt
SEA is verschoven van handmatig en technisch naar geautomatiseerd, data-gestuurd en AI-gedreven. Dat verandert ook de rol van de SEA-marketeer.
Een verslag van BrightonSEO 2025 met speciale aandacht voor AI-wantrouwen, toegankelijkheid van websites en alt-teksten.
Houd jij je bezig met e-commerce-SEO? Vergeet dan niet hoe belangrijk feed-management is, voor zowel Organic Shopping als voor discovery.
Houd jij je bezig met e-commerce-SEO? Vergeet dan niet hoe belangrijk feed-management is, voor zowel Organic Shopping als voor discovery.
Op 13 maart vond Friends of Search plaats. Het evenement bracht opnieuw professionals samen om strategieën en ontwikkelingen rond SEO en SEA te verkennen.
Als oprichter van het eerste AI-ondersteunde tekstbureau van Nederland, merk ik dagelijks hoezeer AI-gegenereerde teksten de gemoederen bezighouden.
De opkomst van AI (zoek)tools zorgt voor veel discussie en onzekerheid in zoekmachineland: moet SEO plaatsmaken voor AI?