More stories

SEO: een specialisme met meerdere raakvlakken, maar een vak apart

SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.

SEO

Lokale SEO-marketing: de toekomst van de detailhandel

Marketing krijgt steeds meer een lokale focus: de plek waar je bent heeft invloed op wat je ziet op social media, advertenties en in Google.

e-commerce

Het belang voor SEO van een goede interne linkstructuur

Content, backlinks, pagespeed, etc. Veel zaken binnen SEO bepalen hoe goed je website scoort. Maar voor de interne linkstructuur is vaak te weinig aandacht.

SEO

Meer conversie op je SEO-landingspagina’s met Search Intent Optimalisatie (SIO)

Het beantwoorden van de zoekintentie is belangrijk voor SEO, maar hoe je dat effectief in de praktijk toepast, daar worstelen veel organisaties mee.

SEO

SEO: Wat we kunnen leren van de Amerikaanse zoekresultatenpagina

Google’s pagina met zoekresultaten verandert. Een blik op de VS laat zien wat er nog aankomt. Vijf veranderingen en de consequenties voor je SEO-strategie.

SEO

Alles wat je moet weten van Friends of Search 2021

Het gisteren gehouden Friends of Search stond dit jaar in het teken van onder meer search measurement, search hygiëne en Machine Learning en AI. Dit jaar was Reprise er ook weer bij om naar de verschillende experts te luisteren. De belangrijkste take aways.

Search

Bartosz Góralewicz (Onely): ‘Het internet wordt alleen maar groter, complexer en moeilijker te renderen’

Nu Google meer over de werking van hun platforms onthult, moeten SEO’s mee-evolueren en nog technischer worden, aldus SEO-kanon Bartosz Góralewicz.

Marketing

Nieuwe regels gaan marketplaceverkopers omzet kosten, tenzij ze direct ingrijpen 

Regels met nadelige gevolgen voor zichtbaarheid en conversie op marketplaces komen eraan. Beperk nu de schade en zorg juist voor concurrentievoordeel. 

Marketplaces

Astrid Kramer: ‘SEO levert niets op als ik geen rekening houd met UX’

Als je geen rekening houdt met UX levert SEO niets op, vindt SEO- & UX consultant Astrid Kramer. Dus hoe kunnen SEO en UX elkaar ondersteunen?

SEO

E-commercepaginering, SEO en canonieke URL’s bij Google: Een experiment

Een experiment: paginering aanbieden aan Google op een SEO-vriendelijke manier, zonder dekkingsfouten of onlogische SERP’s op diepergelegen pagina’s.

SEO

Het effect van branding op SEO

Branding en merkbekendheid hebben onmiskenbaar effect op SEO.  “Als mensen over je merk praten, zal Google die vermeldingen zien als impliciete links.”

SEO

AMP niet langer vereist voor Google Voorpaginanieuws

Bij Google Voorpaginanieuws bepalen de structuur en kwaliteit van je pagina mede of je bij het belangrijkste nieuws verschijnt. Daarin is nu iets veranderd.

SEO

De basis van contentoptimalisatie voor SEO

Hoe beter de content-elementen op je site op SEO zijn ingericht, hoe meer bezoek vanuit Google. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Een basishandleiding.

SEO

SEO voor marketplaces: Relevantie en conversie zijn de sleutel

Vaak wordt bij SEO meteen aan Google gedacht. Maar in feite zijn marketplaces ook zoekmachines. Ook daarvoor moet je dus […]

Marketplaces

Optimale Pinterest-marketing: Gebruik search én social

Pinterest wordt vaak over het hoofd wordt gezien door marketeers. Onterecht, want gebruikersaantallen groeien en het biedt interessante mogelijkheden.

Social