More stories

Trends rond SEO en SEA: een verslag van Friends of Search 2023 (1/2)

Verslag van Friends of Search: Melanie Deziel (StoryFuel) over vertrouwen, Frederick Vallaeys over AI en Lily Ray over Google’s ‘helpful content’-update.

Search

Vijf tijdbesparende ChatGPT-prompts voor SEO-specialisten

ChatGPT zet SEO-specialisten op scherp. De verleiding om ChatGPT in te zetten is groot, maar de angst voor represailles van Google ook. Wat kan wel?

SEO

De Yandex leak: waardevolle SEO-informatie

Recent lekte de broncode van Yandex uit. Die geeft een blik op hoe websites daar worden gerangschikt. Waarschijnlijk werkt Google deels op dezelfde manier.

SEO

Generative AI in de praktijk: de echte waarde schuilt in een slimme workflow van verschillende tools

Met het vrijgeven van ChatGPT eind vorig jaar was Generative AI ineens overal. Interessant, maar vooral nog spielerei. Met Nederlandse kenners bogen we ons over verschillende use cases en de toekomstverwachtingen. ‘De truc is om te weten hoe je verschillende tools aan elkaar knoopt.’

Tech

SEO-trends voor 2023 naar aanleiding van recente Google-updates

Eind 2022 kregen we nog een aantal Google-updates. Samen met andere verschuivingen bij Google een goed ijkpunt om te kijken naar de SEO-trends.

SEO

Snoeien in je content om je website weer te laten bloeien

Meer content is niet altijd beter. Met content-snoeien zorg je ervoor dat je content aansluit bij de verwachtingen van je bezoekers en van zoekmachines.

Web performance

ChatGPT: de impact van AI-gegenereerde content op SEO

ChatGPT was groot nieuws vanwege zijn ontzagwekkende niveau. We testten de chat en vroegen het programma zelf ook naar de mogelijkheden en de grenzen.

Artificial Intelligence

Dit doet een goede FAQ-pagina voor je SEO

FAQ helpt SEO. Een pagina met veelgestelde vragen en de antwoorden op die vragen kan enorm helpen om je zichtbaar in de zoekresultaten te vergroten.

SEO

Hoe je een SEO-A/B test opzet om FAQPage structured data te valideren

‘FAQ schema’ is een gewild ‘rich result’ in Google. Deze vorm van structured data geeft vragen en antwoorden direct in de zoekresultaten weer.

Search

Websites indexeren met IndexNow: wat is het en hoe werkt het?

Traditioneel crawlen zoekmachines en trekken ze informatie uit een website. Met het nieuwe IndexNow-protocol sturen websites zelf actief informatie.

SEO

Bedrijf met fysieke locaties? Zet Google Store Locator in voor lokale SEO en zichtbaarheid

Heeft je bedrijf fysieke locaties en gaat een groot deel van de omzet ‘face to face’? Aan de slag met je Google-bedrijfsprofiel en Google Store Locator.

SEO

SEO-vriendelijke teksten anno 2022: een checklist

De algoritmes van Google veranderen regelmatig. Hoe zorg je dat je SEO-vriendelijke teksten schrijft? Checklists voor een goede SEO-tekst anno 2022.

SEO

Frederick Vallaeys (Optmyzer) over PPC en de voor- en nadelen van Performance Max

Een gesprek met PPC-expert Frederick Vallaeys van Optmyzer PPC advertising en de positieve en de negatieve aspecten van Performance Max.

Online advertising

Friends of Search 2022: Privacy en transparantie

Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Gisteren deel 1, nu deel 2.

Search

Friends of Search 2022: data aan de basis van je marketingactiviteiten

Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Nu deel 1, morgen deel 2.

Search