‘Feed’-management: de sleutel tot effectieve e-commerce-SEO (1/2)
Houd jij je bezig met e-commerce-SEO? Vergeet dan niet hoe belangrijk feed-management is, voor zowel Organic Shopping als voor discovery.
Houd jij je bezig met e-commerce-SEO? Vergeet dan niet hoe belangrijk feed-management is, voor zowel Organic Shopping als voor discovery.
Op 13 maart vond Friends of Search plaats. Het evenement bracht opnieuw professionals samen om strategieën en ontwikkelingen rond SEO en SEA te verkennen.
Als oprichter van het eerste AI-ondersteunde tekstbureau van Nederland, merk ik dagelijks hoezeer AI-gegenereerde teksten de gemoederen bezighouden.
De opkomst van AI (zoek)tools zorgt voor veel discussie en onzekerheid in zoekmachineland: moet SEO plaatsmaken voor AI?
Ik deel je mijn visie voor langetermijngroei met zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap.
De hoogtijdagen van Google als dé informatieverschaffer zijn voorbij. De zoekmachine ondervindt concurrentie van AI-tools en social media.
De zoekresultatenpagina is nog nooit zoveel veranderd als het afgelopen jaar: meer rich snippets, advertenties en de introductie van AI overviews.
Heeft het nog wel zin te investeren in SEO? Ik zie een aantal redenen waarom het juist van belang is om topposities in zoekmachines na te blijven streven.
De veranderingen in hoe Google content beoordeelt vragen om een andere SEO-aanpak: niet álles afdekken, maar ingaan op specifieke (sub)onderwerpen.
De nieuwe generatie browsers en zoekmachines is powered by AI. Dat vraagt om een radicaal nieuwe strategie, met focus op AI-assistenten in plaats van SEO.
Met elke pagina wil je presteren. Voor zichtbaarheid en in de organische zoekresultaten. Soms wil je daarvoor juist url’s verwijderen uit de zoekresultaten.
Pagina’s die ooit zijn gemaakt, maar die vergeten zijn of waarnaar niet gelinkt wordt zijn slechter voor je website dan je misschien denkt.
Er komt steeds meer aandacht voor de negatieve kant van SEO. Wereldwijd is de SEO-wereld geïrriteerd, maar moeten de hand niet in eigen boezem steken?
Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.
AI gaat veranderen hoe zoekmachines werken. Behalve de interne algoritmes verandert ook de presentatie van de resultaten: snippets worden belangrijker.