More stories

De vijf onderdelen van een effectieve contentstrategie

Content is goed voor je naamsbekendheid, betere klantervaringen en ‘engagement’ via online kanalen. Hoe maak je goede content en zet je die succesvol in?

Contentmarketing

SEA en marketplaces: hoe je kunt concurreren in de Google-zoekresultaten

Concurreren met Amazon binnen Google-zoekresultaten? Het kan als je inzet op informatieve zoekvragen en slim gebruik maakt van marketplaces.

Online advertising

Waar praat de SEO-wereld over? Een verslag van BrightonSEO

BrightonSEO is hét internationale evenement voor SEO-specialisten. Dit zijn een aantal van de presentaties en inzichten die mij positief opvielen.

SEO

De impact van vraaggestuurde zoekopdrachten in Google op je content

Google’s Voice Search en ‘featured snippets’ zijn gericht op specifieke vragen waarop precieze antwoorden moeten komen. Zorg dat je content daarop inspeelt.

SEO

De zeven SEO trends van 2022

Ieder jaar bespreek ik met mijn collega’s wat de nieuwe trends zijn omtrent SEO. Hieronder de zeven belangrijkste SEO-trends van 2022 op een rij.

SEO

Optimaliseer je productpagina’s en verover topposities in retailzoekresultaten

E-commerce blijft groeien. Hoe blijft je merk zichtbaar en vindbaar? Hier lees je hoe je productcontent op productdetailpagina’s het beste weergeeft.

SEO

Vier actuele e-commerceproblemen die een ‘headless’ systeem op kan lossen

E-commercebedrijven staan voor 4 grote problemen: personalisatie, markttrends, SEO, nieuwe technologieën. Een ‘headless’ systeem kan een oplossing zijn.

CMS

De SEO-richtlijnen voor een meertalige website

Steeds meer bedrijven kijken over de grenzen. Dat betekent: je website in andere landen en talen. Lees de basis SEO-stappen voor een meertalige website.

SEO

SEO: een specialisme met meerdere raakvlakken, maar een vak apart

SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.

SEO

Lokale SEO-marketing: de toekomst van de detailhandel

Marketing krijgt steeds meer een lokale focus: de plek waar je bent heeft invloed op wat je ziet op social media, advertenties en in Google.

E-commerce

Het belang voor SEO van een goede interne linkstructuur

Content, backlinks, pagespeed, etc. Veel zaken binnen SEO bepalen hoe goed je website scoort. Maar voor de interne linkstructuur is vaak te weinig aandacht.

SEO

Meer conversie op je SEO-landingspagina’s met Search Intent Optimalisatie (SIO)

Het beantwoorden van de zoekintentie is belangrijk voor SEO, maar hoe je dat effectief in de praktijk toepast, daar worstelen veel organisaties mee.

SEO

SEO: Wat we kunnen leren van de Amerikaanse zoekresultatenpagina

Google’s pagina met zoekresultaten verandert. Een blik op de VS laat zien wat er nog aankomt. Vijf veranderingen en de consequenties voor je SEO-strategie.

SEO

Alles wat je moet weten van Friends of Search 2021

Het gisteren gehouden Friends of Search stond dit jaar in het teken van onder meer search measurement, search hygiëne en Machine Learning en AI. Dit jaar was Reprise er ook weer bij om naar de verschillende experts te luisteren. De belangrijkste take aways.

Search

Bartosz Góralewicz (Onely): ‘Het internet wordt alleen maar groter, complexer en moeilijker te renderen’

Nu Google meer over de werking van hun platforms onthult, moeten SEO’s mee-evolueren en nog technischer worden, aldus SEO-kanon Bartosz Góralewicz.

Marketing