Service Design

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Service Design

Chris Obdam (Betty Blocks): ‘Applicaties bouwen zonder te programmeren’

Wanneer je als bedrijf een goed idee hebt, dan wil je dat het liefst zo snel mogelijk uitvoeren. Dat geldt ook voor het maken van online applicaties. De tussenkomst van een programmeur vertraagt de boel. Betty Blocks biedt een oplossing. “Wij zijn een platform waarmee je zonder kennis van programmeren applicaties kunt maken zowel voor mobiel als desktop. Wij zijn gericht op zakelijke toepassingen. Het draait om mensen die affiniteit hebben met applicaties. En wat van belang is: we blijven door ontwikkelen en steeds simpeler worden”, aldus Chris Obdam, CEO van Betty Blocks, tegen Top Names.


Amazon gooit Amerikaanse zorg op de schop

Temidden van een ontslagronde op het hoofdkantoor van Amazon in Seattle is de e-commercegigant onlangs gestart met een wel heel bijzondere nieuwe tak van sport: het innoveren van de Amerikaanse gezondheidssector. Samen met Berkshire Hathaway (het vierde grootste bedrijf ter wereld met als grootaandeelhouder durfinvesteerder Warren Buffet) en zakenbank JPMorgan Chase.


Kuldip Singh (Innogy): technologie en data zijn gamechangers

Nieuwe digitale technologieën als kunstmatige intelligentie, blockchain en robotics zullen de komende jaren instrumenteel zijn in het transformeren van de energiemarkt. Digitalisering is een van de strategische pijlers binnen innogy, waarmee ze de overstap naar verduurzaming en decentrale energieopwekking wil versnellen. Kuldip Singh, Digital Director bij Innogy Retail International, vertelt hoe een digitale en datagedreven strategie tot stand komt en wat de organisatorische implicaties en ervaringen zijn bij innogy. In Nederland zijn Essent, energiedirect.nl en Powerhouse onderdeel van innogy. 


Design thinking: ‘Te veel empathie voor gebruikers helpt bedrijf om zeep’

Design thinking is één van de invloedrijke denkwijzen van dit moment. Een denkwijze die niet in beton gegoten hoeft te zijn, zegt Steve Vassallo. De voormalig designer van IDEO geeft in zijn eboek ‘The Way to Design’ twee belangrijke adviezen. Designers en de bedrijven waarvoor zij werken moeten groter denken en het systeemdenken bestuderen. En daarnaast is zijn raad niet blind te staren op empathie en het inleven in de gebruiker. ‘Sterker, te veel empathie kan een bedrijf om zeep helpen.’


Meer artikelen in Service Design

Channel Service Design

In het topic Service Design lees je alles over het organiseren en plannen van mensen, processen en communicatie om de samenwerking tussen dienstverlener en klant te verbeteren. Spijker je kennis bij met tips, tricks, achtergronden en best practices over Service Design. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels