More stories

Software ontwikkelen voor gemeenten op één generieke infrastructuur

De Nederlandse gemeenten kiezen voor één basisinfrastructuur voor alle software. Dat bevordert uitwisseling van software tussen gemeenten en samenwerking.

Research and development

Hoe bepaal je de juiste mix van betaalmethoden voor je platform?

Om een soepele gebruikservaring te bieden, is het essentieel dat klanten de gewenste betaalmethode kunnen kiezen. Hoe kies je wat het meest geschikt is?

Payment

Hergebruik is booming: zo maak je resale onderdeel van je e-commercestrategie

Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.

Sustainability

Met merkdenken je online customer experience echt onderscheidend maken

‘Customer experience’ om je te onderscheiden? Maar als iedereen dat doet, hoe zorg je dan voor een onderscheidende ervaring? Maak contra-intuïtieve keuzes.

Customer Experience

Joost Diepenmaat (Moneybird): ‘Als je rust in je kop hebt kun je mooie dingen doen’

Joost Diepenmaat begon Moneybird met een eigen filosofie: “Een mooi bedrijf bouwen voor de lange termijn waar je overal ter wereld aan kunt werken.”

Venture

Waarom zijn zo veel bedrijven slecht in innoveren? Verkeerde soort innovatie

Innoveren blijkt vaak lastig. Waarom? Nieuwe ‘stuff’ in plaats van bestaande spullen beter en efficiënter verspreiden. Oftewel: meer platform-denken.

Disruptie

Met tenten en houtje-touwtje-oplossingen de pakketdrukte tegemoet

Iedereen heeft inmiddels te maken met de problemen rond pakketbezorging. Waar zitten de knelpunten en is er op korte termijn een oplossing? (Kort: nee.)

Logistics

Praktische tips om kampioen in klantervaring te worden

Iedereen weet het: een goede klantenervaring bieden is belangrijk. Onderzoek laat zien wat succesvolle bedrijven doen: lees hier tips en adviezen.

Customer Experience

Inclusief design: werken we wel echt voor iedereen?

Inclusiviteit wordt ook in het ontwerp van digitale producten en campagnes belangrijker. Betrek de doelgroep(en) daarom in het ontwerp- en testproces.

Digital Design

Innovaties van Mastercard voor het verbeteren van de manier waarop we betalen

Zowel online als offline verandert het betaalproces. De betaalinnovaties van morgen gaan betalen sneller, gemakkelijker en veiliger maken.

Payment

Travelexperts: boost reizen post-pandemie met personalisatie, technologie en samenwerkingen

Hoe gaat reizen er post-pandemie uitzien? Dienstverlening die klanten raakt en inspeelt op de emotionele beleving lijkt de sleutel, aldus experts.

Customer Service

Onmogelijk om nieuw personeel te vinden? Huur IT-kennis in als dienst

Gekwalificeerd IT-personeel is lastig te vinden. Een oplossing: niet langer IT’ers zelf in dienst nemen, maar gebruik maken van IT-dienstverleners.

Cloud

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: De user experience (3/4)

Hoe zit het met de UX van je website? Maak je webshop klaar voor het shoppingseizoen. Ook als die onder druk staat door veel verkeer en transacties.

Customer Experience

Het IKEA-effect: Hoe online customization waarde toevoegt

Als je iets zelf maakt hecht je er meer waarde aan: dat psychologische mechanisme werkt al jaren voor IKEA. Dat kan ook online met customization tools.

e-commerce

Hoe je met Service Design nog beter inspeelt op de klant

Veel bedrijven kijken niet naar het grotere plaatje bij hun gebruikerservaring. Service Design kan helpen om beter in te spelen op wensen van gebruikers.

Service Design