Software ontwikkelen voor gemeenten op één generieke infrastructuur
De Nederlandse gemeenten kiezen voor één basisinfrastructuur voor alle software. Dat bevordert uitwisseling van software tussen gemeenten en samenwerking.
De Nederlandse gemeenten kiezen voor één basisinfrastructuur voor alle software. Dat bevordert uitwisseling van software tussen gemeenten en samenwerking.
Om een soepele gebruikservaring te bieden, is het essentieel dat klanten de gewenste betaalmethode kunnen kiezen. Hoe kies je wat het meest geschikt is?
Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.
‘Customer experience’ om je te onderscheiden? Maar als iedereen dat doet, hoe zorg je dan voor een onderscheidende ervaring? Maak contra-intuïtieve keuzes.
Joost Diepenmaat begon Moneybird met een eigen filosofie: “Een mooi bedrijf bouwen voor de lange termijn waar je overal ter wereld aan kunt werken.”
Innoveren blijkt vaak lastig. Waarom? Nieuwe ‘stuff’ in plaats van bestaande spullen beter en efficiënter verspreiden. Oftewel: meer platform-denken.
Iedereen heeft inmiddels te maken met de problemen rond pakketbezorging. Waar zitten de knelpunten en is er op korte termijn een oplossing? (Kort: nee.)
Iedereen weet het: een goede klantenervaring bieden is belangrijk. Onderzoek laat zien wat succesvolle bedrijven doen: lees hier tips en adviezen.
Inclusiviteit wordt ook in het ontwerp van digitale producten en campagnes belangrijker. Betrek de doelgroep(en) daarom in het ontwerp- en testproces.
Zowel online als offline verandert het betaalproces. De betaalinnovaties van morgen gaan betalen sneller, gemakkelijker en veiliger maken.
Hoe gaat reizen er post-pandemie uitzien? Dienstverlening die klanten raakt en inspeelt op de emotionele beleving lijkt de sleutel, aldus experts.
Gekwalificeerd IT-personeel is lastig te vinden. Een oplossing: niet langer IT’ers zelf in dienst nemen, maar gebruik maken van IT-dienstverleners.
Hoe zit het met de UX van je website? Maak je webshop klaar voor het shoppingseizoen. Ook als die onder druk staat door veel verkeer en transacties.
Als je iets zelf maakt hecht je er meer waarde aan: dat psychologische mechanisme werkt al jaren voor IKEA. Dat kan ook online met customization tools.
Veel bedrijven kijken niet naar het grotere plaatje bij hun gebruikerservaring. Service Design kan helpen om beter in te spelen op wensen van gebruikers.