More stories

Chris Obdam (Betty Blocks): ‘Applicaties bouwen zonder te programmeren’

Wanneer je als bedrijf een goed idee hebt, dan wil je dat het liefst zo snel mogelijk uitvoeren. Dat geldt ook voor het maken van online applicaties. De tussenkomst van een programmeur vertraagt de boel. Betty Blocks biedt een oplossing. “Wij zijn een platform waarmee je zonder kennis van programmeren applicaties kunt maken zowel voor mobiel als desktop. Wij zijn gericht op zakelijke toepassingen. Het draait om mensen die affiniteit hebben met applicaties. En wat van belang is: we blijven door ontwikkelen en steeds simpeler worden”, aldus Chris Obdam, CEO van Betty Blocks, tegen Top Names.

Service Design

Amazon gooit Amerikaanse zorg op de schop

Temidden van een ontslagronde op het hoofdkantoor van Amazon in Seattle is de e-commercegigant onlangs gestart met een wel heel bijzondere nieuwe tak van sport: het innoveren van de Amerikaanse gezondheidssector. Samen met Berkshire Hathaway (het vierde grootste bedrijf ter wereld met als grootaandeelhouder durfinvesteerder Warren Buffet) en zakenbank JPMorgan Chase.

Health

Terminals met gezichtsherkenning digitaliseren hamburgerketen

De Amerikaanse hamburgerketen CaliBurger onderzoekt hoe het in tientallen filialen een deel van zijn baliepersoneel kan vervangen door computers die de gezichten van vaste klanten herkennen.

Retail

Chatbots maken Vodafone zes keer productiever

Uit proeven met chatbots blijkt dat ze de helpdesk van Vodafone zes keer productiever maken. De operator wil de inzet van bots komend voorjaar verdubbelen.

Customer Service

Kuldip Singh (Innogy): technologie en data zijn gamechangers

Nieuwe digitale technologieën als kunstmatige intelligentie, blockchain en robotics zullen de komende jaren instrumenteel zijn in het transformeren van de energiemarkt. Digitalisering is een van de strategische pijlers binnen innogy, waarmee ze de overstap naar verduurzaming en decentrale energieopwekking wil versnellen. Kuldip Singh, Digital Director bij Innogy Retail International, vertelt hoe een digitale en datagedreven strategie tot stand komt en wat de organisatorische implicaties en ervaringen zijn bij innogy. In Nederland zijn Essent, energiedirect.nl en Powerhouse onderdeel van innogy. 

Service Design

Onderzoek: Kijker verdwaalt in aanbod content

Consumenten zijn dagelijks steeds meer tijd kwijt aan het zoeken van ‘kijkbare video’, wat voorheen ‘tv kijken’ heette.

Video

Rolls-Royce met Google in autonome schepen

De industriële tak van Rolls-Royce sluit een meerjarig samenwerkingsverband met Google voor diens kunstmatige intelligentie. Dat wordt ingezet om schepen veiliger te maken en uiteindelijk autonoom varende schepen te kunnen leveren.

R&D

Volvo koopt digitale parkeerhulp als springplank Amerika

Volvo Cars koopt de boedel van de bijna failliete start-up Luxe uit San Francisco. De Zweden krijgen daarmee een kantoor in de techhoofdstad van de wereld en gaan de dienst ombouwen van een parkeerhulp in een hulp voor pick-up- en drop-offdiensten.

Logistics

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Strategy

Usabilla opent drie internationale kantoren

Technologiebedrijf Usabilla opent drie nieuwe kantoren in het buitenland om de lokale klanten beter te kunnen bedienen. Vorige maand ging Berlijn live, vorige week Londen en volgende maand Sydney.

Marketing

Design thinking: ‘Te veel empathie voor gebruikers helpt bedrijf om zeep’

Design thinking is één van de invloedrijke denkwijzen van dit moment. Een denkwijze die niet in beton gegoten hoeft te zijn, zegt Steve Vassallo. De voormalig designer van IDEO geeft in zijn eboek ‘The Way to Design’ twee belangrijke adviezen. Designers en de bedrijven waarvoor zij werken moeten groter denken en het systeemdenken bestuderen. En daarnaast is zijn raad niet blind te staren op empathie en het inleven in de gebruiker. ‘Sterker, te veel empathie kan een bedrijf om zeep helpen.’

Strategy

Baidu integreert e-commerce van JD.com

Chinese gebruikers van Baidu-apps moeten met een enkele vingerbeweging items kunnen kopen bij JD.com. Dat vloeit voort uit de niet-exclusieve samenwerking tussen de twee partijen uit het Verre Oosten.

E-commerce

ASOS-app maakt kleding in tijdschriften ‘shoppable’

De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.

Fashion

Beyond the Bot: wat kun je nog meer doen met klantinteracties?

Als het gaat over innovaties in klantinteracties dan worden al snel chatbots genoemd met die van KLM op Messenger als het schoolvoorbeeld. Het merendeel van de bedrijven doet echter nog weinig of helemaal niets met dialooggestuurde interfaces en de achterliggende technieken voor tekstherkenning en kunstmatige intelligentie.

Service Design

Endeit investeert in mobiele kassa Gastrofix

Samen met de Duitse Radeberger Group investeert Endeit vijftien miljoen euro in Gastrofix, ontwikkelaar van een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem voor gastronomische bedrijven.

Retail