More stories

Google: reisbranche moet aan de slag met machine-learning

Reizigers worden steeds impulsiever en willen snel informatie ontvangen. Volgens Google betekent dit dat reisbedrijven in elke fase van de customer journey de klant moeten ondersteunen met relevante content. Machine-learning gaat dit mogelijk maken.

Singularity

Booking.com: ‘2018 wordt het jaar van de technologie in travel’

In 2018 zullen kunstmatige intelligentie en digitale technologie de manier veranderen waarop consumenten hun vakantie onderzoeken, reserveren en beleven. Dit stelt Booking.com op basis van onderzoek onder meer dan 18.000 internationale reizigers, van wie meer dan vijfhonderd uit Nederland.

Travel

AccorHotels aanspreekbaar via Google Assistant

AccorHotels heeft een nieuwe stap gezet richting voice search. De chatbot van de hotelketen, Phil, is in Frankrijk sinds kort beschikbaar op Google Assistant.

Singularity

Van de apocalyps tot de zeven zonden: geloof en AI gaan prima samen

Zagen we al hoe Artificial Intelligence een steeds grotere rol op het wereldtoneel gaat spelen, nu lijkt AI ook een hemels […]

Singularity

Transavia: chatbot moet slimmer en persoonlijker worden

Transavia wil de meest innovatieve luchtvaartmaatschappij van Europa worden en doet daarom regelmatig tests met nieuwe technologieën. Tijdens CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau, liet commercieel directeur Erik-Jan Gelink zien hoe de chatbot op Facebook Messenger tot stand is gekomen. “Over tien tot twintig jaar besturen robots het vliegtuig.”

Singularity

KLM maakt boeken van tickets mogelijk op Messenger

Met ingang van vandaag kunnen KLM-klanten op Facebook Messenger een vliegticket boeken. KLM heeft hiervoor een nieuwe Engelstalige chatbot ontwikkeld, BlueBot genaamd.

Innovatie

Hoe deep learning reisorganisaties helpt bij prijs- en boekingsoptimalisatie

Deep learning gaat (nog) niet over computers die het overnemen van de mens, maar over het vinden van patronen in grote datasets. De reisindustrie wordt gekenmerkt door enorme hoeveelheden data. Welke mogelijkheden biedt deep learning?

Innovatie

Artificial Intelligence, een introductie en de impact op logistiek (1)

Hoewel je de laatste tijd veel hoort over de term Artificial Intelligence (AI), Kunstmatige Intelligentie of Machine Learning zijn er maar weinig mensen die het vakgebied echt begrijpen. Er wordt geschat dat er wereldwijd slechts circa 10.000 experts zijn op dit vakgebied. Voor meer dan 95 procent betreft dit academici dan wel researchers in dienst van de grote technologiebedrijven (Facebook, Google, Apple, Amazon, IBM etcetera).

Singularity

Finnair introduceert chatbot op Facebook Messenger

Finnair is van start gegaan met een chatbot op Facebook Messenger die is bedoeld om vliegtickets te boeken, vluchtstatus te checken en te helpen met additionele informatie over de luchtvaartmaatschappij. De boeking is echter nog niet volledig af te handelen in Messenger, blijkt uit een test.

Tech

Emerce eDay: Jane Zavalishina

2017 is zonder meer het jaar van kunstmatige intelligentie. Elon Musk waarschuwt ervoor, waar anderen juist kansen zien. Onder hen Jane Zavalishina, CEO van Yandex Data Factory, een dochterbedrijf van de Russische zoekmotor dat de grote dataverzameling van Yandex analyseert. Begin oktober komt ze naar Emerce eDay.

Singularity

AI wordt steeds slimmer, maar begrijpt nog weinig van de wereld

Kunstmatige Intelligentie verspreidt zich in rap tempo over de wereld. Niet alleen als onderwerp van een maatschappelijke en ethische discussie, ook op politiek en militair vlak wint Artificial Intelligence (AI) terrein. De rode draad: veel China, een hint naar Noord-Korea en zelfs The Donald liet zich zien. Mijn eerste conclusie: het is niet gek dat deze zomer door Huffington Post werd uitgeroepen tot “the summer of Artificial Intelligence”. Ik dook in het AI-nieuws verschenen in augustus en zette mijn overige conclusies voor je op een rij.

Singularity

Accerion: flexibele robots dankzij vingerafdruk van de werkvloer

We kennen allemaal de robotstofzuiger en -grasmaaier, maar werkt deze technologie ook bij autonome robots in bijvoorbeeld magazijnen? “Nee”, zegt Willem-Jan Lamers – oprichter van Accerion. “Deze robots vragen om technologie die betrouwbaarder en nauwkeuriger is, aangezien ze heel precies een pallet of ander object op moeten kunnen pakken.” Hij legt uit hoe hun technologie ’s werelds eerste is in infrastructuur-vrije mobiele robots die op deze manier een bestaande vloer als referentie gebruiken.  

Fulfillment

Geen komkommertijd voor het onderwerp kunstmatige intelligentie

Over kunstmatige intelligentie verschijnt het ene na het andere bericht, zelfs nu de komkommertijd op zijn hoogtepunt is. Vooral de woorden van Tesla-CEO Elon Musk maakten indruk: “We moeten AI reguleren voordat het te laat is.” Mark Zuckerberg van Facebook noemde Musk vervolgens een doemdenker, die op zijn beurt Zuckerberg wegzette als iemand die van AI slechts weinig kaas had gegeten. We smulden ervan. Wat heeft de zomer ons tot nu toe nog meer gebracht op het gebied van AI, afgezien van tech giant-retoriek? 

Tech

Aimee van Wynsberghe (Foundation for Responsible Robotics) over robots en ethiek

‘Robots are coming.’ Dát weten we allemaal. Maar kunnen robots ook op ethische wijze handelen? Verantwoordelijkheid nemen? 7 Ditches sprak met een expert op dit gebied: Aimee van Wynsberghe, co-director foundation for responsible robotics.

Singularity

‘Chatbots zijn onontgonnen gebied in de reisbranche’

Is de reisbranche klaar voor chatbots? Uit de whitepaper Are Bots Worth the Bother? van Eye for Travel blijkt dat de potentie groot is, maar de uitdagingen ook. Die zijn niet alleen technologisch van aard. Veel reisbedrijven laten kansen liggen op chatplatformen.

Singularity