More stories

Beyond the Bot: wat kun je nog meer doen met klantinteracties?

Als het gaat over innovaties in klantinteracties dan worden al snel chatbots genoemd met die van KLM op Messenger als het schoolvoorbeeld. Het merendeel van de bedrijven doet echter nog weinig of helemaal niets met dialooggestuurde interfaces en de achterliggende technieken voor tekstherkenning en kunstmatige intelligentie.

Service Design

Deep learning: alle seinen op groen

Doemscenario’s rondom kunstmatige intelligentie halen de aandacht weg van de nu al indrukwekkende prestaties van deep learning. We zijn nog heel ver verwijderd van een computer die hetzelfde kan als de mens, maar de nieuwe ontwikkelingen en toepassingen zijn wel weer een forse stap vooruit.

Innovatie

‘Veiligheidsmaatregelen Kunstmatige intelligentie niet afdoende’

Op veel gebieden heeft KI de menselijke intelligentie al ingehaald. De vraag is in hoeverre we ons afdoende kunnen beschermen tegen de dreiging van de negatieve kanten van kunstmatige intelligentie, terwijl we er tegelijkertijd van kunnen profiteren. Dat stelt hoogleraar Computer Science Pieter Spronck van de Universiteit van Tilburg.

Security

No Isolation: robot redt het sociale leven van langdurig zieke kinderen

Veel langdurig zieke kinderen gaan lange tijd niet naar school. Behalve lessen missen ze sociaal contact, terwijl dat juist essentieel om een zo ‘normaal’ mogelijk leven te leiden. De AV1 van No Isolation doorbreekt de eenzaamheid. “De robot neemt in de klas fysiek de plaats in van het kind,” zegt Elisa Salemink, Community Manager Nederland bij No Isolation – made in Norway.

Health

RTB House: ‘Relevante banners door deep-learning’

Banners die op basis van deep-learning worden geselecteerd behalen een hogere CTR dan wanneer mensen bepalen welke advertenties aan wie worden getoond. Dit vertelt Cyril Westerhof van RTB House tijdens Conversion 2017.

Singularity

SITA ontwikkelt incheckrobot die wachtrijen bestrijdt

Luchtvaarttechnologiebedrijf SITA heeft een intelligent incheckapparaat ontwikkeld, KATE genaamd. Deze verplaatst zich op de luchthaven naar de plek waar de drukte het grootst is om wachtrijen te bestrijden.

Travel

VINT: ‘Neem angst voor kunstmatige intelligentie serieus’

De angst die mensen hebben voor technologische ontwikkelingen waarbij de computer het denkwerk van mensen overneemt moet serieus worden genomen. Dat zegt het Verkenningsinstituut voor Nieuwe Technologie (VINT) van IT-dienstverlener Sogeti in een nieuw rapport in de reeks over kunstmatige intelligentie, De FrankensteinFactor; Anatomie van de angst voor AI.

Singularity

Klantdialoog robotiseren: goed voor klant en medewerker

Alle interacties waar een dialoog aan te pas komt, kunnen worden geautomatiseerd met behulp van robots. Hoever je daarin gaat, hangt af van het doel en hoe snel je de investering wilt terugverdienen.

Singularity

TravelBird zet Artificial Intelligence in voor klantcontact

TravelBird zet sinds kort kunstmatige intelligentie in bij de klantenservice. Volgens de Amsterdamse reisorganisatie krijgen medewerkers hierdoor hun handen vrij om ingewikkelde cases af te handelen.

Travel

IBM Watson helpt Nederlandse ziekenhuizen bij behandeling kanker

IBM’s Watson-technologie helpt farmaceuten, ziekenhuizen en doktoren bij behandeling van ziekten zoals kanker. Ook in Nederland gebeurt dit. Zo werkt het Antonie van Leeuwenhoekziekenhuis met de ‘supercomputer’, vertelt Nicky Hekster van IBM Watson Health op The Social Conference.

Health

Kan een robot de emoties in jouw stem herkennen? (video)

Kan een robot de emoties in jouw stem herkennen? UT-onderzoeker Khiet Truong geeft een college over intelligente robots bij de Universiteit van Nederland.

Singularity

Hoe je klantcontact persoonlijker maakt met robots

Tussen het moment dat je een lead genereert en het punt waarop je die tot klant maakt zitten heel veel contactmomenten. Robots zijn bij uitstek geschikt om die te benutten zonder dat het enorm veel manuren kost.

Customer Experience

De toekomst van media in de wereld van smart homes en connected cars

Het is best uitdagend om als traditioneel mediabedrijf mee te komen in de snelle wereld van mobiele innovatie. Was in 2014 nog 57 procent online via de smartphone, in 2016 is dat maar liefst 75 procent. We gaan van mobile-first naar mobile-only. Tijd om jullie even bij te praten over de laatste ontwikkelingen in mobiel.

Mobile

De volwassenwording van AI: wat zijn de gevolgen?

Ieder jaar is er tijdens SxSW een thema dat opvallend veel wordt besproken. In voorgaande jaren waren dat ‘internet of things’, ‘smart homes’ en ‘virtual reality’. Dit jaar speelden veruit de meeste sessies rond artificial intelligence.

SxSW

SxSW 2017: de biotech revolutie

Designer babies, biowapens, het wondermiddel tegen depressie. Wat als ons DNA ge-edit kan worden als een Wordbestandje? Als we met elkaar kunnen communiceren via onze gedachten?

SxSW