Klimaatdiscussie dringt door tot Social Travel 30
Consumenten beginnen hun zorgen over klimaatveranderingen te ventileren richting reisbedrijven. Dat leert een analyse van de Social Travel 30 die OBI4wan elk kwartaal publiceert.
Consumenten beginnen hun zorgen over klimaatveranderingen te ventileren richting reisbedrijven. Dat leert een analyse van de Social Travel 30 die OBI4wan elk kwartaal publiceert.
In het 3de kwartaal van 2021 veert de reisbranche op, maar verschijnen ook fundamentelere vragen op sociale media: moet alles wel weer verder op oude voet?
Gebruikers van Twitter wereldwijd kunnen vanaf heden volgers verwijderen zonder hen daarover te informeren, zonder hen direct te hoeven blokkeren.
Hoewel bijna ieder bedrijf het tegenwoordig doet, is goed schrijven voor sociale media een kunst op zich. Lees hier wat je wel en juist niet moet doen.
De grote storing bij Facebook maakt duidelijk dat bedrijven en merken niet gebaat zijn bij een handjevol tech-giganten die vrijwel alle social media apps controleren.
Datingapp Bumble sluit een Europees marketingpact met TikTok. De bedrijven gaan elkaars diensten over en weer promoten naar hun gebruikers.
De hype rond Clubhouse lijkt te zijn gaan liggen en er zijn talloze vergelijkbare initiatieven ontwikkeld door grote techpartijen. Met vooralsnog wisselend succes. What’s next?
Pinterest wordt vaak over het hoofd wordt gezien door marketeers. Onterecht, want gebruikersaantallen groeien en het biedt interessante mogelijkheden.
Snap Ads + Commercial Ads samen resulteert op Snapchat in betere prestaties dan enkel Snap Ads, dat blijkt uit een campagne voor Fanta Nederland.
TikTok is steeds populairder. Adverteren op TikTok staat in Nederland nog aan het begin, maar er is veel potentiëel. Onze inzichten na de eerste campagnes.
Telegram behoort nu tot de kleine club appontwikkelaars met meer dan een miljard downloads in de boeken.
Veel fans op social media, dat klinkt goed. Maar in de praktijk kun je vaak weinig met die fans. Je volgers op Spotify een bericht sturen? Onmogelijk. Op Facebook en Instagram is het zelfs zo dat naarmate je fanbase groeit je bereik krimpt. Je moet betalen om berichten bij je volgers te krijgen. Dat moet anders kunnen dacht DJ Sam Feldt. Met meer dan een miljoen volgers op social media voelde hij zich met de rug tegen de muur staan. Zijn oplossing: een eigen platform bouwen. Hij wist 3 ton op te halen via crowdfunding en sinds november 2020 is Fangage live. Hte platform inmiddels telt het meer dan 2500 ‘creators’.
Tot voor kort maakten marketeers gebruik van drie communicatiekanalen: Paid, Earned en Owned Media. Shared Media is het nieuwste kanaal.
Collaborative ads: retailers en merken werken samen. Onder andere op Google, Facebook en Instagram. Hoe gaat het in zijn werk en wat zijn de best practices?
De ontwikkelingen op het gebied van social commerce staan niet stil en de ene na de andere feature wordt gelanceerd. Dit zijn de trends.