More stories

Mathys van Abbe: ‘Kinder is de Tinder voor goede doelen’

Internetondernemer Mathys van Abbe gooit het over een andere boeg. Mathys zag in Lesbos met eigen ogen hoe belangrijk het was om kleine organisaties die iets goeds doen te steunen, maar vond de wereld van goede doelen onduidelijk en oneerlijk. Om die reden startte hij Kinder. De app presenteert goede doelen, geselecteerd door experts, waar de deelnemers anoniem een donatie kunnen doen. Het basisidee is net zo simpel opgezet als de datingapp Tinder.

Social

Social teams iProspect en Social Embassy samengevoegd

Dentsu Aegis Network Nederland heeft de social advertising-teams van iProspect en Isobar|Social Embassy samengevoegd.

Social

Infographic: De groeistuipen van Snapchat

2017 belooft het jaar van Snapchat te worden, zeker met het oog op de aanstaande beursgang. Maar ook 2016 was al een goed jaar voor Snapchat waarin meer omzet werd gedraaid. Halverwege 2016 had Snapchat 150 miljoen gebruikers, waarvan een derde uit Europa komt. Snapchat gebruikers kijken 10 miljard video’s per dag, 350 procent meer dan in 2015.

Social

‘Reisbedrijven laten veel kansen liggen op Instagram’

Nederlandse reisbedrijven reageren over het algemeen slecht op berichten van hun volgers op Instagram. Van de bijna honderd onderzochte organisaties reageerde slechts 10 procent op een privé-bericht van een consument. Gemiddeld duurt een antwoord ook nog eens 17 uur.

Travel

Anna Nooshin naar The Social Conference

Ook social influencer Anna Nooshin maakt 23 maart haar opwachting tijdens The Social Conference. In een live Q&A beantwoordt zij samen met Erik Kepper van RTL MCN vragen van het publiek over platform overstijgende content.

Social

Instagram Stories krijgt full screen reclame

Adverteerders, ook in Nederland, kunnen over enkele weken full screen videocommercials gaan vertonen in Instagram Stories om de bekendheid van hun merk en diensten te vergroten. Daartoe neemt Instagram een nieuwe reclamevorm in gebruik.

Social

Dashboard Watermelon maakt doorstart

De Utrechtse startup Watermelon, die vorig jaar failliet ging nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd, krijgt een doorstart.

Customer Service

Snapchat vestigt internationaal hoofdkantoor in Londen

Snapchat wijst Londen aan als zijn internationale hoofdkantoor. In tegenstelling tot andere grote internetbedrijven gebruikt moederbedrijf Snap Inc. geen belastingroutes via Nederland en Luxemburg.

Online advertising

Kieskeurig.nl weert betaalde recensies

Kieskeurig.nl verbiedt sinds 1 januari 2017 dat er recensies op de site verschijnen waarvoor een webwinkel of fabrikant vergoedingen geven.

Influencer marketing

40 tot 50 miljoen gebruikers voor Snapchat-kloon Snow

De Aziatische Snapchat-kloon Snow, waarvoor Facebook topman Mark Zuckerberg interesse heeft getoond, heeft inmiddels 40 tot 50 miljoen maandelijkse gebruikers. Moederbedrijf Naver onthult bovendien dat de app 100 miljoen downloads zijn gepasseerd.

Social

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

De messaging-app als multifunctioneel platform

Azië is marktleider op het gebied van mobiele chat-apps die meer dan alleen instant messaging bieden. Social messaging-app WeChat wordt alleen maar in Azië gebruikt en is een toonaangevend voorbeeld van een instant messaging-app die in een multifunctioneel platform veranderd is. Het is niet langer de vraag of WhatsApp in de voetsporen zal treden van WeChat, maar wanneer de app dat gaat doen. En wanneer doet u dat?

Social

Blauw Gras aan de slag voor Fleurop

Creatief contentbureau Blauw Gras gaat Fleurop ondersteuning bieden op socialmediagebied.

Online marketing

Dynamic Ads for Travel op Facebook: wat kun je ermee?

Facebook lanceerde in mei 2016 Dynamic Ads for Travel (DAT) — een oplossing speciaal voor reisorganisaties die doelgroepen dynamisch willen retargeten. Adverteerders die overstappen van Dynamic Ads for Products naar de nieuwe reisversie zullen duidelijke verbeteringen te zien krijgen in de prestaties van hun campagnes.

Travel

Facebook en Google remmen investeringen in adtech

Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.

Online advertising