More stories

Huawei kiest RIDE voor contentstrategie

Contentbureau RIDE uit Amsterdam heeft de pitch van Huawei gewonnen om in 2017 de contentstrategie uit te voeren.

Contentmarketing

Buurtapp Nextdoor investeert in Duitsland en Engeland

De Amerikaanse unicorn Nextdoor koopt de Engelse buurt-app Streetlife, met 1,5 miljoen leden, en staat op het punt de Duitse markt te betreden.

Start-ups

Kickstarter koopt videodienst

Kickstarter doet met de overname van videodienst Huzza zijn eerste overname. Video moet de aangesloten makers, bouwers en creatievelingen vaker een kijkje achter de schermen laten geven aan hun fans.

Video

Eventbrite koopt Ticketscript

Ticketing- en eventtechnologieplatform Eventbrite koopt Ticketscript uit Amsterdam. Dat bezorgt de Amerikanen de nummer drie positie op de Europese markt als ticketplatform.

Entertainment

inSided opent kantoor in New York

Technologiebedrijf inSided uit Amsterdam opent zijn hoofdkantoor voor de Amerikaanse markt in New York. Er is vijf man aangesteld om vanuit The Big Apple de lancering te begeleiden.

Customer Engagement

Snap start voorbereidingen beursgang

Snapchat begint komende week met de voorbereidingen van zijn beursgang in maart. Volgens Reuters worden in elk geval financiële stukken geopenbaard die al eerder in het geheim waren gedeponeerd.

Social

Facebook test reclame in Messenger

Facebook houdt een kleinschalige test met reclame in zijn mobiele chat-app Messenger. De reclameberichten zijn groot, onmisbaar en – eenmaal geïmplementeerd – niet meer te verwijderen.

Facebook

Nieuwe consulting director Isobar Social Embassy

Isobar Social Embassy stelt Theo Reichgelt om per 1 februari de rol van consulting director te bekleden.

Social

Mathys van Abbe: ‘Kinder is de Tinder voor goede doelen’

Internetondernemer Mathys van Abbe gooit het over een andere boeg. Mathys zag in Lesbos met eigen ogen hoe belangrijk het was om kleine organisaties die iets goeds doen te steunen, maar vond de wereld van goede doelen onduidelijk en oneerlijk. Om die reden startte hij Kinder. De app presenteert goede doelen, geselecteerd door experts, waar de deelnemers anoniem een donatie kunnen doen. Het basisidee is net zo simpel opgezet als de datingapp Tinder.

Social

Social teams iProspect en Social Embassy samengevoegd

Dentsu Aegis Network Nederland heeft de social advertising-teams van iProspect en Isobar|Social Embassy samengevoegd.

Social

Infographic: De groeistuipen van Snapchat

2017 belooft het jaar van Snapchat te worden, zeker met het oog op de aanstaande beursgang. Maar ook 2016 was al een goed jaar voor Snapchat waarin meer omzet werd gedraaid. Halverwege 2016 had Snapchat 150 miljoen gebruikers, waarvan een derde uit Europa komt. Snapchat gebruikers kijken 10 miljard video’s per dag, 350 procent meer dan in 2015.

Social

‘Reisbedrijven laten veel kansen liggen op Instagram’

Nederlandse reisbedrijven reageren over het algemeen slecht op berichten van hun volgers op Instagram. Van de bijna honderd onderzochte organisaties reageerde slechts 10 procent op een privé-bericht van een consument. Gemiddeld duurt een antwoord ook nog eens 17 uur.

Travel

Anna Nooshin naar The Social Conference

Ook social influencer Anna Nooshin maakt 23 maart haar opwachting tijdens The Social Conference. In een live Q&A beantwoordt zij samen met Erik Kepper van RTL MCN vragen van het publiek over platform overstijgende content.

Social

Instagram Stories krijgt full screen reclame

Adverteerders, ook in Nederland, kunnen over enkele weken full screen videocommercials gaan vertonen in Instagram Stories om de bekendheid van hun merk en diensten te vergroten. Daartoe neemt Instagram een nieuwe reclamevorm in gebruik.

Social

Dashboard Watermelon maakt doorstart

De Utrechtse startup Watermelon, die vorig jaar failliet ging nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd, krijgt een doorstart.

Customer Service