More stories

Online werving bij Rijksoverheid: job branding in plaats van massamedia

De massamediale wervingscampagnes van de Rijksoverheid – ‘Werken bij het Rijk’ – zijn een aantal jaren geleden ingeruild voor online content. De focus ligt nu op de de doelgroep en inhoud van het werk. Social Media Manager Tim van Waard: ‘We hebben bij het Rijk ontzettend veel doelgroepen, disciplines en werkniveaus. Het is heel moeilijk om met algemene termen de juiste mensen aan te spreken. Online job branding past daar veel beter bij.’

Contentmarketing

Engeland verbiedt online reclame voor te vet en zoet eten

De Engelse overheid gaat adverteerders verbieden reclame te maken richten kinderen jonger dan zestien voor producten met te veel vet, suiker en zout. De regels gelden ook voor reclame op het web, apps en socialmedia.

Legal

DSM heeft viral videohit op BrightVibes

DSM is de eerste internationale corporate adverteerder bij BrightVibes en stevent na enkele dagen al af op een miljoen videoviews.

Campagnes

Steeds meer advertentiegeld naar sociale media

Advertenties via sociale media maken in 2019 ongeveer twintig procent uit van de totale advertentiebestedingen. Dat voorspelt Zenith Optimedia, onderdeel van reclamegigant Publicis. Het zou gaan om een bedrag van 50 miljard dollar, waarmee print zou worden gepasseerd.

Social

Dit zijn dé trends in social media marketing voor 2017

De gemene deler van de meeste social media trends voor 2017 is een verdere integratie van social media in het dagelijks leven. Wat dit het komende jaar voor jou als marketeer of entrepreneur betekent, lees je hier.

Social
Premium

Nieuwe tak WPP zoekt concurrentie Google en Facebook

Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.

Digital Agencies

Zeven tips om uit de filterbubbel te breken

Na de verkiezing van Donald Trump was er in de media opeens weer heel veel aandacht voor de filterbubbel: het idee dat nieuwe media door het nieuws te personaliseren ervoor zorgen dat we alleen nog maar een eenzijdige selectie van het nieuws zien. We geven je hier zeven simpele tips over hoe je uit de filterbubbel kunt breken.

Search

LinkedIn InMails compleet vernieuwd

De afgelopen weken mocht ik van LinkedIn ‘spelen’ met de compleet vernieuwde versie van InMails binnen LinkedIn Sales Navigator. Een hele eer natuurlijk en vooral ook erg leuk om hieraan mee te kunnen werken.

B2B Digital

Spectacles: hype of slimme marketingstunt?

Bekende taferelen op de hoek van East 59th street, vlakbij Central Park in Manhattan. Dit keer waren de lange wachtrijen echter niet veroorzaakt door Apples flagship store. Het was een execlusieve pop-up store van Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, die de aandacht trok. De bijzondere locatie is het echte startsein van de verkoop van Spectacles, een zonnebril waarmee je korte video’s kan opnemen en delen via Snapchat.

Social

‘Wie reislustige millennials wil bereiken, moet op Snapchat’

Facebook en Twitter zijn massaal omarmd door de Nederlandse reiswereld. De aanwezigheid op Snapchat daarentegen is zo’n beetje beperkt tot Transavia en GOGO. Vanwaar deze koudwatervrees?

Travel

Ex-mediadirecteur met online kijkcijferkanon

Michiel de Gooijer, een oud-directeur bij Endemol, Talpa en DigitasLBi, is vermoedelijk Nederlands grootste internationale videopublisher op Facebook. Bereik: 20 tot 50 miljoen per week en 200 miljoen videoviews. Doel: positief gevoel opwekken. Corporate adverteerders slaan erop aan.

Video

Zalando investeert in ‘LinkedIn voor de mode’

Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.

Fashion

‘Twitter voor webcare neemt af, chat neemt over’

De volumes Twitter-berichten aan webcarehelpdesks neemt af, stelt Alexander de Ruiter van Obi4wan. Privécommunicatie als Facebook Messenger en WhatsApp neemt die rol over.

Social

‘Bloggers bezorgd over botox en fillers’

Er begint in Nederland een ethische discussie te ontstaan over reclame op blogs, vlogs en andere social kanalen. Bedrijven zoeken nu manier om influencers in te zetten voor reclame voor fillers en botox.

Online advertising

Millennials: wie we zijn en hoe je ons bereikt

Millennials. Ik ben er een. We zijn met twee miljard, verspreid over de hele wereld en we zijn allemaal geboren tussen 1980 en 2000. Je kunt veel over ons zeggen – en er wórdt ook veel over ons gezegd – maar we zijn wél een interessante groep mensen. Wat kenmerkt ons en hoe bereik je ons als bedrijf?

Social