De impact van ‘purpose-driven’ op de marketingwereld
De ‘waarom'-vraag ontpopt zich binnen de marketingwereld steeds meer als de belangrijkste vraag die organisaties zichzelf stellen.
De ‘waarom'-vraag ontpopt zich binnen de marketingwereld steeds meer als de belangrijkste vraag die organisaties zichzelf stellen.
Waarom zijn grote organisaties politiek? Waarom jagen bedrijven kortetermijndoelen na? we hebben organisaties slaaf gemaakt van KPI's. Dat kan anders.
Je merk vertegenwoordigt waarde: maar hoeveel? Met een mix van meetmethodes kwantificeer je die waarde zodat je betere strategische beslissingen kunt nemen.
Een sterke bedrijfscultuur helpt je om de tevredenheid, betrokkenheid en motivatie van je medewerkers naar een hoger niveau te tillen. Dat doe je zo.
De groei is minder dan verwacht. Maar dit is ook een goed moment om je voor te bereiden op zowel groeivermindering als de groei die uiteindelijk wél komt.
Steeds meer managers en organisaties worstelen met leiderschap. Leiderschap zonder macht gaat om het opgeven van macht voor een open organisatie.
Pacenotes is een hybride 'venture capital'-fonds: het investeert in andere VC-fondsen en in portfoliobedrijven. Dat biedt het beste van twee werelden.
Tessa de Flines heeft een heldere visie: zelf investeert ze alleen in vrouwelijk founders en ze kiest voor dingen die echt belangrijke problemen oplossen.
Busines intelligence en business-analyse: de ene bekijkt de huidige situatie, de ander de toekomst. Heb je van allebei verstand dan versterken ze elkaar.
Veranderingsmoe? Toch is vaak meer efficiëntie nodig. De beste bedrijven richten zich op hun klanten en geven ruimte aan hun productontwikkelingsteams.
Performance marketing is populair: heldere doelen en meetbare resultaten. Maar nu mensen in vijf klikken iets kunnen kopen is merkwaarde extra belangrijk.