More stories

Multi-cloud: elke aanpak zijn eigen cloudoplossing

Een cloud voor data is weer anders dan een cloud voor bijvoorbeeld machine learning. Kies voor een cloud-omgeving die past bij je klanten. Marlies Dekkers en Joolz geven het voorbeeld.

E-commerce

Bereid je voor op Amazon Prime Day 2021

Amazon Prime Day is het jaarlijkse koopjesfestijn van Amazon. Bereid je goed voor en doe er ook als verkoper je voordeel mee: de belangrijkste adviezen.

Marketplaces

Hoe trek je de aandacht van gamers voor je merk?

De aandacht van gamers trekken voor je merk is een datagedreven wetenschap. Hoe bouw je een sales funnel voor deze doelgroep?

B2B Digital

Product as a Service: een introductie en de verdienmodellen (1/4)

Er komt meer interesse in circulaire producten. Eén vorm is Product as a Service. Een vierdelige serie. Deel 1: Wat zijn de verschillende verdienmodellen?

Strategy

Bernadette Wijnings (Blanco): ‘Fundraising is een salesproces: mouwen opstropen en gáán!’

Scale-up Blanco automatiseert processen rond vermogensbeheer. Bernadette Wijnings haalde €10.000.000 groeikapitaal op. Ze bereidt nu de volgende ronde voor.

Financials

De cookieless funnel: een voorspelling voor elke marketingfase

De ‘cookie-apocalyps’ van 2022 komt dichterbij. Hoe ziet de toekomst eruit op gebied van targeting, tracking, resultaat, meting en attributie?

Marketing

Uitbreiden naar het buitenland: zeven aandachtspunten

Het aanboren van een internationale markt is moeilijk maar noodzakelijk voor start-ups. Zeven punten voor het maken van de juiste keuzes.

Cross Border

Customer Data Platforms: de heilige graal van marketing?

Customer Data Platforms staan in de belangstelling. Zijn ze de ultieme oplossing voor klantgegevens, zoals dit boek stelt? Een recensie.

Strategy

De grootste uitdaging om B2B-personalisatie te laten werken

Veel B2B-bedrijven vinden het lastig om middels personalisatie de online omzet te verhogen. Vier vaste stappen die houvast geven bij B2B-personalisatie.

Data

Doe je voordeel met deze vijf lessen uit vijf jaar e-commerce

Hans Baakman zette een zeer succesvolle webshop met fietsproducten op. Vijf jaar praktijkervaring samengevat in vijf waardevolle lessen.

E-commerce

Kledingmerk WAHTS: met standaardoplossingen naar een uniek resultaat

Innoveren ‘from the shelf’ bleek de beste oplossing voor Kledingmerk WAHTS. Het gooide de eigen website om en koos voor een standaardplatform en -apps.

E-commerce platforms

Secondstage Ventures: ‘Dol op process improvement en B2B’

Jeroen Thijs en Remco van Blitterswijk zijn twee ondernemers en investeerders met heel wat ervaring. Recent begonnen ze Secondstage Ventures, […]

Venture

Hoe Porsche z’n merk bouwt

Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor Porsche de komende jaren nu elektrisch rijden opkomt en er steeds meer modellen op de markt komen?

B2B Digital

B2B-leadgeneratie: een strategie in vijf stappen

Succesvolle marketing bij B2B vraagt om een eigen aanpak. Met dit vijfstappenplan ontwikkel je de best mogelijke B2B-leadgeneratie.

Online marketing

Hoe merken groeien: wekelijks 5000+ unieke creatives als brandstof

Hoe zorg je ervoor dat creatie zowel impactvol als schaalbaar is en welke tooling kun je hiervoor gebruiken?

B2B Digital