More stories

Hoe je vandaag de dag een sterke bedrijfscultuur bouwt

Een sterke bedrijfscultuur helpt je om de tevredenheid, betrokkenheid en motivatie van je medewerkers naar een hoger niveau te tillen. Dat doe je zo.

Communicatie

Vertraging biedt kansen: plannen voor zowel groeivermindering als toekomstige groei

De groei is minder dan verwacht. Maar dit is ook een goed moment om je voor te bereiden op zowel groeivermindering als de groei die uiteindelijk wél komt.

Strategy

Managen zonder macht: niet de makkelijkste weg, wel de meest effectieve en duurzame

Steeds meer managers en organisaties worstelen met leiderschap. Leiderschap zonder macht gaat om het opgeven van macht voor een open organisatie.

Strategy

Jeroen van Doornik (Pacenotes): ‘We kunnen pensioengeld aan het werk zetten in startups’

Pacenotes is een hybride ‘venture capital’-fonds: het investeert in andere VC-fondsen en in portfoliobedrijven. Dat biedt het beste van twee werelden.

Venture

How I invest. Tessa de Flines: ‘Ik houd van bouwen, bij business as usual haak ik af’

Tessa de Flines heeft een heldere visie: zelf investeert ze alleen in vrouwelijk founders en ze kiest voor dingen die echt belangrijke problemen oplossen.

Strategy

Business intelligence en business-analyse: de verschillen en het samenspel

Busines intelligence en business-analyse: de ene bekijkt de huidige situatie, de ander de toekomst. Heb je van allebei verstand dan versterken ze elkaar.

Strategy

Product Management als motor voor betere bedrijfsresultaten

Veranderingsmoe? Toch is vaak meer efficiëntie nodig. De beste bedrijven richten zich op hun klanten en geven ruimte aan hun productontwikkelingsteams.

Strategy

Waarom merkwaarde creëren steeds belangrijker wordt

Performance marketing  is populair: heldere doelen en meetbare resultaten. Maar nu mensen in vijf klikken iets kunnen kopen is merkwaarde extra belangrijk.

Strategy

Wat founders, investeerders en recruiters moeten weten over de rol van CTO

Er zijn bij start-ups veel ideeën over de rol van de CTO: Veel daarvan is niet (helemaal) waar. Als je met start-ups te maken hebt: lees hier hoe het zit.

Strategy

Wat als marketing het doel had de wereld beter te maken? Deel 2: wij en zij

Het ‘wij-zij’-denken zit diep ingebakken in onze biologie en cultuur. Dat is niet per se slecht, maar kan wel barrières opwerpen. Hoe kan het beter?

Marketing

In tien stappen naar een succesvolle groeistrategie

Groeien: je bent er als ondernemer continu mee bezig. Hoe zorg je voor duurzame groei? Met een groeistrategie geef je antwoord op deze vraag.

Strategy

Meer overnames van webshops en platforms verwacht in 2023

Meer fusies en overnames in de e-commerce: lees de redenen hiervoor en de kenmerken van e-commercebedrijven die daarvoor in aanmerking komen.

Strategy

Workshop: aan de slag met gaming-marketing

De e-sportsmarkt blijft maar groeien en wordt daarmee steeds interessanter voor adverteerders. Wat kun je er als merk mee? Deze workshop helpt je op weg.

Strategy

De ‘donkere materie’ van werk: waarom efficiëntie in een zwart gat verdwijnt

Inefficiënt werken brengt veel onzichtbare kosten met zich mee. Veel managers zeggen in het duister te tasten over wat er precies gaande is in hun bedrijf.

Strategy

Kiezen voor Retail

Hoe behaal je als relatief onbekende speler toch hoge conversies? Computerfabrikant Lenovo deelt haar ervaringen.

Strategy