More stories

Terug naar huis: de transitie van uitbesteden naar intern digitalmarketingteam

Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.

Strategy

Tech M&A Insider podcast: fiscale aspecten bij het verkopen van je techbedrijf

Samen met expert Michiel Bod van BDO Accountants en Adviseurs ontdek je alles wat je moet weten over de fiscale consequenties bij het verkopen van je techbedrijf.

Strategy

De kunst van slimme marketingbeslissingen als underdog

Tussen alle marketingopties kan het voelen alsof je door de bomen het bos niet meer ziet. Succes zit in de balans tussen snelheid en slimme keuzes.

Strategy

Directietafel bol.com van negen naar zes stoelen

Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.

E-commerce

Hogere conversie door de perfectie van imperfect zijn

Niemand is perfect. Dat is de essentie van het pratfall-effect. Kleine imperfecties vergroten onze aantrekkingskracht en zorgen voor geloofwaardigheid.

Conversie

Digitale marketingbureaus in de Benelux: achtergrond en toekomst

Hoe staat het met de evolutie en fusie-en-overname-ontwikkelingen van digitale marketingbureaus in de Benelux?

Digital Agencies

Alternatieve margedefinities voor e-commerce-overnames

Als je je bedrijf verkoopt is de waardebepaling essentieel. Dat gebeurt met margedefinities. Maar de meeste gebruikte definities zijn niet altijd de beste.

Strategy

Online fashionwinkel tess v opent derde winkel

Online fashion retailer tess v opent in Breda haar derde fysieke winkel, bewust op een B-locatie om buiten de drukte te zitten.

E-commerce

‘Techtoppers bouwen Nederlandse investeringen af’

Het is code rood in de Nederlandse techindustrie. De overheid heeft geen visie, noch strategie. Grote techbedrijven investeren niet meer en willen naar het buitenland, ziet ook Jeroen van Glabbeek van CM.com.

Tech

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist ingrijpend gaat veranderen? Welke trends mag je niet missen?

Marketing

Onderzoek: de prioriteiten en ambities van Nederlandse bedrijven in 2024

Onderzoek toont dat financiële stabiliteit, talent behouden en duurzaamheid belangrijk zijn, maar dat weinig wordt geïnvesteerd in digitale transformatie.

Strategy

Merkconsistentie is essentieel: waarom gaat het dan toch mis?

Consistent je merk communiceren over meerdere kanalen is essentieel. Iedereen weet dat het belangrijk is: toch gaat het vaak mis. Hoe vermijd je dat?

Strategy

Duurzaamheid en werknemersbeleid: vaardigheden ja, maar mentaliteit is alles

Bedrijven moeten zich meer richten op talentontwikkeling. Vijf kritische gedragingen van leiders en bijbehorende vragen die je jezelf moet stellen.

Strategy

Een duik in de Computable 100 en Nederlands meest succesvolle techbedrijven

Tech M&A Insider is een podcast over het verkopen van tech- en softwarebedrijven. Dit keer over de financiële wereld van techbedrijven en de Computable 100.

Strategy

Van klikken kopen naar merkwaarde opbouwen: zo doorbreek je je groeiplafond

Groei via SEA en andere vormen van adverteren bereikt altijd een plafond: omschakelen naar het opbouwen van merkwaarde wordt dan onvermijdelijk.

Strategy