Business intelligence en business-analyse: de verschillen en het samenspel
Busines intelligence en business-analyse: de ene bekijkt de huidige situatie, de ander de toekomst. Heb je van allebei verstand dan versterken ze elkaar.
Busines intelligence en business-analyse: de ene bekijkt de huidige situatie, de ander de toekomst. Heb je van allebei verstand dan versterken ze elkaar.
Veranderingsmoe? Toch is vaak meer efficiëntie nodig. De beste bedrijven richten zich op hun klanten en geven ruimte aan hun productontwikkelingsteams.
Performance marketing is populair: heldere doelen en meetbare resultaten. Maar nu mensen in vijf klikken iets kunnen kopen is merkwaarde extra belangrijk.
Er zijn bij start-ups veel ideeën over de rol van de CTO: Veel daarvan is niet (helemaal) waar. Als je met start-ups te maken hebt: lees hier hoe het zit.
Het ‘wij-zij’-denken zit diep ingebakken in onze biologie en cultuur. Dat is niet per se slecht, maar kan wel barrières opwerpen. Hoe kan het beter?
Groeien: je bent er als ondernemer continu mee bezig. Hoe zorg je voor duurzame groei? Met een groeistrategie geef je antwoord op deze vraag.
Meer fusies en overnames in de e-commerce: lees de redenen hiervoor en de kenmerken van e-commercebedrijven die daarvoor in aanmerking komen.
De e-sportsmarkt blijft maar groeien en wordt daarmee steeds interessanter voor adverteerders. Wat kun je er als merk mee? Deze workshop helpt je op weg.
Inefficiënt werken brengt veel onzichtbare kosten met zich mee. Veel managers zeggen in het duister te tasten over wat er precies gaande is in hun bedrijf.
Hoe behaal je als relatief onbekende speler toch hoge conversies? Computerfabrikant Lenovo deelt haar ervaringen.
De digitale transformatie vraagt veel van de Chief Information Officer. Iedereen wil een ‘digital-first’-bedrijfscultuur. Dat blijft lastig in de praktijk.
Bij scale-ups kunnen de CFO en de financiële afdeling actief bijdragen aan groei door financiële gegevens en andere data inzichtelijk te maken.
Hoe kun je met een seizoensgebonden product als tulpen online succesvol zijn? En wat zijn de belangrijkste uitdagingen en technologische trends?
Hoe zet je de purpose van je organisatie door naar ideeën die je doelgroep bereiken en verbeter je zo je online verkoop?
Noor van Boven en Anna Brandt werkten bij bekende techbedrijven en zitten nu in de ‘angel scene’. Ze investeren voornamelijk in HR-tech en Fintech.