More stories

Business intelligence en business-analyse: de verschillen en het samenspel

Busines intelligence en business-analyse: de ene bekijkt de huidige situatie, de ander de toekomst. Heb je van allebei verstand dan versterken ze elkaar.

Strategy

Product Management als motor voor betere bedrijfsresultaten

Veranderingsmoe? Toch is vaak meer efficiëntie nodig. De beste bedrijven richten zich op hun klanten en geven ruimte aan hun productontwikkelingsteams.

Strategy

Waarom merkwaarde creëren steeds belangrijker wordt

Performance marketing  is populair: heldere doelen en meetbare resultaten. Maar nu mensen in vijf klikken iets kunnen kopen is merkwaarde extra belangrijk.

Strategy

Wat founders, investeerders en recruiters moeten weten over de rol van CTO

Er zijn bij start-ups veel ideeën over de rol van de CTO: Veel daarvan is niet (helemaal) waar. Als je met start-ups te maken hebt: lees hier hoe het zit.

Strategy

Wat als marketing het doel had de wereld beter te maken? Deel 2: wij en zij

Het ‘wij-zij’-denken zit diep ingebakken in onze biologie en cultuur. Dat is niet per se slecht, maar kan wel barrières opwerpen. Hoe kan het beter?

Marketing

In tien stappen naar een succesvolle groeistrategie

Groeien: je bent er als ondernemer continu mee bezig. Hoe zorg je voor duurzame groei? Met een groeistrategie geef je antwoord op deze vraag.

Strategy

Meer overnames van webshops en platforms verwacht in 2023

Meer fusies en overnames in de e-commerce: lees de redenen hiervoor en de kenmerken van e-commercebedrijven die daarvoor in aanmerking komen.

Strategy

Workshop: aan de slag met gaming-marketing

De e-sportsmarkt blijft maar groeien en wordt daarmee steeds interessanter voor adverteerders. Wat kun je er als merk mee? Deze workshop helpt je op weg.

Strategy

De ‘donkere materie’ van werk: waarom efficiëntie in een zwart gat verdwijnt

Inefficiënt werken brengt veel onzichtbare kosten met zich mee. Veel managers zeggen in het duister te tasten over wat er precies gaande is in hun bedrijf.

Strategy

Kiezen voor Retail

Hoe behaal je als relatief onbekende speler toch hoge conversies? Computerfabrikant Lenovo deelt haar ervaringen.

Strategy

Uitdagingen voor de CIO in de digitale transformatie (en hoe je ze overwint)

De digitale transformatie vraagt veel van de Chief Information Officer. Iedereen wil een ‘digital-first’-bedrijfscultuur. Dat blijft lastig in de praktijk.

Digital Transformation

Scale-up? Je financiële afdeling kan je actief helpen met opschalen

Bij scale-ups kunnen de CFO en de financiële afdeling actief bijdragen aan groei door financiële gegevens en andere data inzichtelijk te maken.

Strategy

E-commerce in bloemenland

Hoe kun je met een seizoensgebonden product als tulpen online succesvol zijn? En wat zijn de belangrijkste uitdagingen en technologische trends?

Strategy

Een nieuwe webshop: van concept tot oplevering

Hoe zet je de purpose van je organisatie door naar ideeën die je doelgroep bereiken en verbeter je zo je online verkoop?

Strategy

Van Boven en Brandt (Invested): ‘Investeren in wie beperkt toegang tot kapitaal heeft’

Noor van Boven en Anna Brandt werkten bij bekende techbedrijven en zitten nu in de ‘angel scene’. Ze investeren voornamelijk in HR-tech en Fintech.

Strategy