More stories

Bundeling van krachten noodzakelijk in snelgroeiende VOD-markt (video)

De Video on Demand-markt groeit snel – steeds meer consumenten kijken on demand, ten koste van lineaire televisie. Dit biedt mogelijkheden voor video- en contentmakers, maar er is ook sprake veel concurrentie tussen VOD-platforms.

Entertainment

Groeien met maatwerk software? Maak een goede briefing

“Meer dan 50 procent van alle IT-projecten faalt en dat komt vaak door onvoldoende voorbereiding!” Digitalisering van je bedrijfsprocessen biedt ruimschoots kansen om (sneller) te groeien, om je onderscheidend vermogen te verbeteren en concurrentievoordeel te creëren. Toch lopen softwareprojecten vaak anders dan verwacht, het ontwikkelen van de software kost meer tijd en geld of mislukt volledig. Hoe voorkom je dit? Door een goede voorbereiding en briefing.

Strategy

De vijf eigenschappen van een Design Sprint Decider

Een Design Sprint doe je niet in je eentje. Je hebt een kern-team. In deze serie de karakteristieken van de rollen in een Design Sprint team: de decider, prototypers en facilitator.

Strategy

Emerce Performance: Human side of tech

De afgelopen jaren kenmerken zich door snelle technologische veranderingen zoals AI, big data en virtual reality.

Innovatie

Seattle Seahawks over op Amazon Web Services

American football-team Seattle Seahawks is al weer toe aan zijn twee cloudprovider voor data-analyse van spel en spelers. De club zet Microsoft Azure aan de kant voor Amazon Web Services.

Cloud

Innovatiehelden: hoe Arjan Middelkoop SIDN klaarstoomt voor de toekomst

Innovatiehelden is een Forty-initiatief waarin inspirerende Nederlandse ‘corporate’ innovators en hun visie op succesvolle innovatie in de spotlights staan.

Innovatie

Government trends 2020: een slimme overheid

Hoe gaan overheden om met alle technologische ontwikkelingen? In een serie van negen webartikelen wordt ingegaan op de belangrijkste (toekomst)trends voor de publieke sector.

Innovatie

Dé belangrijkste shopping trends tijdens de feestdagen: Retailers winnen met klantgerichtheid

Het rapport ‘Holiday Online Shopping Trends 2019: Retailers winnen met klantgerichtheid’ onderzoekt de wensen, gedragingen en gemeenschappelijke trends van meer dan 4.500 wereldwijde online shoppers uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, België, Nederland, Luxemburg en Australië .

E-commerce

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Deze uitgangspunten gebruiken digitale winnaars om in 2020 wél te groeien

De tijd dat organisaties blind inzetten op elk transformatiepaard is voorbij. Het nieuwe jaar gaat in het teken staan van een meer pragmatische insteek.

Strategy

Government trends 2020: Innovatie versnellen

Hoe gaan overheden om met alle technologische ontwikkelingen? Aflevering 7: welke manieren zijn er om innovatie te stimuleren, zowel intern als extern?

Innovatie

Zo kun je grote online webshops verslaan tijdens peak sales

Het MKB kan de online consument voor zich winnen tijdens Black Friday, Singles’ Day of Cyber Monday. Hoe? Met de juiste personalisatie, lokalisatie en beveiliging.

Strategy

Moeten we stoppen met de ‘Blue Ocean’ strategie?

Het boek ‘Blue Ocean Strategy’ staat al jarenlang in mijn lijst van favoriete boeken. In het boek wordt de blauwe oceaan strategie beschreven, waarmee bedrijven een markt zonder concurrentie kunnen creëren, de ‘blauwe oceaan’.

Strategy

Government trends 2020: de cloud als aanjager van innovatie

Hoe gaan overheden wereldwijd om met de huidige ‘tech tsunami’? Aflevering 6: hoe kan de ‘cloud’ de overheid helpen innoveren?

Strategy

Vijf succesfactoren voor succesvolle zorginnovatie

Binnen veel zorgorganisatie is innoverend denken en doen nog niet de standaard. Digitale innovaties zijn onmisbaar binnen de health-sector om de zorg beter en goedkoper te maken. Het tempo waarin dit op dit moment gebeurt is traag te noemen. Dit terwijl er een keiharde noodzaak is ontstaan om zorg toekomstbestendiger te maken. Verwijzers, patiënten, leveranciers, directeuren en projectmanagers; ze hebben allemaal een mening. Wat vaak voor grote vertraging zorgt. Is dit meteen de kern van het probleem? Is innoveren in de zorg altijd complex? Of kan het ook anders, simpeler?

Health