House of Einstein begint B2B-label Gustein
Shoppingdienst House of Einstein begint een apart label om zijn zelfontwikkelde e-commerceplatform B2B SaaS in de markt te zetten. WE Fashion, bijvoorbeeld, gaat de personal shopping-dienst groot uitrollen.
Shoppingdienst House of Einstein begint een apart label om zijn zelfontwikkelde e-commerceplatform B2B SaaS in de markt te zetten. WE Fashion, bijvoorbeeld, gaat de personal shopping-dienst groot uitrollen.
Marktonderzoeker Memo2 sluit een exclusieve samenwerking met de makers van festivalapp Woov. Op intuïtieve wijze kunnen zo honderdduizenden festivalgangers naar meningen, opvattingen en ervaringen worden gevraagd.
Het is opvallend hoe veel innovatieve concepten met bombarie worden gelanceerd, om vervolgens geruisloos weer van het toneel te verdwijnen. Hoe kan het dat bedrijven de noodzaak van vernieuwing voelen, maar initiatieven vaak spaak lopen? Ik denk dat dit vooral te maken heeft met twee dingen die elkaar versterken: het ontbreken van oprechte nieuwsgierigheid en het ontbreken van discipline.
Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.
De rol van het mediabureau verandert. Nieuwe ontwikkelingen in deze Era of Data hebben gezorgd voor een verschuiving in de rol van de tussenpersoon. Om betekenisvol te blijven in de interactie tussen mens en merk moet een mediabureau op nieuwe manieren waarde toevoegen. Hoe doen we dat concreet? We gaan kijken naar nieuwe contentvormen.
Bedrijvengroep Happy Horizon neemt voor een onbekend bedrag het digitale marketingbureau Lequaul over om zijn positie in Amsterdam te verstevigen.
Makkelijker gezegd dan gedaan: transformeren op basis van data. Want hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je de juiste keuzes maakt? En hoe behoud je een eigen identiteit? Met deze vier stappen zie je hoe je geld verdient met behulp van data.
Er ontstaat een trend waarbij bedrijven hernieuwde belangstelling krijgen voor duurzame organische groei, mede vanwege de stijgende reclameprijzen. NEWCRAFT signaleerde de marktvraag, herkent ook het gebrek aan executiekracht en richt spin-off daarom OAK op.
‘Transform or die’, klinkt het tegenwoordig. Maar slechts een klein deel – vijf procent – van de digitale transformaties slaagt. De reden: het doel van de verandering is niet duidelijk. Dat is te ondervangen door jezelf gestructueerd vragen te stellen.
Ondernemen gaat met vallen en opstaan. Successen zijn super en slechte tijden zijn leerzaam. Veel praten, geen geheimen en het doorpakken bij een goed plan hielpen Henri Bosman (directeur Cohesion) de storm te overleven. Met zijn detacheringsbureau levert Henri bedrijfskritische IT-kennis aan Nederlandse bedrijven. Cohesion opende begin 2017 het Experience Lab. Een innovatieve, creatieve, fysieke omgeving voor professionals, waar de nieuwste “state of the art” enterprise software van de meest visionaire software vendors in een eigen virtuele omgeving draait. High end kennis software én software kennis op één plek.
De Duitse seriële bouwer van internetbedrijven Rocket Internet zou overwogen om zich terug te trekken van de beurs in Frankfurt.
Er is geen betere tijd om een SaaS-bedrijf te zijn. Salesforce is binnenkort honderd miljard dollar waard, maar ook relatieve nieuwkomers doen het goed, zoals de bekende workflow-leverancier Slack. Amper zes jaar op de markt, maar al meer dan zeven miljard waard. Toch een kanttekening bij de succesverhalen: het merendeel van de SaaS-bedrijven haalt zelfs de één miljoen dollar omzet niet.
De technologische revolutie heeft weinig vat gekregen op het inkoopproces van de meeste bedrijven. In de jaren ’70 deed je je Request for Information op de post. Later kon je prachtig faxen en vandaag gaat die RfI met de snelheid van het licht naar een longlist van leveranciers. Is dat nu vooruitgang? Je hebt je postzegels weggegooid, maar de procedure is nog net zo omslachtig. Dat kan anders.
Het in-house designteam is het nieuwe bureau. Waar design het primaire domein was van groepjes specialisten die eens in de zoveel tijd een huisstijl kwamen opfrissen, heeft de explosieve groei van digitalisering een continue vraag naar design gecreëerd.
Intracto Group uit België koopt digital agency Prophets, dat vestigingen heeft in Antwerpen en Brussel.