‘CM.com wil naar de beurs’
CM.com zou overwegen het bedrijf naar de beurs te brengen. Dat zou nog voor het einde van het jaar kunnen gebeuren, aldus bronnen aan Het Financieele Dagblad.
CM.com zou overwegen het bedrijf naar de beurs te brengen. Dat zou nog voor het einde van het jaar kunnen gebeuren, aldus bronnen aan Het Financieele Dagblad.
Met een eigenzinnige strategie en slimme technologie wil citizenM haar belofte waarmaken: betaalbare, maar luxe hotelervaringen voor de reizigers die zij mobile citizens noemt. Over vijf jaar wil het bedrijf honderd hotels op toplocaties over de hele wereld in haar portfolio hebben.
‘Ik bepaal zelf wel hoe ik het beste werk!’ Er zijn verschillende vormen van weerstand tegen verandering bij organisaties die op weg zijn naar een experimentgedreven cultuur. Hoe ga je ermee om wanneer er geen speld tussen je argumenten te krijgen is, maar het je toch niet lukt de ander te overtuigen?
Er is geen sprake van dat de NPO uit NLZiet stapt, zegt minister Arie Slob in reactie op kamervragen.
Trouwe klanten vormen de basis van elke onderneming. Natuurlijk zorgen ze voor omzet. Maar hun reacties en feedback kunnen een onderneming ook op verschillende andere vlakken ondersteunen. Daarvoor is het wel nodig een strategie te ontwikkelen om klantervaringen te verzamelen en effectief in te zetten. Dat kan op verschillende manieren. We zetten er een paar op een rij.
Op zoek naar bestaansrecht azen corporates op nieuwe businessmodellen. Maar hoe vind je ze? Op schoolreisje naar Silicon Valley of China is passé. Ook de voetbaltafels en beanbags hebben we nu wel gezien. Het is tijd om de innovatiemachine aan te zwengelen.
Innovatieve bedrijven zorgen ervoor dat de industrie waarbinnen zij actief zijn, zich blijft (door)ontwikkelen. Bovendien neemt dit soort bedrijven nooit genoegen met halve maatregelen en zien zij digitalisering niet als bedreiging, maar juist als kans om te groeien. Snellere processen, meer transparantie, betere service, blijere klanten – hoe doen ze dit?
De Zweedse investeerder EQT maakt bekend dat het naar de beurs wil. Daarmee haalt het minimaal 500 miljoen euro op. De beursgang in Stockholm vindt vermoedelijk in de komende weken plaats.
Het moederbedrijf van MediaMarkt verkoopt e-commerceplatform iBOOD aan het management van het bedrijf en de Nederlandse investeerder Walvis.
De grote publieke en commerciële omroepen van Nederland werken samen aan één kijk- en luisterplatform. Hiermee hopen ze nog de concurrentie te kunnen aangaan met buitenlandse giganten als Netflix, YouTube en DAZN wellicht op sportvlak.
Hoe zet je een failliet merk opnieuw succesvol in de markt? Hoe onderscheidt DA zich van prijsvechters? Hoe ziet de nieuwe merkstrategie eruit? En hoe bouwt DA aan de online propositie? Op die vragen geeft Lisette Havermans, algemeen directeur bij DA, antwoord tijdens deze podcast.
Een kleine honderd Engelse bedrijven hebben Engeland verlaten voor Nederland om onderdeel te blijven van de Europese interne markt. Nog eens 325 ondernemingen overwegen dat. Nederland blijkt met name interessant voor organisaties in media, reclame, IT, financiën, Health en Life Sciences.
Hick’s Law, opgesteld in 1952, zegt dat hoe meer keuzes we hebben, hoe moeilijker het is om te kiezen. Anno 2019 is Hick’s Law nog steeds actueel. We hebben het geluk om veel keuzes te hebben in veel omstandigheden en scenario’s. Bijna elke Google-, Yelp- of TripAdvisor-zoekopdracht van producten en diensten onthult een overvloed aan opties. De online reputatie van je merk beïnvloedt rechtstreeks of klanten ervoor kiezen om zaken met je te doen.
Merken met een grote afhankelijkheid van retailers doen zichzelf tekort. Een scherpe Direct to Consumer-strategie maakt een persoonlijke band met hun eindklanten mogelijk. Dat betekent hogere winstmarges, maar vooral ook toegang tot steeds waardevoller worden first party data.
Netwerkbedrijf Cloudflare plant aankomende september een beursgang in de VS tegen een waardering van 3,2 miljard dollar.