More stories

Mediabureaus: Meaningful is het nieuwe normaal

De rol van het mediabureau verandert. Nieuwe ontwikkelingen in deze Era of Data hebben gezorgd voor een verschuiving in de rol van de tussenpersoon. Om betekenisvol te blijven in de interactie tussen mens en merk moet een mediabureau op nieuwe manieren waarde toevoegen. Hoe doen we dat concreet? We gaan kijken naar nieuwe contentvormen.

Strategy

Happy Horizon koopt marketingbureau Lequal uit Amsterdam

Bedrijvengroep Happy Horizon neemt voor een onbekend bedrag het digitale marketingbureau Lequaul over om zijn positie in Amsterdam te verstevigen.

Venture

Transformeren op basis van data? Volg deze vier stappen

Makkelijker gezegd dan gedaan: transformeren op basis van data. Want hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je de juiste keuzes maakt? En hoe behoud je een eigen identiteit? Met deze vier stappen zie je hoe je geld verdient met behulp van data.

Strategy

NEWCRAFT Group lanceert nieuw label OAK

Er ontstaat een trend waarbij bedrijven hernieuwde belangstelling krijgen voor duurzame organische groei, mede vanwege de stijgende reclameprijzen. NEWCRAFT signaleerde de marktvraag, herkent ook het gebrek aan executiekracht en richt spin-off daarom OAK op.

Online marketing

Digitale transformatie: ‘eerst terug naar de basis’

‘Transform or die’, klinkt het tegenwoordig. Maar slechts een klein deel – vijf procent – van de digitale transformaties slaagt. De reden: het doel van de verandering is niet duidelijk. Dat is te ondervangen door jezelf gestructueerd vragen te stellen.

Strategy

Henri Bosman (directeur Cohesion): ‘Banken denken niet mee in crisistijd’

Ondernemen gaat met vallen en opstaan. Successen zijn super en slechte tijden zijn leerzaam. Veel praten, geen geheimen en het doorpakken bij een goed plan hielpen Henri Bosman (directeur Cohesion) de storm te overleven. Met zijn detacheringsbureau levert Henri bedrijfskritische IT-kennis aan Nederlandse bedrijven. Cohesion opende begin 2017 het Experience Lab. Een innovatieve, creatieve, fysieke omgeving voor professionals, waar de nieuwste “state of the art” enterprise software van de meest visionaire software vendors in een eigen virtuele omgeving draait. High end kennis software én software kennis op één plek.

Strategy

‘Rocket Internet van de beurs’

De Duitse seriële bouwer van internetbedrijven Rocket Internet zou overwogen om zich terug te trekken van de beurs in Frankfurt.

Venture

Een SaaS-bedrijf is zeer gevoelig voor de valley of death

Er is geen betere tijd om een SaaS-bedrijf te zijn. Salesforce is binnenkort honderd miljard dollar waard, maar ook relatieve nieuwkomers doen het goed, zoals de bekende workflow-leverancier Slack. Amper zes jaar op de markt, maar al meer dan zeven miljard waard. Toch een kanttekening bij de succesverhalen: het merendeel van de SaaS-bedrijven haalt zelfs de één miljoen dollar omzet niet.

Strategy

Waarom een MVP een goed begin is

De technologische revolutie heeft weinig vat gekregen op het inkoopproces van de meeste bedrijven. In de jaren ’70 deed je je Request for Information op de post. Later kon je prachtig faxen en vandaag gaat die RfI met de snelheid van het licht naar een longlist van leveranciers. Is dat nu vooruitgang? Je hebt je postzegels weggegooid, maar de procedure is nog net zo omslachtig. Dat kan anders.

Strategy

Kies je voor een intern of extern designteam?

Het in-house designteam is het nieuwe bureau. Waar design het primaire domein was van groepjes specialisten die eens in de zoveel tijd een huisstijl kwamen opfrissen, heeft de explosieve groei van digitalisering een continue vraag naar design gecreëerd.

Web-design
Premium

Intracto Group koopt Prophets, plant meer overnames

Intracto Group uit België koopt digital agency Prophets, dat vestigingen heeft in Antwerpen en Brussel.

Digital Agencies

Inbound marketing brengt nieuwe klanten. 14 experts vertellen hoe

Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

Online marketing

De rol van de CMO verandert

Naadloze klantervaringen, veel bedrijven slagen er nog niet in om hier daadwerkelijk in te voorzien. En dát komt doordat er nog een functie ontbreekt: de chief collaborator. De chief marketing officer (CMO) bevindt zich in de ideale positie om deze verantwoordelijkheden op zich te nemen en ‘CMO collaborator’ te worden,

Strategy

De vermengde mens

Welkom in de phytigal wereld, waar de fysieke en digitale wereld steeds meer met elkaar verbonden zijn. On- en offline zijn als duo penotti. Begonnen als twee verschillende dingen, maar steeds meer met elkaar vermengd. En zoals apps en digitale diensten vermengen, verstrengelen wij zelf ook verder met techniek.

Innovatie

Evolutie beats revolutie

“Mensen hebben de neiging innovatieve ontwikkelingen in de komende twee jaar te overschatten, maar de veranderingen van de komende tien jaar te onderschatten. Laat jezelf daardoor nooit in slaap sussen”, zei Microsoft oprichter Bill Gates vele jaren geleden.

Strategy