More stories

Het samengaan van PR en marketing: de zes belangrijkste trends

Vroeger waren adverteren, marketing en public relations aparte disciplines, maar in het huidige digitale tijdperk zijn de grenzen vervaagd. Het resultaat is een samenvloeiing zien PR en marketing. Een kritiek punt in het vakgebied PR is het volgen van deze trend richting het samenkomen van marketing en PR. Welke gevolgen heeft dit voor PR-functies? En hoe je je als PR-professional voorbereiden op deze verandering?

B2B Digital

Nieuwe strategie WPP eind 2018

Reclamegigant WPP werkt aan een nieuwe strategie en geeft de details daarvan eind dit jaar. De nieuwe topman Mark Read meldt vanochtend een daling van de kwartaalomzet.

Marketing

One version of the truth – wie bepaalt de waarheid?

Product Informatie Management-systemen (PIM) moeten zorgen voor ‘one version of the truth’ wat betreft commerciële, marketing-, logistieke, functionele en technisch gerelateerde productinformatie. Dat lukt je echter alleen als je daar ook organisatorisch klaar voor bent.

PIM

IFA: Sonos opent ontwikkelaarsprogramma

Speakermaker Sonos stelt de backend van zijn systeem grotendeels open voor externe ontwikkelaars. Die kunnen daar nieuwe software en hardware-integraties mee realiseren.

Tech

Surveymonkey naar de beurs

Surveymonkey bereidt een beursgang voor die het bedrijf waardeert op twee miljard dollar.

Venture

Volkswagen steekt miljarden in digitalisering

VW Group investeert 3,5 miljard euro in de digitalisering van zijn portfolio. Op korte termijn maakt het samenwerkingen met en overnames van softwarebedrijven bekend. Dat moet de basis leggen voor de routekaart tot 2025.

Innovatie

Het digitale transformatie framework voor een low-code organisatie

Wat is de toegevoegde waarde van een low-code platform voor het digitaal transformeren van je bedrijf en wat levert het ons op? Het is onvermijdelijk dat iemand binnen je organisatie deze vragen stelt. De beste manier om deze vragen te beantwoorden is om zo snel mogelijk de return on investment (ROI) aan te tonen. De digitale transformatie speelt in elk bedrijf. Dit eBook introduceert een nieuwe methodologie ‘’De low-code digitale fabriek’’ voor de digitale transformatie van begin tot eind.

Strategy

HERE levert kaartinformatie aan Locomizer

Technologiebedrijf Locomizer, gespecialiseerd in patroonherkenning in datastromen in stedelijke gebieden, integreert kaart- en POI-informatie van HERE.

Strategy

Column: De erfenis van Steve

Warren Buffet, legendarisch belegger, is ervan overtuigd dat Apple binnenkort als eerste de magische marktwaarde van één biljoen gaat bereiken. En dat is best opmerkelijk want terwijl de iPhones en Macs nog steeds de Apple Stores uitvliegen, gaat het met de productontwikkeling bepaald niet goed.

Strategy

Nederlandse investeerders halen hun targets (meestal) niet

Ze noemen het ‘the valley of death’. De fase waarin jonge bedrijven zitten als ze nog veel risico’s in hun business model hebben en als er weinig investeerders bereid zijn om te investeren. Feit is dat ruim de helft van de seedcapitalfondsen achterlopen op hun investeringsdoelstelling.

Corporate start-ups

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement
Premium

HEMA opent innovatielab voor technologie-experimenten

HEMA staat op het punt een innovatielab te openen waar het allerlei nieuwe technologieën kan uitproberen voor de fysieke en digitale winkels.

E-commerce

‘Na het Maps-debacle mijden we Google Cloud’

De recente onverwachte prijsstijging van Google Maps maakt sommige startende ondernemers terughoudend om Googles diensten te gebruiken. “We houden afstand tot hun cloud”, leggen de mensen achter inderapotheke.de uit.

Start-ups

Bereken de ROI van continue kennisontwikkeling

Continue kennisontwikkeling van medewerkers wordt steeds belangrijker omdat directies innovatie, digitale transformatie en agile werken hoog op de agenda hebben staan. Maar wat leveren de investeringen in continuous learning daadwerkelijk op? De whitepaper biedt naast theorie ook een aantal praktische hulpmiddelen voor het berekenen van de ROI van kennisontwikkeling.

Recruitment

Forrester Research koopt twee databedrijven

Onderzoeksbureau Forrester Research koopt het Zwitserse FeedbackNow en Glimpzit uit de VS. Beiden bedrijven zijn gespecialiseerd in het genereren en verwerken van consumentendata.

Research and development