Duurzaamheid: ecologisch verantwoord en strategisch voordelig
Duurzaamheid moet bij elke organisatie op de radar staan: vanuit een intrinsieke wil om dingen beter te doen, of anders gewoon vanuit strategische redenen.
Duurzaamheid moet bij elke organisatie op de radar staan: vanuit een intrinsieke wil om dingen beter te doen, of anders gewoon vanuit strategische redenen.
Nederlandse online kledingwinkels kunnen recommerce gaan bedrijven nu de specialist Reverse.supply zijn diensten in Nederland gaat aanbieden.
Steeds meer bedrijven willen duurzaam werken én duurzaam inkopen – ook op het gebied van hun digitale inkoop. Op dat gebied is nog winst te behalen.
De Europese markt voor online verkoop van tweedehands, opgepoetste elektronica groeit tot 11,5 miljard euro in 2025. Dat is elf procent van de totale online verkoop van elektrische apparaten....
Dédé Kruisman is medeoprichter van Haaven, een platform waar mensen die een duurzaam huis willen bouwen, architecten en bouwbedrijven elkaar vinden.
Twee op de drie klanten van kledingwinkels en -merken verwacht dat ze na hun aankoop nog eens extra service krijgen. Veel merken laten die kans liggen.
Adverteerders, mediabedrijven en uitgevers moeten groene KPI’s gaan gebruiken om hun CO2-uitstoot en andere milieubeschadiging inzichtelijk te krijgen.
Duurzaam ondernemen, hoe doe je dat? Vaak moeten bijvoorbeeld grondstoffen en transport ook duurzaam zijn. In het kort: iedereen doet mee en meten is weten.
Startup Willicroft maakt plantaardige alternatieven voor zuivelproducten. Kaas en boter zijn de speerpunten.
Thuiswinkel.org start een actieve lobby in politiek Den Haag om het pad te effenen voor toekomstige groei in internationale context.
Een nieuw initiatief van de e-commercesector moet het bedrijfsleven helpen klimaatuitdagingen in te lossen. Thuiswinkel.org ontwikkelde speciaal daarvoor een certificering en deelt de eerste plakkaten uit.