IKEA test online marktplaats voor tweedehands huisraad, Bol zoekt samenwerking met kringloopwinkels
IKEA gaat concurreren met Marktplaats, Nextdoor- en Facebook-groepen en andere bestemmingen waar online tweedehands huisraad wordt aangeboden.
IKEA gaat concurreren met Marktplaats, Nextdoor- en Facebook-groepen en andere bestemmingen waar online tweedehands huisraad wordt aangeboden.
Luchtvaartmaatschappij geeft meer reclamegeld uit aan vluchten met een relatief lagere uitstoot en minder een vervuilende vluchten.
Pakketbezorger DPD bezorgt in Engeland een derde van de pakketjes met elektrische busjes.
Handelsplatform bol.com wil meer artikelen een tweede leven geven en ziet dit als een van zijn grote taken richting de toekomst. “Onze ambitie is namelijk om circulair winkelen mainstream te maken.”
Duurzaamheid moet bij elke organisatie op de radar staan: vanuit een intrinsieke wil om dingen beter te doen, of anders gewoon vanuit strategische redenen.
De Chinese online retailer SHEIN lanceert een circulair fonds van 200 miljoen euro in de EU en het VK en en gaat zelf ook 50 miljoen investeren in bredere circulaire inspanningen.
Nederlandse online kledingwinkels kunnen recommerce gaan bedrijven nu de specialist Reverse.supply zijn diensten in Nederland gaat aanbieden.
Steeds meer bedrijven willen duurzaam werken én duurzaam inkopen – ook op het gebied van hun digitale inkoop. Op dat gebied is nog winst te behalen.
De internationale CO2-uitstoot van Google is sinds 2019 met 48 procent toegenomen, mede door energieslurpende servers die voor AI worden ingezet.
De Europese markt voor online verkoop van tweedehands, opgepoetste elektronica groeit tot 11,5 miljard euro in 2025. Dat is elf procent van de totale online verkoop van elektrische apparaten.
Shein, Zara en Primark zijn hofleverancier op Vinted, lijkt een grote steekproef uit te wijzen.
Dédé Kruisman is medeoprichter van Haaven, een platform waar mensen die een duurzaam huis willen bouwen, architecten en bouwbedrijven elkaar vinden.
Rabobank is begonnen de CO2-uitstoot van zijn eigen software te monitoren en geeft die data aan zijn medewerkers terug. Dat moet IT’ers ertoe aanzetten milieubewuster software te schrijven.
Twee op de drie klanten van kledingwinkels en -merken verwacht dat ze na hun aankoop nog eens extra service krijgen. Veel merken laten die kans liggen.
Adverteerders, mediabedrijven en uitgevers moeten groene KPI’s gaan gebruiken om hun CO2-uitstoot en andere milieubeschadiging inzichtelijk te krijgen.