More stories

‘Data energieverbruik niet exclusief voorbehouden voor energieleverancier’

Het merendeel van alle energieleveranciers biedt apps aan waarmee consumenten hun verbruik kunnen inzien, maar die data gaat bij elke overstap verloren. Die informatie is echter van onschatbare waarde voor consumenten bij het maken van de juiste keuze voor een energiecontract. Wanneer er echter wordt gekozen voor een overstap is de consument ineens alle opgebouwde informatie over zijn verbruik kwijt. Consumenten deze data ontzeggen, is oneerlijk en onrechtvaardig stelt directeur Dirk-Jan Wolfert van de Vastelastenbond.

Sustainability

Vier nieuwe steden met fietsbezorging Coolblue in 2024

Coolblue schroeft het aantal steden met fietsbezorging op van 22 naar 26 in het komende jaar. Dat is onderdeel van de duurzaamheidsstrategie.

Sustainability

Langzame start digitale reclamemarkt bij verduurzaming

Digitale technologie is verantwoordelijk voor 4 procent van de CO2-uitstoot. De reclamebranche vindt het van groot belang zijn activiteiten te verduurzamen. Het gat tussen wens en daad is echter groot.

Sustainability

Adform lid van ambitieus ‘groen’ initiatief Verenigde Naties

Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.

Sustainability

Salderen blijft, maar kan slimmer

Een opsteker voor consumenten: salderingsregeling zonnepanelen blijft, zo jubelde gisteren de Consumentenbond nadat de Eerste Kamer tegen het wetsvoorstel van Rob Jetten voor afbouw van de regeling had gestemd. De Consumentenbond had daartoe opgeroepen samen met de corporatiekoepel Aedes, Vereniging Eigen Huis, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en de Woonbond. Betekent dit nu dat de kwakkelende zonnepanelenmarkt weer opleeft? En hoe moet het verder?

Sustainability

‘Nederlander koopt steeds vaker online tweedehands kleding’

Sinds de coronapiek dalen de omzetcijfers bij webwinkels, maar handelsplatformen voor tweedehandskleding vormen een uitzondering.

Sustainability

Google sluit groene energiecontracten met Shell en Eneco

Google gaat groene windenergie inkopen bij twee nog te bouwen windparken van Shell en Eneco. De techreus noemt het de grootste offshorewindcontracten waar het tot nu toe afneemt.

Sustainability

PostNL: Minder pakketjes aan de deur, meer ‘out of home’

Pakketkluizen, het wijzigen van de reguliere aflevervoorkeuren en chatten met de bezorger tijdens diens ronde. PostNL ziet dat de consument zijn pakketjes niet meer standaard thuis aan de deur wil ontvangen.

E-commerce

Bol werkt aan duurzaamheidsscores voor individuele producten

Een geraffineerd puntensysteem moet op termijn nauwkeurig aangeven hoe hoog individuele producten scoren die bij Bol in de schappen liggen.

Sustainability

Tado stelt nieuwe (eerste) COO aan

Maker van slimme thermostaten tado stelt Frank Siebdrat aan als zijn eerste Chief Operating Officer.

Sustainability

Startup Twindo: projectmanagementsoftware voor (nu nog alleen) windenergiebedrijven

Startup Twindo.ai is een nieuw projectmanagementsysteem voor de bouw en het onderhoud van windenergie. Een gesprek met CEO Jules Shertser over hoe het bedrijf tot stand kwam en wat het doet.

Start-ups

Infographic: Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study

Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study, wat een representatief beeld geeft van de overwegingen van consumenten bij de aanschaf van (duurzame) producten en diensten.

Sustainability

Thuiswinkel.org komt met duurzaamheidsstandaard

De belangenorganisatie voor webwinkels Thuiswinkel.org presenteert op 11 april zijn duurzaamheidsstandaard, een initiatief om e-commersianten praktisch en groen vooruit te helpen.

Sustainability

‘CO2-uitstoot per e-commercepakket in vijf jaar met 56% gedaald’

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Dit blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org, dat is uitgevoerd in samenwerking met Topsector Logistiek, en verschillende vervoerders en webwinkels.

Sustainability

Duurzaamheid en toegankelijkheid: de pijlers voor de toekomst van e-commerce

Een website die voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk is en een lage CO2-voetafdruk heeft is geen vluchtige trend maar wordt essentieel.

Sustainability