More stories

Premium

Transavia: betere ervaring door meer klantcontact

Transavia is bezig met een digitale transformatie die mede wordt vormgegeven door de klant. “De belangrijkste verandering is dat we veel intensiever zijn gaan samenwerken met onze klanten,” zegt conversion specialist en digital coach Vanja Mlaco. 

Travel

Online reiziger beter beschermd bij gecombineerde reis

Reizigers die zelf via internet een reis of vakantie boeken met verschillende onderdelen bij verschillende aanbieders, zijn voortaan beter beschermd. Zij genieten per 1 juli dezelfde bescherming als mensen die een pakketreis bij één reisorganisator boeken. Dat meldt het Europees Consumenten Centrum.

Travel

Het MVM-model: beter sturen op affiliate verkeer

De belangrijkste opdracht van elke affiliate website is het genereren van omzet uit het verkeer. Maar hoe bepaal je als publisher of je goed bezig bent en of het interessant is om meer verkeer te sturen? Het Market Value Multiplier-model kan hierbij een goede hulp zijn.

Contentmarketing
Premium

Eurail: content overtuigt de reiziger om te boeken

Een community op Facebook voor en door reizigers, Snapchat en heel veel content – treinpassenverkoper Eurail.com is altijd op zoek […]

Customer Engagement

‘Airbnb in 2020 naar de beurs’

Appartementen- en kamerverhuurder Airbnb gaat in 2020 naar de beurs. Dat heeft CEO Brian Chesky volgens The Information aan zijn […]

Travel

Britse ACM: Hotelboekingssites in overtreding

De Britse consumentenautoriteit CMA gaat optreden tegen wijdverbreide misstanden bij hotelboekingssites. Reizigers worden worden niet eerlijk behandeld.

Travel

A state of liminality: Hoe helpt de psychologie van de reiziger om slimmer te investeren?

Waarom staan sommige mensen al in de rij te wachten bij de gate terwijl het instappen nog niet is begonnen? Hoe kan het dat aardige mensen uit hun slof schieten bij de security? Kortom, waar komt de stress van het reizen vandaan en wat kan de reisbranche hiermee? Mirabeau heeft naar dit alles onderzoek naar gedaan en dat smaakt naar meer.

Travel

Reisbranche steeds vaker doelwit van botnets

De reisbranche wordt steeds vaker het doelwit van botnets. Die conclusie trekt Akamai in zijn rapport Summer 2018 State of the Internet / Security: Web Attack.

Security
Premium

TravelBird: Klanttevredenheid moet door het dak

TravelBird gebruikt kunstmatige intelligentie onder andere om een betere klantervaring te bieden. Fiona Vanderbroeck, Chief Traveller Officer, legt uit hoe dat in zijn werk gaat. “Dankzij AI hebben onze klanten meer wow-momenten.”

Artificial Intelligence

Airbnb in Parijs ook in huurappartementen

Airbnb gaat in Parijs huurappartementen onderverhuren. Dat is het resultaat van een samenwerking met de Franse makelaar Century 21.

Travel

Vijftig miljoen groeigeld voor TourRadar

Het internationale online reisbureau TourRadar haalt nog eens vijftig miljoen dollar extra groeigeld op in een ronde die wordt geleid door TCV.

Travel

Website redesignen? Dit zijn de 5 learnings van HotelSpecials

2017 was het jaar dat gebruikers voor het eerst vaker via hun smartphone dan een desktop computer online gingen. Dit fenomeen zag HotelSpecials in de cijfers terug. Dit zijn de learnings van de website-redesign van het bedrijf, dat één van de mobielvriendelijkste reissites maakte. “Het herbouwen van een site moet met het ontwikkelen van een brandingstrategie beginnen.”

Web-design

BookDifferent: het juiste doen is niet duurder

BookDifferent is een hotelboekingssite met een missie. “Wij willen de sector verduurzamen door het gemakkelijker te maken om groene accommodaties te boeken,” zegt medeoprichter Lonneke de Kort.

Start-ups

Ledger H4ck3rs winnen Hackatrain 2018

Met een goed uitgedacht idee om bezoekers van een concert op een prettige manier naar huis te laten reizen wonnen de Ledger H4ck3rs de derde editie van Hackatrain. De verrassende presentatie waarin met rollenspellen de werking en het gebruik van de applicatie duidelijk werd, onderscheidde de winnaars van de andere teams. De Ledger H4ck3rs, een team van Deutsche Bahn, ontvangen een geldbedrag van 5.000 euro.

Travel

The Travel Impact Lab moet reis-startups laten innoveren

De reiswereld kent een nieuw initiatief: The Travel Impact Lab, om startups succesvol op gang te helpen en bestaande organisaties binnen de reiswereld opnieuw in beweging brengen. De Social Impact Factory in Utrecht, een sociale werk- en ontmoetingsplek voor startups, scale ups en zelfstandigen, was het decor voor een goed bezochte lancering waarbij de boodschap was: “werken aan het nieuwe normaal.”

Travel