Eurail: content overtuigt de reiziger om te boeken
Een community op Facebook voor en door reizigers, Snapchat en heel veel content – treinpassenverkoper Eurail.com is altijd op zoek […]
Een community op Facebook voor en door reizigers, Snapchat en heel veel content – treinpassenverkoper Eurail.com is altijd op zoek […]
Appartementen- en kamerverhuurder Airbnb gaat in 2020 naar de beurs. Dat heeft CEO Brian Chesky volgens The Information aan zijn […]
De Britse consumentenautoriteit CMA gaat optreden tegen wijdverbreide misstanden bij hotelboekingssites. Reizigers worden worden niet eerlijk behandeld.
Waarom staan sommige mensen al in de rij te wachten bij de gate terwijl het instappen nog niet is begonnen? Hoe kan het dat aardige mensen uit hun slof schieten bij de security? Kortom, waar komt de stress van het reizen vandaan en wat kan de reisbranche hiermee? Mirabeau heeft naar dit alles onderzoek naar gedaan en dat smaakt naar meer.
De reisbranche wordt steeds vaker het doelwit van botnets. Die conclusie trekt Akamai in zijn rapport Summer 2018 State of the Internet / Security: Web Attack.
TravelBird gebruikt kunstmatige intelligentie onder andere om een betere klantervaring te bieden. Fiona Vanderbroeck, Chief Traveller Officer, legt uit hoe dat in zijn werk gaat. “Dankzij AI hebben onze klanten meer wow-momenten.”
Airbnb gaat in Parijs huurappartementen onderverhuren. Dat is het resultaat van een samenwerking met de Franse makelaar Century 21.
Het internationale online reisbureau TourRadar haalt nog eens vijftig miljoen dollar extra groeigeld op in een ronde die wordt geleid door TCV.
2017 was het jaar dat gebruikers voor het eerst vaker via hun smartphone dan een desktop computer online gingen. Dit fenomeen zag HotelSpecials in de cijfers terug. Dit zijn de learnings van de website-redesign van het bedrijf, dat één van de mobielvriendelijkste reissites maakte. “Het herbouwen van een site moet met het ontwikkelen van een brandingstrategie beginnen.”
BookDifferent is een hotelboekingssite met een missie. “Wij willen de sector verduurzamen door het gemakkelijker te maken om groene accommodaties te boeken,” zegt medeoprichter Lonneke de Kort.
Met een goed uitgedacht idee om bezoekers van een concert op een prettige manier naar huis te laten reizen wonnen de Ledger H4ck3rs de derde editie van Hackatrain. De verrassende presentatie waarin met rollenspellen de werking en het gebruik van de applicatie duidelijk werd, onderscheidde de winnaars van de andere teams. De Ledger H4ck3rs, een team van Deutsche Bahn, ontvangen een geldbedrag van 5.000 euro.
De reiswereld kent een nieuw initiatief: The Travel Impact Lab, om startups succesvol op gang te helpen en bestaande organisaties binnen de reiswereld opnieuw in beweging brengen. De Social Impact Factory in Utrecht, een sociale werk- en ontmoetingsplek voor startups, scale ups en zelfstandigen, was het decor voor een goed bezochte lancering waarbij de boodschap was: “werken aan het nieuwe normaal.”
D-reizen heeft een game ontwikkeld voor op WhatsApp. Teams van vrienden, familie en collega’s gaan de strijd aan met elkaar en maken kans op een reischeque van 1250 euro.
New Distribution Capability, GDS-toeslagen, direct connect, rich content – het wordt er niet overzichtelijker op in de wereld van de vliegticketdistributie. Laila Ben Salah, director Industry Relations bij Travix, legt uit hoe het zit. “De manier waarop vliegtickets worden verkocht en gekocht gaat drastisch veranderen.”
Hi Hi Guide is Emerce Travel Start-up 2018. Het platform dat reizigers in contact brengt met lokale gidsen had volgens de jury de meest veelbelovende pitch. Wel gaven ze als advies mee om eerst het product op een select aantal bestemmingen uit te bouwen en daarna het netwerk uit te breiden.