More stories

Geen enkele groei voor Twitter

Twitter lijkt met een omzet van 710 miljoen doller in het vierde kwartaal aan de verwachting van analisten te hebben voldaan, de winst van 16 dollarcent per aandeel was zelfs iets hoger dan verwacht, maar het aantal gebruikers stijgt niet meer.

Twitter/X

Twitter rolt zijn nieuwe tijdlijn toch uit

Luttele uren voordat Twitter zijn kwartaalcijfers presenteert is de nieuwe tijdlijn, waarover de afgelopen dagen veel ophef ontstond, alsnog uitgerold.

Twitter/X

Twitter zet advertenties bovenaan de tijdlijn

Een nieuwe tijdlijn is vandaag nog niet door Twitter aangekondigd, maar wel een nieuwe positie voor de advertenties. Die worden voortaan helemaal bovenaan geplaatst.

Twitter/X

Koers Twitter daalt na #RIPTwitter paniek

De koers van Twitter zakt maandag verder weg na berichten dat het microblog nog deze week zijn tijdlijn wil aanpassen. Hoewel CEO Jack Dorsey de geruchten ontkende, is er blijkbaar toch de vrees dat tweets straks niet meer chronologisch worden weergegeven.

Twitter/X

Super Bowl: veel hashtags, amper netwerknamen

De helft van de tv-commercials tijdens de Super Bowl communiceerde een hashtag. Maar of die op Instagram, Twitter of Facebook moest worden gebruikt, lieten adverteerders aan de kijkers zelf over.

Social

Super Bowl is een digital first event

De Super Bowl, de jaarlijkse American football-finale die gisteren plaatsvond, is een digital first event geworden voor marketeers. Meer dan de helft van de nieuwe, ronkende commercials is al of alleen op YouTube bekeken voor de eerste tv-uitzending. En het volume gepubliceerde berichten socialmedia groeit enorm.

Social

#RIPTwitter paniek is storm in glas water (update)

Sinds Buzzfeed vandaag meldde dat Twitter berichten gaat rangschikken op basis van relevantie, terwijl het netwerk tot nu toe tweets in chronologische volgorde liet zien, dreigt er een opstand van gebruikers. Onder de hashtag #RIPTwitter uit menigeen momenteel zijn ongenoegen, vooral op Twitter zelf. Twitter heeft niets aangekondigd, laat staan gezegd dat het zou stoppen met de chronologische tijdlijn.

Twitter/X

Grote reorganisatie bij Twitter

Medeoprichter en CEO Jack Dorsey haalt de bezem door de top van Twitter. Een dezer dagen worden nieuwe bestuursleden benoemd, onder wie ten minste ‘ één bekende naam’, evenals een nieuwe marketingdirecteur.

Marketing

Periscope Voetbal Inside onverwachte hit Facebook

Een schokkerig filmpje van achter de scherm van RTL-programma Voetbal Inside scoort in no time zomaar honderdduizend views, tot verrassing van de tv-makers zelf.

Entertainment

Twitter toont voortaan advertenties aan niet-gebruikers

Twitter gaat voortaan ook advertenties tonen aan niet-gebruikers. Daarmee hoopt het microblog het bereik uit te breiden naar 500 miljoen bezoekers.

Online advertising

Twitter onderzoekt tijdlijn op basis van relevantie

Twitter experimenteert met een nieuwe tijdlijn waarop tweets niet langer chronologisch worden geordend, maar naar relevantie.

Marketing

Twitter zet teller-API uit

Twitter heeft zijn teller-API sinds 20 november stopgezet. Daarvan maakten diverse sites waaronder Emerce gebruik. Volgens Twitter was de API nooit officieel in gebruik en alleen bedoeld voor eigen toepassingen.

Twitter/X

Twitter polls: moet en kan de marketeer er iets mee?

Bijna iedere twitteraar heeft sinds eind oktober de optie om een poll toe te voegen aan zijn bericht. Voor bedrijven betekent dit dat het nu nog eenvoudiger is te peilen hoe het publiek denkt over bepaalde onderwerpen.

Dialogue Marketing

Twitter start reclamecampagne op televisie

Twitter heeft het oude medium televisie nodig om reclame voor zichzelf te maken. Dinsdag werd bekend dat er maar 12 miljoen nieuwe gebruikers waren bijgekomen in het derde kwartaal. Een campagne moet daarin verandering brengen.

Marketing

Beleggers teleurgesteld in vooruitzicht Twitter

Twitters omzet groeit dikke dubbele cijfers, maar beleggers verwachten voor het vierde kwartaal meer dan de berichtendienst nu kan beloven. De koers daalde in de handel nabeurs met twaalf procent.

Marketing