More stories

Isobar wint Foot Locker Europe als klant

Retailmerk Foot Locker heeft zijn Europese socialactiviteiten ondergebracht bij creatief digitaal bureau Isobar Nederland.

Drie gratis Twitter tools voor real-time marketing

Marketing via Twitter is wel eens lastig, omdat marketeers maar weinig controle hebben over de volgorde van berichten die op de tijdlijn van de gebruiker komen. Er zit immers geen redactie op die het nieuws filters of sorteert. Toch is real-time marketing wel degelijk mogelijk, zelfs met behulp van volledig gratis tools. Met dank aan Social Times.

Gebruik Twitter in Nederland loopt sterk terug

Het gebruik van Twitter in Nederland loopt flink terug. Dat leidt Telecompaper af uit eigen onderzoek.

Social

‘Google koopt Twitter’ altijd goed voor de beurskoers

De beurskoers van Twitter is woensdag weer in rustiger vaarwater terechtgekomen na geruchten dat Google Twitter zou willen overnemen. Volgens Briefing.com zou Twitter zakenbank Goldman Sachs hebben ingehuurd om twee dreigende overnames af te wenden. Een van die dreigingen kwam van Google.

Marketing

Twitter breidt advertentie experiment uit

Twitter wil advertenties in de toekomst ook zichtbaar maken voor bezoekers die niet zijn ingelogd bij het sociale netwerk. De advertenties verschijnen dan als Suggested by Twitter op de tijdlijn van gebruikers.

Marketing

Twitter lanceert eigen livestream app

Twitter heeft vandaag Periscope gelanceerd, een livestream app die het eclatante succes van Meerkat moet vergeten. Het sociale netwerk heeft de startup nog maar kort geleden ingelijfd.

Marketing

Twitter snijdt Meerkat de pas af

Twitter blokkeert de populaire videoapp Meerkat nadat het zelf een soortgelijk bedrijf Periscope heeft overgenomen. De app is nagenoeg onbruikbaar geworden nu hij geen toegang krijgt tot volgers van gebruikers.

Twitter/X

Twitter opent analytics dashboards met ‘best of…’ stats

Twitter biedt sinds enige tijd voor iedereen zeer uitgebreide analytics aan die inzichten geven in het daadwerkelijke bereik van je tweets en welke soorten interactie (engagement) daarmee plaatsvonden. Tegenwoordig vind je die ook op je mobiel in beknopte vorm aan. Die statistieken zijn realtime beschikbaar voor wie op elk moment van de dag exact wil weten hoe hij of zij presteert op Twitter. Maar lang niet iedereen heeft daar behoefte aan. Diegenen kunnen vanaf nu terecht op het nieuwe analytics dashboard dat Twitter deze week lanceerde!

Marketing

Het geheim van hashtags (infographic)

Tweets met hashtags leveren doorgaans twee keer zoveel interactie met klanten of volgers op. Maar wees er zuinig mee, want meer dan twee wordt juist weer als irritant ervaren. De uitzondering is Instagram. Daar kun je helemaal loos gaan.

Marketing

Twitter Nederland zoekt sportdeals

Twitter Nederland wil de relaties met de sportwereld versterken. Dat blijkt uit een vacature voor een sport partnership manager, die het Twitter Netherlands Media Partnerships team komt versterken.

Marketing

Infographic: zo haal je meer uit Twitter

De groei mag afnemen, en het gebruik ook, dat wil niet zeggen dat Twitter geen relevant medium meer is. En er zijn simpele trucs om het engagement – de interactie met je publiek – verder te vergroten. Bijvoorbeeld door volgers te vragen of ze je bericht verder willen verspreiden. Zelfs het gebruik van het woord ‘download’ kan het aantal kliks al verhogen.

Marketing

Video steeds belangrijker voor Twitter

Twitter is vooral bekend als een chatdienst voor berichtjes van maximaal 140 tekens. Video wordt echter steeds belangrijker, aldus topman […]

Marketing

Twitter verdubbelt jaaromzet

Twitter rapporteert op alle fronten groei in zowel financiële als operationele zin. De jaaromzet verdubbelde tot 1,4 miljoen dollar. Alleen zwarte cijfers worden er nog niet geschreven.

Marketing

Google neemt tweets op in zoekresultaten

Google en Twitter sluiten een pact om tweets beter doorzoekbaar te maken en beter in de zoekresultaten van Google te tonen.

Marketing

Twitter breidt advertentieprogramma uit

Twitter breidt zijn Promoted Tweet advertentieprogramma uit tot buiten het eigen netwerk. Flipboard en Yahoo Japan krijgen de primeur, zo meldt het microblog aan de vooravond van de presentatie van de kwartaalcijfers.

Online advertising