Super Bowl: veel hashtags, amper netwerknamen
De helft van de tv-commercials tijdens de Super Bowl communiceerde een hashtag. Maar of die op Instagram, Twitter of Facebook moest worden gebruikt, lieten adverteerders aan de kijkers zelf over.
De helft van de tv-commercials tijdens de Super Bowl communiceerde een hashtag. Maar of die op Instagram, Twitter of Facebook moest worden gebruikt, lieten adverteerders aan de kijkers zelf over.
De Super Bowl, de jaarlijkse American football-finale die gisteren plaatsvond, is een digital first event geworden voor marketeers. Meer dan de helft van de nieuwe, ronkende commercials is al of alleen op YouTube bekeken voor de eerste tv-uitzending. En het volume gepubliceerde berichten socialmedia groeit enorm.
Sinds Buzzfeed vandaag meldde dat Twitter berichten gaat rangschikken op basis van relevantie, terwijl het netwerk tot nu toe tweets in chronologische volgorde liet zien, dreigt er een opstand van gebruikers. Onder de hashtag #RIPTwitter uit menigeen momenteel zijn ongenoegen, vooral op Twitter zelf. Twitter heeft niets aangekondigd, laat staan gezegd dat het zou stoppen met de chronologische tijdlijn.
Medeoprichter en CEO Jack Dorsey haalt de bezem door de top van Twitter. Een dezer dagen worden nieuwe bestuursleden benoemd, onder wie ten minste ‘ één bekende naam’, evenals een nieuwe marketingdirecteur.
Een schokkerig filmpje van achter de scherm van RTL-programma Voetbal Inside scoort in no time zomaar honderdduizend views, tot verrassing van de tv-makers zelf.
Twitter gaat voortaan ook advertenties tonen aan niet-gebruikers. Daarmee hoopt het microblog het bereik uit te breiden naar 500 miljoen bezoekers.
Twitter experimenteert met een nieuwe tijdlijn waarop tweets niet langer chronologisch worden geordend, maar naar relevantie.
Twitter heeft zijn teller-API sinds 20 november stopgezet. Daarvan maakten diverse sites waaronder Emerce gebruik. Volgens Twitter was de API nooit officieel in gebruik en alleen bedoeld voor eigen toepassingen.
Bijna iedere twitteraar heeft sinds eind oktober de optie om een poll toe te voegen aan zijn bericht. Voor bedrijven betekent dit dat het nu nog eenvoudiger is te peilen hoe het publiek denkt over bepaalde onderwerpen.
Twitter heeft het oude medium televisie nodig om reclame voor zichzelf te maken. Dinsdag werd bekend dat er maar 12 miljoen nieuwe gebruikers waren bijgekomen in het derde kwartaal. Een campagne moet daarin verandering brengen.
Twitters omzet groeit dikke dubbele cijfers, maar beleggers verwachten voor het vierde kwartaal meer dan de berichtendienst nu kan beloven. De koers daalde in de handel nabeurs met twaalf procent.
Voormalig Microsoft CEO Steve Ballmer heeft vrijdag zelf bekend gemaakt dat hij een belang heeft van 4 procent in Twitter. Met de huidige koers is dat belang zo’n 830 miljoen dollar waard.
Groot nieuws van en op Twitter vorige week. Na het aantreden van mede-oprichter Jack Dorsey als CEO lanceerden ze meteen het langverwachte Moments (voorheen: Project Lightning): ‘the biggest change since its invention.’ Een nieuwe manier van verhalen vertellen, die draait om live-gebeurtenissen als brekend nieuws en grote sportwedstrijden. Hét gebied waar Twitter domineert.
Twitter gaat 336 banen schrappen, iets meer dan 8 procent van het personeelsbestand, zo blijkt uit documenten van de SEC, de Amerikaanse beurswaakhond. Vorige week gingen al geruchten dat Twitter vooral programmeurs op straat zou zetten.
Een onderzoek naar de autoriteit van reisbedrijven laat zien dat de verkeersbureaus van een aantal landen erg succesvol zijn op Twitter.