More stories

Twitter advertising: drie nieuwe features

Twitter is een van de social media platformen dat continu inspeelt op de veranderingen in het social media landschap. Dat doen ze door hun advertising mogelijkheden continue te blijven ontwikkelen. In dit blog geven we je een update van de drie nieuwste features en hoe je ze het beste kunt inzetten.

Twitter heft limiet 140 tekens voor directe berichten op

Twitter heeft woord gehouden: vanaf vandaag geldt er geen limiet meer van 140 tekens voor het verzenden van directe berichten. De reguliere tweets blijven die beperking voorlopig nog wel houden.

Marketing

Topadverteerders reageren nauwelijks op Twitter-berichten

Webcare is belangrijk, heel belangrijk. Maar Nederlandse topadverteerders kunnen hun reactie op klanten via social media nog sterk verbeteren. Vooral op berichten via Twitter wordt slecht gereageerd. En wie wel reageert, doet dat vaak pas na een flink aantal uur.

Customer Service

Jongeren verliezen interesse in Twitter

Het aantal Nederlandse jongeren tussen de 12 en 19 jaar die Twitter dagelijks gebruiken, is de afgelopen jaren flink afgenomen. De app staat in veel gevallen ook niet meer op de smartphone. Dat blijkt uit recente metingen van het Telecompaper Consumer Panel.

Marketing

Nieuwe CEO Twitter volgende maand gekozen, Dick Costolo stapt definitief op

Verkoopchef Adam Bain en oprichter en interim CEO Jack Dorsey zijn de belangrijkste kandidaten voor de opvolger van oud-Twitter CEO Dick Costolo. Die trad onder druk af, maar bleef nog wel bestuursvoorzitter. Niet voor lang meer: Costolo gaat Twitter volgende maand verlaten, meldde Bloomberg zaterdag.

‘Koopknop Twitter gekoppeld aan Shopify’

Twitter heeft naar verluidt grootste plannen met zijn koopknop. Die wordt geïntegreerd met Shopify en andere e-commerce pakketten voor een zo groot mogelijk bereik.

Marketing

Twitter advertenties niet relevant genoeg

Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?

Online advertising

Twitter test inspiratiepagina’s

Twitter had al een koopknop, maar daar komt nu de mogelijkheid bij om relevante productinformatie in de vorm van tweets, foto’s of video’s op een aparte pagina te bekijken. De artikelen kunnen ook meteen worden gekocht.

Marketing

Topman Twitter stapt op

Twitter-CEO Dick Costolo legt per 1 juli zijn functie neer na teleurstellende beursresultaten. Medeoprichter Jack Dorsey zal zijn plaats tijdelijk innemen.

Biz Stone (Twitter): ‘Voor succes moet je plat op je bek gaan’

“Silicon Valley is heel erg open. Daarin verschilt de regio zelfs van New York, waar ze je nog altijd ideeën willen toelichten onder geheimhouding.” Aldus Twitter-oprichter Biz Stone, eerder vandaag op het Teradata Connect congres in het Wembley Stadion in Londen.

Isobar wint Foot Locker Europe als klant

Retailmerk Foot Locker heeft zijn Europese socialactiviteiten ondergebracht bij creatief digitaal bureau Isobar Nederland.

Drie gratis Twitter tools voor real-time marketing

Marketing via Twitter is wel eens lastig, omdat marketeers maar weinig controle hebben over de volgorde van berichten die op de tijdlijn van de gebruiker komen. Er zit immers geen redactie op die het nieuws filters of sorteert. Toch is real-time marketing wel degelijk mogelijk, zelfs met behulp van volledig gratis tools. Met dank aan Social Times.

Gebruik Twitter in Nederland loopt sterk terug

Het gebruik van Twitter in Nederland loopt flink terug. Dat leidt Telecompaper af uit eigen onderzoek.

Social

‘Google koopt Twitter’ altijd goed voor de beurskoers

De beurskoers van Twitter is woensdag weer in rustiger vaarwater terechtgekomen na geruchten dat Google Twitter zou willen overnemen. Volgens Briefing.com zou Twitter zakenbank Goldman Sachs hebben ingehuurd om twee dreigende overnames af te wenden. Een van die dreigingen kwam van Google.

Marketing

Twitter breidt advertentie experiment uit

Twitter wil advertenties in de toekomst ook zichtbaar maken voor bezoekers die niet zijn ingelogd bij het sociale netwerk. De advertenties verschijnen dan als Suggested by Twitter op de tijdlijn van gebruikers.

Marketing