More stories

Twitter breidt koopknop uit

Twitter heeft meer partners gekoppeld aan zijn koopknop. Shopify, Bigcommerce en Demandware bieden hun klanten de mogelijkheid om artikelen via Twitter aan te bieden.

Twitter/X

‘Twitter laat limiet 140 tekens los’

Twitter bereidt een nieuw product voor waarmee gebruikers meer dan de nu gebruikelijke 140 tekens kunnen versturen. Details zijn schaars, en het is niet duidelijk of hiervoor een aparte app of dienst in het leven wordt geroepen.

Marketing

Infographic: hoe de wereld Twitter gebruikt

Over Twitter lezen we de laatste tijd geen goede berichten: de groei vertraagt en met name Nederlanders haken af. Toch laat HubSpot in deze infographic zien dat er dagelijks nog altijd 500 miljoen tweets worden verstuurd. Gemiddeld besteden gebruikers 170 minuten per maand op Twitter. En groei is er wel degelijk, met name in Latijns Amerika, waar bijna een kwart van de internetbevolking op Twitter zit.

Marketing

Twitter breidt advertentieplatform voor kleine bedrijven uit

Twitter breidt zijn zelfbediening advertentieplatform uit van 33 naar tweehonderd landen.

Twitter/X

Suzanne Ekel weg bij Twitter Benelux

Een klap voor het kantoor van Twitter in Amsterdam: marketingbaas Suzanne Ekel vertrekt.

Twitter/X

Mag Twitter politwoops zomaar blokkeren?

Twitter heeft een reputatie opgebouwd als beschermer van de vrijheid van meningsuiting. Het platform verzette zich in het verleden stevig, wanneer politie of andere autoriteiten zich melden met een verzoek om identificerende informatie over een gebruiker. En tijdens de opstanden van de Arabische Lente werd Twitter veelvuldig als middel gebruikt om informatie uit te wisselen.

Twitter/X

Twitter vergroot bereik adverteerders via nieuw netwerk

Twitter geeft mobiele adverteerders meer armslag met het nieuwe Twitter Audience Platform, dat net als het Facebook Audience Network verder reikt dan het eigen domein. Twitter kondigde het nieuwe platform donderdag aan.

Marketing
Premium

Twitter advertising: drie nieuwe features

Twitter is een van de social media platformen dat continu inspeelt op de veranderingen in het social media landschap. Dat doen ze door hun advertising mogelijkheden continue te blijven ontwikkelen. In dit blog geven we je een update van de drie nieuwste features en hoe je ze het beste kunt inzetten.

Twitter heft limiet 140 tekens voor directe berichten op

Twitter heeft woord gehouden: vanaf vandaag geldt er geen limiet meer van 140 tekens voor het verzenden van directe berichten. De reguliere tweets blijven die beperking voorlopig nog wel houden.

Marketing

Topadverteerders reageren nauwelijks op Twitter-berichten

Webcare is belangrijk, heel belangrijk. Maar Nederlandse topadverteerders kunnen hun reactie op klanten via social media nog sterk verbeteren. Vooral op berichten via Twitter wordt slecht gereageerd. En wie wel reageert, doet dat vaak pas na een flink aantal uur.

Customer Service

Jongeren verliezen interesse in Twitter

Het aantal Nederlandse jongeren tussen de 12 en 19 jaar die Twitter dagelijks gebruiken, is de afgelopen jaren flink afgenomen. De app staat in veel gevallen ook niet meer op de smartphone. Dat blijkt uit recente metingen van het Telecompaper Consumer Panel.

Marketing

Nieuwe CEO Twitter volgende maand gekozen, Dick Costolo stapt definitief op

Verkoopchef Adam Bain en oprichter en interim CEO Jack Dorsey zijn de belangrijkste kandidaten voor de opvolger van oud-Twitter CEO Dick Costolo. Die trad onder druk af, maar bleef nog wel bestuursvoorzitter. Niet voor lang meer: Costolo gaat Twitter volgende maand verlaten, meldde Bloomberg zaterdag.

‘Koopknop Twitter gekoppeld aan Shopify’

Twitter heeft naar verluidt grootste plannen met zijn koopknop. Die wordt geïntegreerd met Shopify en andere e-commerce pakketten voor een zo groot mogelijk bereik.

Marketing

Twitter advertenties niet relevant genoeg

Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?

Online advertising

Twitter test inspiratiepagina’s

Twitter had al een koopknop, maar daar komt nu de mogelijkheid bij om relevante productinformatie in de vorm van tweets, foto’s of video’s op een aparte pagina te bekijken. De artikelen kunnen ook meteen worden gekocht.

Marketing