More stories

VIA Drupsteen: verhalen vertellen met VR

“Een foto zegt meer dan 1000 woorden, maar een VR-beleving zegt meer dan 1000 foto’s”, stelt Ernest Dik, Marketing en sales manager van VIA Drupsteen. “Wij brengen de toekomst in beeld. Dat doen we in het ruimtelijk ontwikkeling domein in beginsel, waarbij we laten zien wat de visuele impact is op het landschap.”

Virtual Reality

Jaunt breidt uit naar China

Jaunt, het bedrijf van Nederlander Arthur van Hoff, vestigt zich in China met Jaunt China.

Entertainment

Beste VR-idee van Nederland: angstbestrijding

Een systeem om angsten als plein-, podium- of hoogtevrees tegen te gaan in een virtuele omgeving. Dat is de winnaar van de prijsvraag ‘Beste VR-idee van Nederland’.

Virtual Reality

Facebook opent Oculus-kantoor in Londen

Facebook opent in Londen zijn eerste technisch kantoor in Europa voor de ontwikkeling van de virtual reality-software en -concepten vanuit zijn VR-label Oculus.

Virtual Reality

Marketeers, maak van virtual reality geen reclamezuil

Dat Virtual Reality op het punt staat mainstream te worden, horen we al een tijdje. 2016 moet hét jaar worden. De marktintroductie van diverse consumentenbrillen moet daar zeker aan bijdragen. Allerlei merken springen snel in op die ontwikkeling. Voor verbetering van de klantervaring, eigen marketing, maar ook advertising.

Online marketing

Digital Marketing Live! uitgelicht: VR

Tijdens de Samsung VR Challenge op Digital Marketing Live presenteren creatievelingen hun innovatieve concept of oplossing aan een vakjury in de categorieën Nieuws, Entertainment, Zakelijk, Onderwijs, Zorg en Ontspanning.

Virtual Reality

Infographic: de geschiedenis van augmented reality

Startups werkzaam in augmented reality (AR) en Virtual Reality (VR) hebben alleen al dit jaar 1,1 miljard dollar aan financiering opgehaald. En toch zijn deze technieken al heel lang onder ons. Augment laat de geschiedenis van AR beginnen in 1968, toen Ivan Sutherland een van de eerste headsets ontwikkelde.

Virtual Reality

Jip Samhoud (The VR Cinema): ‘Virtual Reality raakt je meer’

De eerste keer dat Jim Samhoud zelf in contact kwam met virtual reality (VR) was in Silicon Valley. Hij was direct verkocht. Vanaf dat moment werd VR steeds vaker opgenomen in voorstellen voor klanten. “We zien dat het enorm veel impact heeft.” Samhoud spreekt zelf van een grotere verbinding met de kijker in een interview met Fast Moving Targets.

Virtual Reality

IDC ziet VR-markt fors groeien

Marktvorser IDC heeft hooggespannen verwachtingen van de verkoop van VR-hardware, zeker nu VR-brillen als die van Samsung, Oculus en HTC beschikbaar zijn. Het bedrijf rekent op 9,6 miljoen verscheepte exemplaren in 2016.

Virtual Reality

Huffington Post in VR

Verizon dochter AOL heeft een VR-studio Ryot ingelijfd, met de bedoeling om VR-content aan te bieden via The Huffington Post. De site van Ryot verwijst namelijk al naar deze site.

Virtual Reality

Greenhouse Group met retailklanten in virtual reality

Greenhouse Group tuigt met een aantal klanten de eerste campagnes op om virtual reality en retail met elkaar te koppelen. “Vooral om de toegevoegde waarde voor de consument te ontdekken”, zegt Labs-hoofd Menno Zevenbergen.

Virtual Reality

Kaliber ontwikkelt ‘reizende’ VR-installatie Velux

Creatief bureau Kaliber heeft een virtual reality-installatie ontwikkeld voor dakramenmaker Velux die op beurzen maar ook thuis gebruikt kan worden.

Digital Agencies

VR: hype of grote belofte?

De VR-manie beleefde op het onlangs gehouden Mobile World Congress een hoogtepunt. Maar met meer headsets dan content is het echter de vraag of Virtual Reality weer niet te vroeg piekt, net als in de jaren negentig.

Virtual Reality

Slechts 1 procent van Nederlanders heeft VR-apparaat

Zo’n 8 procent van de Nederlanders heeft al wel eens gebruik gemaakt van een apparaat om virtual reality (VR) mee te ervaren. Toch heeft niet meer dan 1 procent zelf een al virtual reality apparaat, zo blijkt uit een meting van het Consumer Panel uit februari 2016.

Entertainment

Markt voor VR headsets: 896 miljoen dollar

De markt voor VR-headsets is dit jaar goed voor 895 miljoen dollar, zegt marktonderzoeker Strategy Analytics. De omzet gaat vooral naar een paar prominente spelers: Oculus (Facebook), HTC en Sony.

Virtual Reality