More stories

Stap voor stap: zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads

Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.

Online advertising

Open de poort! Moeten we stoppen met gated content?

Het dilemma van content: achter een aanmeldformulier zodat je leads verzamelt, of vrij toegankelijk? Allebei hebben immers voor- en nadelen.

Contentmarketing

Site Reliability Engineering: een introductie met het wat, hoe en waarom

Site Reliability Engineering: hoe is het ontstaan? Wat is het? Waarom wordt het zo vaak genoemd samen met DevOps? En is het relevant voor mijn bedrijf?

Research and development

Waar praat de SEO-wereld over? Een verslag van BrightonSEO

BrightonSEO is hét internationale evenement voor SEO-specialisten. Dit zijn een aantal van de presentaties en inzichten die mij positief opvielen.

SEO

Wat B2B e-commerce kan leren van B2C

Om je B2B-e-commerceplatform verder te ontwikkelen is het slim om e-commerce in de B2C-markt goed in de gaten te houden.

Web performance

Combineer data met gebruikersbehoeften

Dankzij data weet je vrij snel waar de pijnpunten van je webshop liggen. Maar ken je de reden áchter de tegenvallende cijfers? Hoe krijg je daar inzicht in?

Web performance

Wat is de oplossing voor cookieloos adverteren?

Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?

Online marketing

Het belang van productdatabeheer voor een optimale klantervaring

Goede productgegevens worden steeds belangrijker. Om te voorkomen dat je het overzicht of veel tijd kwijtraakt is goed productdatabeheer dus belangrijk.

CMS

De zeven SEO trends van 2022

Ieder jaar bespreek ik met mijn collega’s wat de nieuwe trends zijn omtrent SEO. Hieronder de zeven belangrijkste SEO-trends van 2022 op een rij.

SEO

Zo vang je IT-piekbelasting op: testen, monitoren en schalen

Tijdens Covid zag je het overal: sites die traag werden of crashten. Bereid je voor: test de grenzen, monitor voor actuele gegevens en schaal op tijd op.

Web performance

Optimaliseer je productpagina’s en verover topposities in retailzoekresultaten

E-commerce blijft groeien. Hoe blijft je merk zichtbaar en vindbaar? Hier lees je hoe je productcontent op productdetailpagina’s het beste weergeeft.

SEO

Conversieoptimalisatie bij B2B-e-commerce: zo ga je te werk

E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?

Conversie

Hoe Startpagina.nl voor een hoger percentage gebruikerstoestemming zorgde

Toestemming vragen voor cookies is een drempel voor je website. Startpagina.nl reduceerde ‘bounces’ en verhoogde ‘opt-ins’ door pop-up-berichten te testen.

Web performance

Google EMEA product kick-off (2/2): tracking en reporting

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.

Online advertising

SEO: een specialisme met meerdere raakvlakken, maar een vak apart

SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.

SEO