More stories

Wat is de oplossing voor cookieloos adverteren?

Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?

Online marketing

Het belang van productdatabeheer voor een optimale klantervaring

Goede productgegevens worden steeds belangrijker. Om te voorkomen dat je het overzicht of veel tijd kwijtraakt is goed productdatabeheer dus belangrijk.

CMS

De zeven SEO trends van 2022

Ieder jaar bespreek ik met mijn collega’s wat de nieuwe trends zijn omtrent SEO. Hieronder de zeven belangrijkste SEO-trends van 2022 op een rij.

SEO

Zo vang je IT-piekbelasting op: testen, monitoren en schalen

Tijdens Covid zag je het overal: sites die traag werden of crashten. Bereid je voor: test de grenzen, monitor voor actuele gegevens en schaal op tijd op.

Web performance

Optimaliseer je productpagina’s en verover topposities in retailzoekresultaten

E-commerce blijft groeien. Hoe blijft je merk zichtbaar en vindbaar? Hier lees je hoe je productcontent op productdetailpagina’s het beste weergeeft.

SEO

Conversieoptimalisatie bij B2B-e-commerce: zo ga je te werk

E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?

Conversie

Hoe Startpagina.nl voor een hoger percentage gebruikerstoestemming zorgde

Toestemming vragen voor cookies is een drempel voor je website. Startpagina.nl reduceerde ‘bounces’ en verhoogde ‘opt-ins’ door pop-up-berichten te testen.

Web performance

Google EMEA product kick-off (2/2): tracking en reporting

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.

Online advertising

SEO: een specialisme met meerdere raakvlakken, maar een vak apart

SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.

SEO

Wat zijn de voordelen van Google Analytics 360?

Veel organisaties maken (gratis) gebruik van Google Analytics. Maar wat zijn de voordelen en extra features van de betaalde versie: Google Analytics 360?

Analytics

MACH: het einde van de ‘code freeze’

Veel retailers kiezen voor een ‘code freeze’ en hopen zo dat hun platform tijdens pieken online blijft. Een MACH-architectuur kan deze problemen voorkomen.

e-commerce

Het belang voor SEO van een goede interne linkstructuur

Content, backlinks, pagespeed, etc. Veel zaken binnen SEO bepalen hoe goed je website scoort. Maar voor de interne linkstructuur is vaak te weinig aandacht.

SEO

Brand Lift Study: zo meet je de impact van je brand-media

Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.

Analytics

Waarom je nu een overstap naar Google Analytics 4 moet overwegen

Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.

Analytics

E-mail traffic meten: weet wat je precies meet

Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.

Marketing automation