More stories

Navigating a cookieless future: de impact op je strategie en organisatie

Door de cookiewet, GDPR, publieke opinie ten opzichte van privacy, Apple’s Intelligent Tracking Prevention (ITP) en andere browser updates neemt de effectiviteit van tracking cookies steeds verder af. Hoe speel je hier handig op in? Bekijk de webinar.

AVG

Een toegankelijke website voor iedereen: zo ontwerp én bouw je digitale oplossingen volgens de WCAG

De overheid zegt: “Ieder mens heeft het recht om te leven als ieder ander en mee te doen in de maatschappij.

Web performance

De Progressive Web App: alles wat je moet weten

Een Progressive Web App (PWA) is een webapplicatie die beschikt over functionaliteiten die voorheen alleen waren weggelegd voor native desktop- of mobiele applicaties.

Web performance

TLS 1.0 en 1.1 bijna end of life: wat betekent dit voor je webapplicaties?

Internetprotocollen TLS 1.0 en 1.1 zijn in maart dit jaar end-of-life. Populaire browsers Chrome, Safari, Edge, Internet Explorer en Firefox zullen dan de verouderde protocollen niet meer ondersteunen.

Web performance

De tracking wapenwedloop tussen Apple en marketeers

Inzicht van welke campagne of welk kanaal een transactie afkomstig is vormt de basis voor het optimaliseren van verschillende campagnes.

Analytics

Zó verbeter je de linkstructuur van je website

Problemen met SEO en je website? Verbeter je linkstructuur. Hoe? Door dit handige stappenplan te volgen, bijvoorbeeld. Succes gegarandeerd.

Web performance

Expert round-up Google Core-update september

Wat zijn de gevolgen van de allerlaatste september Google core update en welke kansen biedt het je organisatie of websites?

Tech

Dit zijn de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce

Meer dan zestig procent van de consumenten shopt minimaal één keer per maand online, dit blijkt uit Episerver’s jaarlijkse onderzoek “Reimagining Commerce”. Brands en retailers moeten voortdurende evalueren, optimaliseren en valideren welke apparaten en verkeersbronnen het beste presteren. Dit B2C Commerce trendrapport biedt inzicht in de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce.

Conversie

Mozilla misbruikt het blokkeren van tracking scripts voor nieuwe inkomstenbron

Promoties voor Mozilla’s Firefox browser zijn de laatste tijd vooral gericht op de privacy instellingen en het blokkeren van “ongewenste” tracking scripts. Zoals betoogd in dit artikel komt de betrouwbaarheid van web analytics data daarmee in gevaar en dat is een risico voor uitgevers en e-commerce websites. 

Analytics

Firefox schoffeert uitgevers en adverteerders in een poging haar nieuwe browser te promoten

Vorige week kwamen de enorme risico’s van incomplete en inconsistente web analytics data door tracking preventie instellingen in browsers en door het toenemende gebruik van adblockers aan het licht. Nog geen week later kan een nieuw hoofdstuk worden toegevoegd aan het ‘gevecht’ tussen uitgevers en adverteerders enerzijds en browsers anderzijds. Firefox introduceert op haar blog een functie waarmee gebruikers bewust de data van adverteerders en uitgevers kunnen vervuilen. 

Analytics

16 inspiratiebronnen voor echt mooie websites

Het maken van mooie websites is moeilijker dan het lijkt. In je hoofd heb je het perfecte plaatje al voor je, maar aan de vertaalslag naar een werkend concept zitten nogal wat haken en ogen. Wat is de juiste plek voor je logo, wat voor type menu past er het beste bij en welke informatie moet in de footer komen? Met deze bronnen doe je geheid inspiratie op.

Web-design

Nieuwe Google Tag Manager-templates zorgen voor beter tagbeheer

De Google Tag Manager-omgeving is gevoelig voor repetitieve handelingen en fouten bij plaatsing van een script. Maar, de tijd dat alleen de aangepaste HTML- en image-tag opties waren voor niet-standaard tags behoort tot het verleden. Sinds kort biedt Google Tag Manager namelijk de nieuwe feature genaamd Custom Templates.

Web performance

Wanneer is gedragsbeïnvloeding van de consument gewenst?

Als je een website bezoekt, dan is de kans groot dat je participant bent in meerdere online experimenten. Experimenten die onderzoeken welke aanpassingen in de keuzestructuur van een website een verandering teweegbrengen in het gedrag van de mensen die de website bezoeken. Maar hoe problematisch vinden mensen het eigenlijk wanneer ze proefpersoon zijn?

Conversie

Hier moet je op letten als je met een linkbuilding-agency in zee gaat

Linkbuilding levert vaak teleurgestelde ondernemers op. Verwachtingen komen niet uit, sommigen worden ronduit opgelicht door het bureau waar ze voorheen mee samenwerkten. Linkbuilding is nog steeds een zeer effectieve methode om rankings te verbeteren, maar het loopt niet altijd soepel. Deze tien zaken gaan het vaakst mis met de linkbuildingpartner waarmee wordt samengewerkt.

Search

Duizend websites voor één bedrijf? Complexiteit heeft orde nodig

Wel, veel meer organisaties dan je op het eerste gezicht zou denken… De Gezinsbond, bijvoorbeeld – dat is de overkoepelende belangenvereniging voor gezinnen in Vlaanderen. Die wou namelijk al zijn negenhonderd(!) regionale afdelingen van een eigen website voorzien, zonder daarbij de controle vanuit het hoofdkwartier in Brussel te moeten afgeven. Een grootschalige multisite-uitdaging dus, waar wel meer bedrijven en organisaties vandaag de dag mee kampen. Dominique De Cooman leidde als CEO van Dropsolid de overgang voor Gezinsbond mee in goede banen. Hij deelt zijn ervaringen in deze case en licht de typische gevaren toe die om de hoek loeren voor organisaties die meerdere websites willen uitrollen.

Digital Design