More stories

Uber Eats lanceert bezorgdienst met stoeprobots in Japan

Uber lanceert samen met partners Mitsubishi Electric en autonome robotica-startup Cartken een nieuwe dienst in Japan, waarbij zelfrijdende stoeprobots bestellingen bezorgen.

Food

Jitse Groen wacht op doodsteek Spaanse concurrent

CEO Jitse Groen van Just Eat Takeaway staat te popelen om het 50+ procent marktaandeel van zijn Spaanse concurrent Glovo over te nemen. De Spanjaarden staan er financieel bijzonder riskant voor.

Venture

How I invest. Gerd-Jan Brand: ‘Het is belangrijk dat er langetermijnimpact wordt gemaakt’

Investeerders kijken steeds vaker naar sociale en milieu-impact. Gerd-Jan Brand van Invest International over waarin wordt geïnvesteerd en de criteria.

Start-ups

Picnic opent nieuwe vestiging in Offenbach

Online super Picnic opent een vestiging in het Duitse Offenbach na bemiddeling van Realogis, het Duitse adviesbureau op het gebied van industrieel, logistiek en commercieel vastgoed.

E-commerce

Ahold ziet online omzet dalen door afstoten FreshDirect

Ahold Delhaize houdt rekening met een daling van de online omzet door het afstoten van bezorger FreshDirect in de VS. Dat bedrijf was goed voor een omzet van 600 miljoen dollar.

Food

Picnic stort zich op Oost Berlijn

De Nederlandse bezorgdienst Picnic wil de machtige Duitse supermarktketen Rewe aanvallen en opent distributiecentra in Pankow en Hellersdorf bij Berlijn.

Food

Distributiecentrum Picnic in Zaandam dicht wegens muizenplaag

Het distributiecentrum van online supermarkt Picnic in Zaandam is op last van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA gesloten vanwege een muizenplaag.

Food

Online supermarkt Butlon wil fysieke winkel openen

Online supermarkt Butlon zoekt momenteel een winkelruimte in Enschede en omgeving. zo blijkt uit een oproep op LinkedIn. ‘Met een focus op een locatie tussen de 600-1000 vierkante meter, willen we de deuren openen van onze allereerste Butlon-winkel.’

Food

Delivery Hero verkoopt belang in Deliveroo

Delivery Hero biedt zijn belang van 4,5 procent in Deliveroo aan en verwacht de verkoop deze week af te ronden.

Food

Pieter Pot maakt toch weer doorstart

De verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot maakt toch weer een doorstart. Daarover heeft het bedrijf overeenstemming bereikt met de curator, zo meldt Levensmiddelenkrant.

Food

Uber sluit alcoholbezorgdienst Drizly

Drie jaar na de aankoop van Drizly voor 1,1 miljard dollar, sluit Uber zijn in de VS gevestigde alcoholbezorgdienst.

Food

Just Eat Takeaway ziet orders teruglopen, maar verdiende iets meer

Maaltijdbezorger Just Eat Takeway heeft zijn beste kwartaal van het jaar afgesloten. Het bedrijf rekent voor heel 2023 op 320 miljoen euro EBITDA, zo blijkt uit voorlopige cijfers.

Food

HelloFresh informeert voortaan duidelijker over inhoud en voorwaarden abonnement

Aanbieder van maaltijdboxen HelloFresh informeert zijn klanten voortaan duidelijker over de inhoud en de voorwaarden van zijn abonnementen. Dit gebeurt nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) het bedrijf hierop heeft aangesproken. De ACM ontving klachten van consumenten die ongewild een abonnement waren aangegaan.

Food

Hoge prijzen zorgen voor dalende omzetten online supers

Het online aandeel van de totale supermarktomzet is het afgelopen jaar gedaald van 5,4 procent in 2022 naar 5,2 procent vorig jaar. Mensen zijn zuiniger geworden en gaan vaker naar de fysieke supermarkt om bijvoorbeeld bezorgkosten te besparen, stelt marktonderzoeksbureau Circana.

Food

Picnic groeit 40 procent naar 1,25 miljard euro omzet

Picnic realiseerde in 2023 een totale omzet van circa 1,25 miljard euro en verwacht dat de groei komende jaren doorzet, mede door de sterk onderliggende trend van nieuwe gezinnen die online boodschappen gaan doen.

Food