Deel dit artikel
-

Emerce B2B Digital: dierenwelzijn centraal bij Prins

Prins maakte in 2000 als productiebedrijf de bewuste keuze om van een productgerichte in een consumentgerichte organisatie te veranderen en zich ook online meer te profileren. Het is een Nederlands familiebedrijf dat 100% natuurlijke honden- en kattenvoedingen levert aan onder meer dierenspeciaalzaken, tuincentra, fokkers, asielen en pensions. Op Emerce B2B Digital in Maarssen hoor je meer over hoe het bedrijf eigen labels introduceerde en mogelijke kanaalconflicten wist te pareren.

Dirk Johannes Verkade, oprichter van Prins in 1963, legde samen met de huidige directie een stevige basis voor de kernwaarden die het bedrijf dagelijks uitdraagt: door het delen van kennis het welzijn van huisdieren verhogen, kwalitatief hoogwaardige 100 procent natuurlijke honden- en kattenvoedingen maken en huisdiereigenaren en -professionals inspirerende ontmoetingsplaatsen bieden.

Zijn kleindochter Mariska van Gelder is derde generatie die aan het roer van het bedrijf komt te staan. Marlou Mulders is commercial director bij Prins Petfoods en zal tijdens B2B Digital vertellen over de omslag bij het bedrijf. Ze laat zien hoe Prins de klant centraal stelt. Niet alleen met producten, maar ook met diverse educatieve diensten en zelfs een eigen Experience Center.

Het bedrijf staat dagelijks meer dan honderd huisdiereigenaren, maar ook dierenspeciaalzaken en fokkers te woord met advies over bijvoorbeeld voeding, opvoeding, verzorging of het gedrag van huisdieren. Twaalf specialisten staan bij Prins klaar om passend advies te geven en indien gewenst verdere begeleiding te geven.

Naast het productiecentrum en de logistieke afdeling in Veenendaal bevindt zich aan de Accustraat een educatief centrum waar consumenten en professionals cursussen en opleidingen volgen op het gebied van dierenwelzijn.Een nieuwe ontwikkeling is de samenwerking met De Mandemakers Groep. Het bedrijf adviseert klanten over een diervriendelijke inrichting van hun woning. Een kat heeft schuilplekken en hoogteverschillen nodig.

Daarnaast is er Pet Parents plan. Speciaal voor mensen die vanwege hun leeftijd twijfelen over het nemen van een hond of kat, adopteren ze voor een wekelijks bedrag een asieldier dat bij overlijden weer opgevangen wordt.

B2B Digital wordt 12 mei gehouden in InnStyle in Maarssen. Het volledige overzicht van de sprekers vind je hier. Kaarten koop je via deze link.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond