Strategy

Nieuwsbrief

Emerce Jobs

 

Artikelen in Strategy

Digitale transformatie in Retail: dieper in de huid van de klant

Retail is een van de sectoren waar de invloed van de digitale revolutie de afgelopen jaren bijzonder zichtbaar is geworden. De klant winkelt totaal anders dan voorheen, kan overal en altijd shoppen en verwacht zijn aankopen steeds vlotter in ontvangst te nemen. Een veranderende realiteit die een grote weerslag heeft op het retaillandschap.


SxSW: waarom kopiëren (g)een goed idee is

‘Goh, jouw nieuwe telefoon lijkt wel erg veel op een iPhone.’ Zonder dat we het echt door hebben zijn alle telefoons op elkaar gaan lijken. Waar ze in de jaren ‘90 nog van elkaar verschilden in kleur, vorm en omvang is zowat elke telefoon nu zwart, van glas, met een knopje onder het scherm en een achterkant die in drie kleuren verkrijgbaar is: zwart, grijs of iets fels, zoals roze of blauw.


Digitaal DNA: vooral de omarming van nieuw soort leiderschap

Hoe digitaliseren organisaties eigenlijk? Is het verstandig daarvoor een Chief Digital Officer (CDO) aan te stellen? Helpt het om medewerkers van (internet)bedrijven over te nemen die de slag al eens hebben gemaakt? Of is het toch beter om iedereen kennis bij te brengen over nieuwe bedrijfsmodellen en innovatie?


HEMA’s mega-operatie: technologie en werkwijzen grondig aangepakt

HEMA hoopt in 2018 een nieuw e-commerceplatform in gebruik te nemen. In voorbereiding daarop heeft het bedrijf in twee jaar tijd intern en op technologisch vlak al een grote verandering doorgemaakt: er is een nieuwe werkwijze geïntroduceerd en het huidige platform kreeg een redesign. Parallel daaraan worden de voorbereidingen getroffen voor de grotere verandering halverwege volgend jaar.


Digitale transformatie in Banking & Finance: pragmatische aanpak vereist

Geen branche ontkomt aan de digitale revolutie. Het bedrijfsleven heeft te maken met een technologische ommezwaai van ongekende proporties, nu social media en mobiele, analytische en cloud-technologieën het gedrag van de klant en dus de manier waarop bedrijven zakendoen radicaal veranderen. Ook van banken en financiële instellingen wordt een totaal andere klantbenadering verwacht. Wat is de (nieuwe) rol van de CMO hierin?


Hoe vind je de beste growth hack voor je bedrijf?

Growth hacking is voor veel mensen nog een vaag begrip. Dit komt omdat growth hacking niet de juiste term is. Een meer correcte term zou growth system hacking zijn. Waarom growth system hacking? Een ‘hack’ is niets anders dan het benutten van een zwakte in een bepaald systeem. Je hebt een zogenaamd growth system nodig om überhaupt te kunnen hacken. Een computerhacker doet niets anders. Hij kijkt waar het systeem het zwakst is, en gebruik die plek om het systeem binnen te dringen. Growth hacking doet hetzelfde, alleen dan voor groei.


Nieuwe commerciële organisatie Transavia moet digitale slagkracht vergroten

Transavia heeft de commerciële organisatie volledig op de schop genomen. Sinds 1 januari jl. behoren traditionele functies en afdelingen tot het verleden en werkt de luchtvaartmaatschappij op basis van rollen. Met als doel efficiëntere, snellere en blijere medewerkers, vertelt commercieel directeur Erik-Jan Gelink.


Meer artikelen in Strategy

Topic: Strategy

In het topic Strategy lees je alles over de verschillende strategievormen binnen bedrijfsprocessen. Spijker je kennis bij met tips, tricks, achtergronden en best practices over strategische processen. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Innovatie topics