-

Achter de schermen bij de ABN AMRO-apps: De app voor de eigen klanten (3/3)

Bankieren op je telefoon is in een mum van tijd gemeengoed geworden. Maar bijna niemand weet hoe die apps werden ontwikkeld en wat de overwegingen bij de banken en de ontwikkelaars waren. Een kijkje achter de schermen bij de app-ontwikkelaars van ABN AMRO.

We praten met Roland Booijen, Grid Manager bij ABN AMRO. Bij de bank is hij verantwoordelijk voor zeventien teams die aan de bankieren-app en nieuwe digitale producten van de bank werken. In dit laatste deel van het driedelige interview met Hans Voorn praat hij over de bankieren-app voor de eigen rekeninghouders. De app heeft 2,8 miljoen gebruikers en kent meer dan 1 miljard interacties per jaar. Dat brede gebruik maakt bijvoorbeeld A/B-testen en het doorvoeren vna veranderingen wel weer lastiger: in kleine stapjes ontwikkelen ze verder. Verder: wat vindt hij mooi bij de apps van de Rabobank en de ING? Wat zijn de toekomstplannen voor de app? En hoe komen beslissingen over nieuwe features überhaupt tot stand?

Dit is het laatste deel uit een serie van 3 interviews. In de vorige afleveringen ging het over Tikkie en over het digitale huishoudboekje Grip.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Over de auteur: Hans Voorn werkt als manager marketing, online en big data voor Dela.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedInTwitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond