-

‘Alles draait om content’

NXP Semiconductors zet vol in op marketing automation: “Wij zijn een chipmaker, maar alles draait om content. Of het nu een technische specificatie is of een uitleg hoe je onze chip moet gebruiken”, vertelt Alex Ballering, Director Global Lead Management bij NXP Semiconductors.

Er gebeurt al veel voordat de sales betrokken wordt: “Er wordt heel veel op de website gekeken, er gebeurt veel onderzoek, zonder dat de klant naar de accountmanager gaat. Content is king. Online proberen we daarmee onze klanten zoveel mogelijk te bedienen.”

Content op maat
“Alles wat er online gebeurt, linken we terug naar onze database zodat we een compleet profiel hebben waarop we nurturing processen kunnen inschakelen. Helemaal richting CRM. Het uitserveren van die content gebeurt op basis van profielen. Dat gebeurt op twee manieren: de eerste is via impliciet aangegeven activiteiten, zoals het downloaden van een whitepaper. Daarnaast via behavioural targetting: onze website voelt het gedrag van de mensen aan en bouwt een interessescore en interessegebieden op.”

Ieder bedrijf dat zichzelf serieus neemt en dat kijkt naar de toekomst, zal volgens Ballering moeten experimenteren met marketing automation. “Daarbij kun je eigenlijk geen fouten bij maken. Zolang je maar in de gaten houdt wat de reacties zijn en daarop ageert.”

iPhone 6
De marketingstrategie van NXP werkt blijkbaar erg goed: recent werd bekend dat Apple voor de volgende iPhone hun NFC-chips zal gebruiken. Met deze chip zal de iPhone 6 automatisch contact kunnen zoeken met betalingsterminals en kassasystemen.

UPDATE: Pieter van Nuenen van NXP meldt ons dat NXP deze geruchten ontkent.

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Hassels Monning - dutchmarq

Content is king, context is queen. En klantpsychologie is…kroonprins?!

Nog steeds worstelen de meeste bedrijven überhaupt met het produceren van de juiste en voldoende content. Het vervolgens ‘uitserveren’ op een relevante manier blijkt echter nog uitdagender. In welke fase van het koopproces is welke content echt relevant? Welke kanalen horen daarbij?

Dit drieluik wordt compleet door ook klantpsychologie slim toe te passen: spreekt de content het reptielenbrein of instinct aan van de prospect, klant of partner? Het begint met content, maar niet alles draait om content als het om impact aankomt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond