Barqo lonkt naar buitenlandse consumenten

Botendeelplatform Barqo, eTravel Start-up 2017, is nu ook van start gegaan met het aanbieden van vaarvakanties.  Daar moet de Nederlandse consument zich het komende jaar via partnerships en marketingcampagnes in groten getale van bewust worden, vertelt mede-oprichter Floris van Hoogenhuyze.

Barqo is in 2014 gestart als deelplatform voor boten, waarop boteneigenaren en mensen die willen varen met elkaar worden verbonden. In 2017 werd daarnaast een nieuwe propositie gelanceerd: internationale bootvakanties. “We richten ons op de Nederlandse consument die zowel peer-to-peer kan huren op ons platform als gebruik kan maken van een klein commercieel aanbod,” zegt Van Hoogenhuyze. “Die boten liggen in het buitenland, zoals in Griekenland, Kroatië, Italië en Zuid-Frankrijk maar we hebben ook ontzettend veel aanbod hier in Amsterdam, Loosdrecht, Friesland en Zeeland. Huren kan voor een dag, een klein tochtje of meerdere dagen.”

Inmiddels staan er meer dan achtduizend boten op het platform. Hoe komt Barqo aan dat aanbod? “We doen veel aan PR in vaarbladen maar ook een stukje online, al is het wel ontzettend moeilijk om echt die booteigenaar te targeten. We hebben ook onlangs een partnerschap gesloten met Botentekoop.nl waar zo’n vijftienduizend mensen hun boot te koop hebben staan die ze in de tussentijd via ons platform kunnen verhuren. En samen met Centraal Beheer hebben we een verzekering ontwikkeld voor huurders en verhuurders.”

Vooralsnog zijn de vaarvakanties puur gericht op het huren van de boot ter plaatse, maar Barqo is bezig met uitbreiding van de dienstverlening. “We zijn nu aan het ontdekken met bijvoorbeeld een Skyscanner hoe we onze API’s kunnen koppelen, zodat we eventueel ook die vlucht kunnen aanbieden. Met dat soort partnerships zijn we zeker bezig.”

Via crowdfunding heeft Barqo net 435.000 euro opgehaald. Wat gaat het bedrijf daarmee doen? “Dat gaan we echt gebruiken voor marketingcampagnes die gericht zullen zijn op de Nederlandse consument en binnen nu en twaalf maanden worden gelanceerd. Het team staat, daar hebben we geen uitbreiding meer nodig. We zullen het vergaarde kapitaal wat intensiever in gaan zetten om echt tractie te krijgen en de omzet te vergroten. Vanuit daar kunnen we gaan kijken of we een goede positie hebben om naar het buitenland te gaan met wellicht een nieuwe investeerder aan boord, om echt op te kunnen schalen.”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug